Favorittnamn i böckerna
Forum > Harry Potter > Favorittnamn i böckerna
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Emelie
Elev |
Jag tycker att salazar slytherin är rätt coolt
"dont worry, you're just as sane as I am..." 20 dec, 2010 15:16 |
|
Borttagen
|
dombeldore! och seamus finigan
20 dec, 2010 15:26 |
|
Borttagen
|
Ett namn med makt. >8D 20 dec, 2010 15:33 |
|
ShutUpMalfoy
Elev |
Jag gillar rätt många namn egentligen, men jag tror att Narcissa och Draco är min favoriter. (;
ohemdi. 20 dec, 2010 17:47 |
|
KlaraLovegood
Elev |
Bellatrix , Luna , Severus , Rubeus (Låter bra. =) ) och Nymphadora. =)
För ett För ett rationellt sinne är döden när allt kommer omkring, ingenting annat än nästa stora äventyr. 20 dec, 2010 19:39 |
|
SuperSnape
Elev |
Hedvig Bellatrix och... DOBBY!!! såklart
Shut up and fish.. 20 dec, 2010 20:22 |
|
parkinson123
Elev |
21 dec, 2010 06:58 |
|
Snövit
Elev |
Nymphadora och Luna helt klart C:
There are some things you can't share without ending up liking each other. 21 dec, 2010 13:26 |
|
Snövinge
Elev |
Några av mina favoriter är Hedwig, Sirius, Andromeda, Minerva, Pomona och Hermione.
Och något som jag älskar är att namnen betyder saker, eller kommer någon stans ifrån! T.ex: Minerva - vishetens gudinna (i grekiska mytoligin) Hermes - gudarnas budbärare Lucius - djävulen (allmänt) Draco - drake Malfoy - franska "mal foi" = ond tro Fleur - franska ordet för blomma Det finns massa mer, om man vill kan man kolla på http://www.theninemuses.net/hp/ Där kan man se trollformler också, de finns det nästan ännu fler av! Lumos - måne Nox - natt Avada Kedavra - låt saken förstöras We are all wizards. Even Ron. 21 dec, 2010 14:23 |
|
.:HermioneGranger:.
Elev |
Min hund heter Lilly♥ Annars gillar jag Hermione. ♥ 21 dec, 2010 15:01 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen