Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Lily Potter-Livet bakom bröderna.

Forum > Fanfiction > Lily Potter-Livet bakom bröderna.

1 2 3 4 ... 34 35 36
Användare Inlägg
Emma Granger
Elev

Avatar


Hahha!
Skrivet av Majis:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Majis:
Skrivet av Emma Granger:
Va
Skrivet av Majis:
Skrivet av Emma Granger:
Okej, Har en fråga bara. Om man har en pappa som är halvblod och mamma som är helblod, Är man halvblod eller helblod då?

Det är också nått jag undarat över! Haryy är ju halvblod fast hans båda föräldrar är magiska... Men jag har faktiskt ingen aning! Också nått jag undrar över....

Vad skulle du tatt om du var jag?

Hihi, helblod!
Trekvartsblod! hahahha xD

WOW!!!!!!!!!! COOOLT!!!!!!!!!!!!!!

Hahahha!

Trött tjej <333

13 apr, 2012 19:07

Borttagen

Avatar


Skrivet av Majis:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Majis:
Skrivet av Emma Granger:
Va
Skrivet av Majis:
Skrivet av Emma Granger:
Okej, Har en fråga bara. Om man har en pappa som är halvblod och mamma som är helblod, Är man halvblod eller helblod då?

Det är också nått jag undarat över! Haryy är ju halvblod fast hans båda föräldrar är magiska... Men jag har faktiskt ingen aning! Också nått jag undrar över....

Vad skulle du tatt om du var jag?

Hihi, helblod!
Trekvartsblod! hahahha xD

WOW!!!!!!!!!! COOOLT!!!!!!!!!!!!!!
Oh yeah

13 apr, 2012 19:08

Emma Granger
Elev

Avatar


<---- Gillar dem Smiliesen. Aja, Nytt kapitel!!!!


Kapitel 5-Hogwartsexpressen

Jag, Al och James stog vid spärren med mamma och pappa bakom oss. Mamma och pappa kom.
“Mamma tänk om jag inte kommer I Gryffindor”, sa jag lite nervöst.
“Vi kommer alltid älska dig, oavsett vilket elevhem du kommer i”, sa mamma med sin trygga röst. Jag kramade om henne. Sen sprang jag genom spärren.

Jag såg Hogwartsexpressen och Hugo.
“Tjena Kusin”, sa jag och vi gjorde vårat nya handslag.
“Tjena Lily”, svarade han mig. Jag gick och kramade om mamma och pappa en sista gång.
“Jag lovar att jag kommer skicka många brev”, sa jag. Mamma nickade till svar. Sen gick jag på tåget med Hugo, Albus, Rose, James och en massa andra personer. Jag letade efter en ledig kupé med Hugo.


Efter typ en evighet hittade vi en ledig kupé. Vi gick in och satte oss I den. Efter en stund knackade det på kupé-dörren.
“Kom in”, ropade jag och Hugo med en mun. Det kom in en flicka.
“Får jag sitta här? Det finns ingen annan Kupé ledig.”, sa flickan. Jag och Hugo tittade på varandra. Sen nickade vi. Flickan satte sig brevid mig.
“Jag heter Samantha Stone”, presenterade sig flickan.
“Jag heter Lily Potter och det här är min kusin Hugo Weasley”, sa jag och nickade mot Hugo.
“Vad har du för blodstatus?”, frågade Hugo Samantha.
“Halvblod, Mamma var mugglarfödd och pappa helblod”, svarade Samantha enkelt.
“Ni då?”, frågade Samantha oss.
“Halvblod”, sa Hugo.
“Fast båda gick på Hogwarts I Gryffindor”, lade han snabbt till.
“Mina föräldrar gick också I Gryffindor”, sa jag till Samantha.
“Min mamma och Hugos pappa är syskon. Förresten är jag helblod”, sa jag med ett leende.


Det gick flera timmar, jag och Samantha blev allt bättre kompisar. Det hade kommit in en kille också som hette Eric Wilson och var helblod som jag. Han och Hugo pratade ganska mycker. Efter ett tag fick jag reda på att vi snart var framme. Jag och Samantha gick till toaletterna och bytte om medans Eric och Hugo stannade kvar I Kupén. När jag och Samantha kom tillbaka hade gosisvangen varit där så Eric och Hugo bjöd oss på godis. Vi fyra kommer nog bli ett gäng, tänkte jag.

Trött tjej <333

13 apr, 2012 19:11

Detta inlägg ändrades senast 2012-04-22 kl. 09:52
Antal ändringar: 2

Majis
Elev

Avatar


Sehr gut!!! (Okej, bara kände att skriva på tyska när snart lovet är slut och tyskan är första lektionen... Men det betyder "Mycket bra!"

Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M

13 apr, 2012 19:20

Borttagen

Avatar


jättebra!!

13 apr, 2012 19:24

Emma Granger
Elev

Avatar



Kapitel 6-Hogwarts

“Vi är snart framme på Hogwarts, Lämmna era Kofferter, Dem eskoteras direkt till Hogwarts”, sa en mystisk röst. Jag, Samatha, Hugo och Eric pratade på lungt tills tåget stannade och vi hörde en röst.


“Förstaårselever hitåt!!!”, sa en man med massa hår runt ansiktet. Jag och Samantha gick lite före Hugo och Eric fram till honom. Jag tittade på Samantha, Hennes raka bruna hår gick ner till mitten av ryggen ungefär, Som mitt. Hennes blåa ögon lyste vänskap. Hennes hy var ganska blek jämfört med min. Vi kom fram till mannen han tittade på mig.
“Ginny?”, sa han med en konstig min.
“Nej, Lily Potter, sir”, sa jag till mannen. Han nickade och log mot mig. Alla satte sig I båtar. Eric och Hugo satte sig I en båt med två andra killar.


Jag och Samantha satt med två tjejer som hette Juliet och Hanna. Vi pratade med varandra om olika saker. Vi kom in I den mörka tunneln. Alla klättrade upp på klippan. Vi följde efter jätten som tydligen hette Hagrid. Det tog en stund innan vi kom in I den stora marmor salen, Som kallades entré. Juliet och jag blev väldigt häpna. Fast inte lika häpna som Samantha och Hanna för Samantha svimmade nästan.

Mer?

Trött tjej <333

13 apr, 2012 19:32

Majis
Elev

Avatar


Javisst ska du skriva mer!!!

Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M

13 apr, 2012 19:35

Nessie Black
Elev

Avatar


Mer!

Come to the dark side, we have Draco

13 apr, 2012 19:59

Emma Granger
Elev

Avatar


Hej Nessie Black! Kul att du gillar min FF.


Kapitel 7-Sorteringen

Vi möttes av en ganska ung kvinnan.
“Tack Rubeus”, sa hon och Hagrid gick iväg.
“Jag är proffessor Ljuston och är Biträdande rektor”, sa kvinnan.
“Följ efter mig”, sa proffessor Ljuston och vi gick efter henne på led, två och två. Jag gick med Samantha, bakom oss gick Juliet och Hanna. Vi kom in I matsalen som kallades Stora salen. Det hade jag läst I mina böcker.


Det satt en hatt på en pall som sjöng en knäpp sång. Sen började Proffessor Ljuston ropa upp oss.
“Delson, Hanna”, sa hon och Hanna gick från ledet och upp till pallen. Påvägen viskade jag “Lycka till”, till Hanna. Hatten satt på hennes huvud ett tag. Sen utropade den:
“RAVENCLAW!!”, och en lycklig Hanna sprang till det jublande Ravenclaw-bordet.
“Bones, Jonas”, sa Proffessor Ljuston och en blondhårig pojke gick upp och blev Hufflepuffare. Efter ett tag blev det Juliet´s tur, Hatten satt på henne I knappt 3 sekunder innan den utropade:
“RAVENCLAW!!”, jag och Samantha blev lite förvånade, men Juliet sprang glatt och satte sig brevid Hanna. Efter en lång stund. Ropade Ljuston upp:
“Potter,Lily”, jag gick upp och satte mig på pallen.
“En Potter, Men inte så lik sina bröder, Men det blir GRYFFINDOR”, det första viskade hatten och sedan ropade han det högt. Jag blev överlycklig och gick och satte mig brevid Thilda, som var en första års elev.


Samantha kom också I Gryffindor vilket jag är glad för. James, Albus, Roxanne och Fred.
“Tjenare Lily”, sa dem.
“Tur att du kom I Gryffindor”, sa James med ett flin, Roxanne stirrade argt på honom.
“Kul att du kom I Gryffindor”, sa Roxanne och kramade mig.
“Vilka är det här” viskade Samantha och jag presenterade: Roxanne, Fred, James och Albus. Efter det gick dem. När middagen var slut följde vi efter Roxanne (som var prefekt) och någon annan kille till sällskapsrummet. Vi kom dit. Vi mötte en tavla med en oerhört tjok dam på.
“Lösenord?”, sa hon och tittade på oss.
“Freddiride”, sa Roxanne och vi gick in I det vackra sällskapsrummet.

Trött tjej <333

13 apr, 2012 20:08

Detta inlägg ändrades senast 2012-08-17 kl. 19:24
Antal ändringar: 1

Nessie Black
Elev

Avatar


mer

Come to the dark side, we have Draco

13 apr, 2012 20:15

1 2 3 4 ... 34 35 36

Forum > Fanfiction > Lily Potter-Livet bakom bröderna.

Du får inte svara på den här tråden.