Skulle Hogwarts fungera irl?
Forum > Harry Potter > Skulle Hogwarts fungera irl?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Varför ska Gringgottspersoner lära sig matte? -.-
26 feb, 2012 11:26 |
|
Borttagen
|
^Det är ju för att dem hela tiden håller på med pengar!
Dem måset ju tex. veta vad en galleone går på en vanlig pund sedel. Och trolldryckskonst är väl lite som hemkunskap? 26 feb, 2012 11:35 |
|
Matizze
Elev |
^ Heck no!! Sedan när blandar du ner larver i det du bakar på hemkunskapen?
Nej, men jag förstår hur du menar. Tror dock att trolldryckskont är lite mer komplicerat ![]()
26 feb, 2012 11:47 |
|
Razwiin97
Elev |
Man måste ha kunskaper i andra ämnen. Jag tror inte att vi lär oss för mycket matte i skolan. Och hjärnan är inte fullutvecklad vid 11 så jag tror att det är därför vissa trollkarlar kan få problem i skolan för att de är för unga. Jag tycker att man ska ha både en vanlig utbildning och en trollkarlsutbildning för att få ut så mycket som möjligt av båda utbildningarna. (Säger en som älskar skolan)
26 feb, 2012 12:56 |
|
TheWitch
Elev |
Skrivet av Razwiin97: Man måste ha kunskaper i andra ämnen. Jag tror inte att vi lär oss för mycket matte i skolan. Och hjärnan är inte fullutvecklad vid 11 så jag tror att det är därför vissa trollkarlar kan få problem i skolan för att de är för unga. Jag tycker att man ska ha både en vanlig utbildning och en trollkarlsutbildning för att få ut så mycket som möjligt av båda utbildningarna. (Säger en som älskar skolan) Det är säkert därför flera av oss inte fått vårat brev än fast att vi är över 11, de vill att vi ska ha en full grundskoleutbildnibg först!! ~This post was sent to Mugglis by an owl~ 26 feb, 2012 19:37 |
|
Nelly1513
Elev |
26 feb, 2012 19:43 |
|
Borttagen
|
Ja jag slipper gärna skolan för att leva som häxor/trollkarlar de kan faktiskt finnas en trollkarls värld för bara häxor och trollkarlar vet ju om den Mugglare vet ju inte om den så de kan gott finnas
26 feb, 2012 19:43 |
|
Vendla
Elev |
Kanske... Ja tror nog det skulle kunna funka. Man går ju i alla fall i 1-4 så man lär ju sej det vanliga viktiga. Iaf skulle ja hoppas de skulle funka, för det skulle sekärt vara kul att vara där.
Badgers on Broomsticks! <3 26 feb, 2012 19:45 |
|
Sirius_Musta
Elev |
Alltså, de kan ju ganska mycket matte ändå, om man tänker efter. Sen får de ju NO och SO genom de ämnen de har på Hoggy. En del genom tidningar, men de har ju tex. trollkonsthistoria, ja, alltså, trollkarlshistoria då. Mpnga av de ämnen de har har ju en del historia i sig också. Sen har de ju nästan lite biologi i vård och skötsel av magiska djur.
26 feb, 2012 20:47 |
|
Borttagen
|
Jag går redan på Hoggy.
Det är massor renblod runt omkring mig och undrar vad en dator är!! 26 feb, 2012 20:50 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen