Hermiones Dagbok [SV]
Forum > Fanfiction > Hermiones Dagbok [SV]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Alisha
Elev |
Skrivet av Borttagen: Bra beskrivningar Helt enkelt jättebra Kul att den blev bra! Det kan komma mer idag, men jag har lite att göra först innan jag kan skriva. Du skrattar åt mig för att jag är annorlunda. Men jag skrattar åt dig för att du är som alla andra. 18 mar, 2012 08:13 |
|
Borttagen
|
Håller med alla andra! Det låter verkligen jättebra!
18 mar, 2012 09:04 |
|
Dramione99
Elev |
A-A-A-A-mazing!!!! That's what this ff verkar vara, hehe!!!!!!!! Jättebra! ♥
18 mar, 2012 18:11 |
|
Alisha
Elev |
Över: Tack, tack, tack!!! ♥
Kapitel 2 Dagboken Harry tittade ner på Hermione, han log ett svagt, vackert leende mot henne. "Får jag sätta mig?" frågade Harry och kastade en blick på stolen mittemot Hermione. "Det går väl?" sa Hermione och hon hörde hur hon blev hes i rösten. Harry satte sig, han släppte aldrig blicken på Hermione, men Hermione försökte titta ner i bordet. "Hermione, du är... Inte som vanligt?" frågade Harry lite försiktigt. Han försökte fånga hennes blick. Men det gick inte så bra. Hermione vilde så gärna bara säga det rakt ut att hon älskar honom. Men det skulle inte gå för sig... "Jag mår bra Harry, bara lite trött" lyckades Hermione få ur sig, men det blev ovanligt lågt, Harry fick till och med anstränga sig för att höra vad hon sa. Hermione lekte ivrigt med en hårslinga som hade trillat ner framför ögat på henne. Hermione tittade för en gångs skull på Harry. Det kändes som om Hermione var i himlen, eller... Det kändes som om hon svävade. Dom gröna vackra ögonen glittrade vackert. Men Hermione skakade på huvudet. Jag är inte förälskad i Harry, jag är fortfarande kär i Ron, tänkte Hermione för sig själv. Hermione reste sig, tog sin väska och mumlade: "godnatt" till Harry. Hermione nästan små sprang upp till flickornas sovsal. Hon lät klädnaden glida av lätt, lät allting åka av och tog på ett litet ljusblått nattlinne med massa fina textiler och sånt på. Hermione satte sig på sängkanten. Hon tittade sig snabbt omkring, ingen förutom hon själv var där. Bra, tänkte Hermione och plockade fram sin dagbok som hon brukade ha under sin kudde. Dagboken var mörkblå, hade silver kanter, den hade till och med lås. Hermione öppnade dagboken med en nyckel som hon hade som ett halsband runt sin hals. Trädde av sig "nyckel-halsbandet" och vred om nyckeln i låset. Det klickade svagt till och dagboken var öppen. Hermione tog fram en fjäder penna och bläck. Fjäderpennan var hennes finaste som hon hade köpt för egna sparade pengar som hon köpt när hon skulle börja sitt första år på Hogwarts. Hon doppade försiktigt fjäder pennan i bläcket, började skriva med en väldig fart, men även blev det inte slarvigt. Utan fint, nästan som gammaldags skrivstil. Du skrattar åt mig för att jag är annorlunda. Men jag skrattar åt dig för att du är som alla andra. 19 mar, 2012 18:26 |
|
Minidjuret
Elev |
Bra mer C:
19 mar, 2012 18:42 |
|
Borttagen
|
Jättebra!
Skriv när du har tid 19 mar, 2012 19:26 |
|
Lily Brown
Elev |
19 mar, 2012 19:35 |
|
Dramione99
Elev |
Skitbra, på ren svenska!!!!!
20 mar, 2012 14:26 |
|
Elin Lovegood
Elev |
20 mar, 2012 19:12 |
|
Borttagen
|
awesome Alisha
20 mar, 2012 19:19 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen