Dödsätarna
Forum > Harry Potter > Dödsätarna
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Skrivet av Nelly1513: Vad menar du?Försvan inte märket så fort Voldemort "dog".Ja, men det fanns fortfarande där. 2 apr, 2012 19:51 |
|
Nelly1513
Elev |
^Det försvann inte. Dödsätarmärket var för evigt inbränt. Det bleknade kanske lite (eller mycket) men det fanns fortfarande kvar.
AlexZz and I are friends 4 ever <3
2 apr, 2012 19:56 |
|
Professorn
Elev |
Finns en poäng i det där. :3
If the world ends in 2012, it's ok. Because all the Harry Potter-movies has already came out. 2 apr, 2012 20:29 |
|
Ida Ginny Lovegood
Elev |
2 apr, 2012 20:42 |
|
Angus
Elev |
Som Nelly1513 skrev så tror jag inte att märket försvann, utan att det bara bleknade!
Men en sak som jag funderar på då är om inte dumbledore vet om märket... För jag uppfattar det som att i flammande bägaren när Harry kommit tillbaka från kyrkogården, så har han ju ett stort sår på sin arm. Jag uppfattade det som att det skulle förvandlas till dödsätarmärket men att dumbledore hinner förhindra det? Eller är det bara jag som uppfattar det så? För isf borde han ju ha vetat om det! Plus att man tycker att snape kanske borde ha nämnt det någongång under alla åren ![]() Be brave. Be strong. Be a Gryff!
2 apr, 2012 21:05 |
|
Nelly1513
Elev |
Jag tror att Dumbledore visste det
Eftersom Snape sa till Fudge om det i Den flammande Bägaren, ja ni vet AlexZz and I are friends 4 ever <3
2 apr, 2012 21:10 |
|
Angus
Elev |
Skrivet av Nelly1513: Jag tror att Dumbledore visste det Eftersom Snape sa till Fudge om det i Den flammande Bägaren, ja ni vet Jaa, men precis ![]() Be brave. Be strong. Be a Gryff!
2 apr, 2012 21:18 |
|
Nelly1513
Elev |
Hmm, aa.... De kanske inte tänkte på det utan "litade" på honom, typ
AlexZz and I are friends 4 ever <3
2 apr, 2012 21:19 |
|
Simonlack
Elev |
De kanske kände till märkerna men att dem ignorerade dem eftersom några av dem hade övertalat dem att dem faktiskt gått över till den goda sidan =)
Lily and James one of the cutest couple of time! 2 apr, 2012 22:19 |
|
themarauder
Lärare |
Det var bara ett fåtal som gått över på ni-vet-vems sida som faktiskt var dödsätare. Det var bara hans innersta krets. Och även om man då blivit en dödsätare och fått märket, så skulle man likaväl kunna säga att man fick märket under imperiusförbannelsen! Det hindrar ju inte det =) Tror jag xd
klockan är lite mkt, hehe. =) - just like themarauder 3 apr, 2012 01:22 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen