Hämligheter och familge hemlighetre
Forum > Fanfiction > Hämligheter och familge hemlighetre
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Fredrick
Elev |
Skrivet av Majis: Skrivet av Fredrick: Skrivet av Majis: Skrivet av Fredrick: tycker denna var riktigt dålig, den var både mycket stavfel i, inte mycket variation a ordval och allmänt trist att läsa : - D Jaha... Det tycker du ja... Oh, vad spännande!!! (Sarkastiskt) Ja, kanske lite stavfel, det kan hända den bästa. Man kanske inte alltid har ett rättstavningsprogram på internet, då kan det bli lite svårt att stava. Vissa har enklare till att skriva rätt och vissa inte. Du har ju också gjort stavfel i ditt liv någon gång i ditt liv! Den kanske var tråkig i början, men tror inte du att den kommer komma igång snart? Att det bara var inledning? Det tror jag i alla fall! Men all får ju har åsikter! Jaja, hejdå lilla Fredrick! jag läste den tills jag tyckte att den var tråkig, får man inte göra det eller, jag kunde ju inte veta hur den var innan jag började? jag lade ner tid delvis för att jag tycker det känns bra att vara ärlig och rak, och säga min åsikt. och för att hjälpa dig i framtiden, du kommer ju knappast bli bättre om du bara får positiva kommentarer? troll?skulle inte tro det. Nämen jag tycker det är jättebra att berätta sina åsikter, men jag menar, när det är ens första FF och inte kommit igång än kanske man inte vill ha en kommentar om att den var väldigt kass... Alltså, trevligare ton kanske? Men var du verkade ta illa upp, får man inte ha en åsikt? Men kul att du började läsa den och så, men du sa att den var tråkig, men inte början, eller? Men jag menar, när du tycker den börjar bli tråkig kunde du ju sluta så du skulle slippa "lida"? Oj, haha! Upptäckte att jag använde författaren namn, eller vad man ska säga, vad sjukt det kan bli ibland! xD Jaja, men bra att ha åsikt, men kanske inte med en sån snobbigton man fick utav att läsa din kommentar Förresten! vad är en "ynk"? googla påp ynk jag äger fast jag är en ynk Gryffindor<3 <3 <3 <3 <3 <3 JAG ÄR MED I ### 17 apr, 2012 20:29 |
|
Majis
Elev |
Tack! Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M 17 apr, 2012 20:33 |
|
Lida
Elev |
Förlåt att jag inte har skrivit men skolan har börjat så jag har inte hunnit skriva men här kommer nästa kapitel
Kapitel7 När Rosalinda gick upp till sitt rum hörde hon att Edward och Alice pratade om en bok men hon orkade inte lyssnade om vilken bok det var så hon fortsate upp. När hon kom in i rummet tänkte hon lägga fram alla saker hon behövde imorgon så hon började plötsligt såg hon boken som hon hade hittat tidigare. hon slog upp första sidan och där hittade hon en lapp som inte till hörde boken men hon sände igen handstilen så hon tog fram sin mors dag bok och bläddrade fram till nästa sida som hon inte hade läst ännu och där såg hon att det saknades en bit. " Jag vise det!" skrek jag. " Vad då visste det?" När Rosalinda vände sig mot dörren såg hon att Edward stod där. " Jo, jag visste e... att jag inte hade glömt min mobil i bilen" sa jag lite skamset. " Jaha, okej" sa Edward. Sedan gick han. Rosalinda vaknade av att klockad pep så hon byte om och gick ner i köket och gjorde i goding sin frukost, sedan åkte hon mot polis stationen. " God morgon Rosalinda " sa Charlie mycket glatt. " God morgon, vad ska jag göra" undrade jag. " Jo du kan sitta och kolla igenom några dokument tänkte jag" sa Charlie. " okej" sa jag" Fyra timmar senare kom plötsligt Edward in. " När slutar du Rosalinda " frågade han. " Jag slutar om fem minuter" sa jag frågande " Bra" Fem minuter senare gick jag ut till mon bil med Edward framför mig. " Jo, jag vill pratat lite med dig" sa han mycket allvarligt. " Vist, vad för någon stans?" frågade jag. " PÅ en plats lite längre båt tänkte jag och vi tar min bil för stort?" sa han " Ja sa jag" lite fundersamt. " Då åker vi!" " Men min bil" sa jag " Alice tar den" Sa Edward. Jag gav Alice min nycklar och gick och sedan sate jag mig i Edwards bil. Jag hinner tuvar inte skriva mer just nu, men jag hoppas att ni tycke om kapitlet jag för sökte göra det lite spännande 22 apr, 2012 18:20 |
|
Majis
Elev |
Hmm... Nog det bästa hittills faktiskt
Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M 22 apr, 2012 18:28 |
|
Lida
Elev |
Okej här kommer nästa kapitel
Kapitel 8 Ca en halvtimme senare stannade Edward bilen och vi klev ur. " Ska vi gå??" frågade jag. " Nej" Så tog Edward min hand och en halv sekund senare stod jag ute på en mycket vacker äng. Plötsligt fick jag syn på honom bland alla träden. Jag började gå mot honom. " Stanna där du är" sa han och jag stannade. " Ville du visa mig någonting eller?" frågade jag. " Ja, jag ville visa dig en sak" sa han lugnt men jag hörde på hans röst att han inte ville göra detta. " Visa mig då" När Edward kom ut i solen så stod jag bara och glodde. " det var detta jag ville visa dig och bärärta min familjs hemlighet för dig" sa Edward lugnt. " Jag vet redan att din familj är vampyrer" " Hur kan du redan veta?" " Tack vare min mors dagbok" sa jag lugnt. Edward tog tag i min hand. " Aj!!" skrek jag " För att jag vill prata med dig shof.. Rosalinda" " Släp mig!" sedan slog jag till honom. " Och förresten jag heter inte Shofie." sa jag argt. " För låt men du är så lik din mor" " Nej det är jag inte, för hon växte upp i sin familj och jag växte upp utan min familj" skrek jag. " Förlåt" sa Edward. Ungefär en kvart senare så tog han min hand och så var vi framme vid bilen, under hela bilresan hem så sa ingen av ås ingenting. När vi kom hem så klev jag ur bilen och upp för trappan och slängde igen dörren med en smäll. " Hejsan Rosalinda vist är det bra att du nu vet om vår lilla hemlighet" sa Calise med sin lugna röst . " mm, jätte bra" mumlade jag till svar. Sedan fortsate jag upp för trappan. " Edward vad har hänt?" frågade Calise. " jag bärätande vår hemlighet men tydligen hade hon vetat om den ett tag" Sa Edward lite surt. Edward hade sagt att jag skulle ta ner en bok men jag min inte vilken bok. " Din mors dag bok!!" hörde jag att Edward tänkte. Så jag tog boken och gick ner igen. Så där då var det kapitlet slut och om ni har någon ide/förslag som ni vill ska hända så kan jag se om jag inte kan få in det 26 apr, 2012 10:05
Detta inlägg ändrades senast 2012-04-26 kl. 20:19
|
|
Majis
Elev |
Är alla i huset heta eller?
Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M 26 apr, 2012 16:59 |
|
Lida
Elev |
Har varit sjuk så jag har inte kunnat skriva men nu mår man bäret så här kommer nästa kapitel
Kapitel 9 " Så du har vettat om allt i hoppa ända sen du kom hit?" sa Calise lugnt men frågande. " J,a, det har jag, förlåt att jag inte har sagt någonting men jag hade tänkt att berätta" sa jag fort. " Du ska inte be om förlåtelse för det är vårt fel att vi inte bärätande direkt hur det var" sa Esme lugnt. " Jag kanske ska ta och skriva ett brev till Billy Black och bärärta allt och sedan kan väll du ta och lämna det till honom Rosalinda?" sa Calise " Ja vist det kan jag väll" sa jag. Ca en halvtimme senare hade Calise skrivit klart brevet och i morgon efter att jag hade varit på stationen skulle jag köra till Lapushe och ge Billy Black brevet. " Du Charlie jag åker nu!" skrek jag lite så att han hörde mig. " Okej, hejdå och ses imorgon" sa han. " Ja, vi ses i morgon" sedan gick jag utt till bilen och började köra mot La Push. En kvart senare stanade jag min bil utan för Billy Blacks hus, men det såg lite öde ut. Knak, knak, men ingen öppnade just när jag skulle ge upp och läga brevet i brevlådan kom det ut en kille från garaket han hade långt svart hår och såg ut att vara runt femton eller sexton år. " hejsan, söker du någon?" frågade killen " Jo, jag söker Billy Black, han bor här va?" frågade jag. " Ja, det är min pappa" sa han med ett flin på läpparna. " Jaha, då måste du vara.." " Jacob Black och du måste vara Rosalinda Domina?" " Ja, precis förresten hur visste du vad jag hete?" " Charlie ha sagt det till farsan" sa han och började flina lite. " ja just det Charlie" sa jag och började flina lite också. " Vill du ha något att dricka för pappa kommer inte fören om en kvart" sa Jacob. " javisst tack" Jag och Jacob sate os med var sitt vatten glas vid mat bordet och fortsate att prata. " Förlåt att jag frågar men hur gammal är du?" frågade jag och började rodna lite. " Jag är faktiskt bara fjorton år" sa Jacob och flinade. " Oj det trodde jag inte jag trodde faktiskt att du var sexton" sa jag och rodnade ännu mer. " Det är många som tror det" sa han. Tio minuter senare öppnades dör en och två män kom in. " Tack Harry för sjutusen sa den ena" " ingen orsak" " Vem är detta Jacob?" frågade man en som satt i rullstol. " det är Rosalinda, hon som Charlie har pratat om" sa Jacob. " Billy Black" sa han och räckte fram handen. " Rosalinda Domina " sa Jag. " Harry Clewattwr " sa den andra manen och räckte fram handen. " Jo förresten jag har ensak till dig Billy" så räckte jag fram brevet från Calise . " Tackar" sa han. Sedan sa jag att jag var tvungen och gå, när jag kom ut till min bil och började köra tänkte jag på vad som kommer att hända dom senaste dagarna. " Oj, vad hon hade bråttom här i från " sa Jacob. " Hon hade säkert bara en tid att pass" sa Billy men hans ögon sa någonting annat. " Ja det hade hon nog" sa Harry. Sedan gick Harry också för att köra hem. Då var det kapitlet slut om någon undrar varför det bara handlade om dessa personer i detta kapitel var det för jag inte hade tid med att skriva vad som händer senare men det gör jag i nästa kapitel 30 apr, 2012 10:29
Detta inlägg ändrades senast 2012-05- 1 kl. 16:02
|
|
Majis
Elev |
Är Rosalinda en tjuv!? :O Rånar hon från stackars Jacob?
Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M 30 apr, 2012 10:57 |
|
Lida
Elev |
Nej hon är ingen tjuv och du kanske får veta varför i nästa kapitel eller i näst nästa få se om jag kan få in det
30 apr, 2012 11:08 |
|
Majis
Elev |
Skrivet av Lida: Nej hon är ingen tjuv och du kanske får veta varför i nästa kapitel eller i näst nästa få se om jag kan få in det Näh, men du mena väl rodna? För råna är när man tar saker, som en tjuv Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M 30 apr, 2012 11:18 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen