Ifall Draco Malfoy skulle hamnat i Gryffindor (SV)
Forum > Fanfiction > Ifall Draco Malfoy skulle hamnat i Gryffindor (SV)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
LeeJordanhjärta
Elev |
6. Sällskapsrummet
Harry satt som förstenad med öppen mun sedan sa han ''Men varför skulle Dumbledore vilja anställa henne?''. ''Jag vet inte riktigt..'' svarade Percy. Efter en stund så följde Gryffindors förstaårselever med Percy som var perfekt upp till en tavla. På tavlan stod det en tjock gammal dam som började prata ''Jaha så här är de nya förstaårseleverna så kul...''. Percy såg ut som om han inte orkade prata med damen så han började prata själv '' okej, höri lösenordet för att komma in till sällskapsrummet är aperire som betyder öppna på latin'' Direkt när Percy sa aperire så öppade tavlan sig och vek åt sidan. Bakom tavlan så var det ett stort rum fyllt av fåtöljer, soffor, en brasa, filtar, bord och mysiga lampor. Percy berättade var pojkarnas och flickornas sovsalar låg och alla gick upp till dom. Där i sovsalarna stod det en himmelsäng var till pojkarna. Med röda frhängen. På byrån bredvid Harrys säng låg harrys nya halsduk med gryffindorfärgerna på & harrys bur med Hedwig i. Han gick fram och tittade i byrålådorna och där låg hans skoluniformer uppackade. Harry, Ron och Draco satte sig på sina sängar och studsade lite ed rumpan upp och ner, upp och ner. ''Tycker ni också att hon elina skott verkar lite skum?'' sade Ron. ''Jaa, jag tycker nog att vi borde ta reda på lite mer om henne och varför Dumbleore anställde henne'' svarade Draco. ''Jaa, varför inte'' svarade Ron och Harry i kör. ____________________________________ Vad kommer hända, sätter de tre pojkarna sig klistret? Vill ni ha mera? 8 mar, 2012 20:48 |
|
draco_evil
Elev |
Wwwwwwoooooooooowwwww!!!!!!!!!!!!!&!!@!@!!@!@
draco_evil 25 mar, 2012 22:43 |
|
Borttagen
|
watta? superb awesome wow!!!!!
26 mar, 2012 17:29 |
|
Nelly1513
Elev |
26 mar, 2012 18:30 |
|
-Patronus-
Elev |
29 mar, 2012 16:54 |
|
LeeJordanhjärta
Elev |
7.
Harry, Ron och Draco hade gått upp tidigt nästa morgon så att det skulle kunna äta den goda frukosten i lugn och ro medan det planerade hur det skulle göra för att ta reda mer om Elina Skott. De tre pojkarna och Hermione satt tillsammans vid gryffindorbordet. ''Jag tycker inte att det är någon bra idé, ni kan faktiskt bli utsläga från skolan om ni gör något dumt'' sade Hermionie. ''Men, Hermione vi bryr oss inte vi vill faktiskt inte att Voldermort ska ta över Hogwarts'' sade Harry emot ''Harry nämn inte hans namn'' fräste Ron. ''Men vi kanske kan försöka få prata med rektorn på hans rum?'' frågade Draco. ''Om vad? säga åt honom att elina skottt är ond, vi vet ju inte ens att hon är det'' sade Ron. Harry såg att Hermione och Draco tittade lite kärleksfullt på varandra, men när dem såg att harry tittade på dom så tittade dom bort. ''Jag kan väl hjälpa till då killar men på några vilkor 1. att ni lyssnar på mig alltid 2. att ni inte säger emot 3. Få aldrig panik under ett uppdrag'' sade Hermione Harry tänkte efter. att ha hermione som boss kanske inte skulle vara så dumt. ''Jag är med på det'' sa draco och harry samtidigt. ''Okej då jag också'' sade Ron. ''Okej bra vi möts i uppehållsrummet ikväll efter middagen då kommer jag ha kommit på en plan'' fortsatte Hermione. Sedan gick hon från bordet. De tre pojkarna gick för att hämta sina skolböcker och sedan gå till förvandlingskonsten. På vägen hörde dom Elina prata med någon. ''Okej, vi ses ikväll igen då tar vi itu med det här?'' Sedan en annan lite skrovlig röst ''okej visst'' 29 mar, 2012 17:30 |
|
-Patronus-
Elev |
29 mar, 2012 17:36 |
|
Nelly1513
Elev |
29 mar, 2012 18:18 |
|
Borttagen
|
känn dig obevakad mwohahahahah
skojja bara såklart, känn dig bevakad och det där var heeeeelt awesooome, woow lixom (liksom) 29 mar, 2012 19:10 |
|
GinnyForever
Elev |
Skrivet av Borttagen: känn dig obevakad mwohahahahah skojja bara såklart, känn dig bevakad och det där var heeeeelt awesooome, woow lixom (liksom) Snälla, kan du sluta spamma?! Det är jättejobbigt!!! 29 mar, 2012 21:16 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen