Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Favorittnamn i böckerna

Forum > Harry Potter > Favorittnamn i böckerna

1 2 3 4 ... 14 15 16
Användare Inlägg
Emelie
Elev

Avatar


Jag tycker att salazar slytherin är rätt coolt

"dont worry, you're just as sane as I am..."

20 dec, 2010 15:16

Borttagen

Avatar


dombeldore! och seamus finigan

20 dec, 2010 15:26

Borttagen

Avatar


Skrivet av Cyachi:
Måste säga att Albus Percival Wulfric Brian Dumbledore är ett rätt maffigt namn.

Ett namn med makt. >8D

20 dec, 2010 15:33

ShutUpMalfoy
Elev

Avatar


Jag gillar rätt många namn egentligen, men jag tror att Narcissa och Draco är min favoriter. (;

ohemdi.

20 dec, 2010 17:47

KlaraLovegood
Elev

Avatar


Bellatrix , Luna , Severus , Rubeus (Låter bra. =) ) och Nymphadora. =)

För ett För ett rationellt sinne är döden när allt kommer omkring, ingenting annat än nästa stora äventyr.

20 dec, 2010 19:39

SuperSnape
Elev

Avatar


Hedvig Bellatrix och... DOBBY!!! såklart

Shut up and fish..

20 dec, 2010 20:22

parkinson123
Elev

Avatar


namnen Draco, Narcissa och Bellatrix tycker jag om.... dem låter ganska mäktiga faktiskt ^^♥

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fs11.favim.com%2Forig%2F160214%2Fandy-andy-biersack-andy-sixx-black-veil-brides-Favim.com-3994431.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fimages6.fanpop.com%2Fimage%2Fphotos%2F32600000%2FDraco-Malfoy-draco-malfoy-32632440-245-300.gif

21 dec, 2010 06:58

Snövit
Elev

Avatar


Nymphadora och Luna helt klart C:

There are some things you can't share without ending up liking each other.

21 dec, 2010 13:26

Snövinge
Elev

Avatar


Några av mina favoriter är Hedwig, Sirius, Andromeda, Minerva, Pomona och Hermione.

Och något som jag älskar är att namnen betyder saker, eller kommer någon stans ifrån!
T.ex:

Minerva - vishetens gudinna (i grekiska mytoligin)
Hermes - gudarnas budbärare
Lucius - djävulen (allmänt)
Draco - drake
Malfoy - franska "mal foi" = ond tro
Fleur - franska ordet för blomma

Det finns massa mer, om man vill kan man kolla på http://www.theninemuses.net/hp/
Där kan man se trollformler också, de finns det nästan ännu fler av!

Lumos - måne
Nox - natt
Avada Kedavra - låt saken förstöras

We are all wizards. Even Ron.

21 dec, 2010 14:23

.:HermioneGranger:.
Elev

Avatar


Skrivet av dani:
Vilket är ert favoritnamn i böckerna? Mitt är Lily, så himla fint!

Min hund heter Lilly♥
Annars gillar jag Hermione.

21 dec, 2010 15:01

1 2 3 4 ... 14 15 16

Forum > Harry Potter > Favorittnamn i böckerna

Du får inte svara på den här tråden.