Ron tänker tillbaka
Forum > Fanfiction > Ron tänker tillbaka
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
MERMERMMER
18 dec, 2010 13:19 |
|
Annikz
Elev |
18 dec, 2010 14:10 |
|
Ron
Elev |
Ska försöka skriva mer så fort jag har tid, tack för alla snälla kommentarer
We're all wizards, even Ron. 18 dec, 2010 14:40 |
|
Annikz
Elev |
18 dec, 2010 14:51 |
|
Hogwarts Stolthet
Elev |
Shit.. Hoppas dom hittar Hermione.
Du behöver inte säga mer, Granger. Säg mig, vem av er ska dö i år? / Minerva McGonagall 18 dec, 2010 19:06 |
|
Ron
Elev |
Kapitel 8 - Toalett besök
När Ron stigit av tåget möttes han av en kall vind. Det var noll gradigt ute. Ron satte snabbt på sig halsduken och sprang sen ikapp dom andra tre. -Var ska vi börja? undrade Ginny. -Det är svårt att veta, vi får väl ta oss in till korp gränden. sa Andy. -Korp gränden? frågade alla tre samtidigt. -Det är som diagon gränden i London. Har ni aldrig varit i korp gränden? sa Andy och skrattade. -Nej sir. sa Harry bara. -Men då måste ni se den, den är absolut lika bra som diagon gränden. Om inte bättre. Dit åkte alltid jag och min dotter förut.. sa mannen och nu fick han något dystert i blicken. -Bra, kan du visa oss vägen dit då? Sir Jones? undrade Harry. -Självklart, självklart kan jag det. sa Andy och log igen. Det var inte speciellt långt att gå tills man kom in till en liten kiosk. Andy hade gått den här vägen mycket. Det märktes. Han gick bestämt till kassan i kiosken. -Korp gränd. sa han snabbt. -Nämen Andy? Tillbaka igen? Trevligt, trevligt. sa mannen i kassan och log brett. Mannen gav en nyckel till Andy som sen gick mot toaletten. Han öppnade dörren men använade inte nyckeln. -Kom. sa han till Harry, Ginny och Ron. Alla tre gick snabbt in. Harry trodde dom skulle spola ner sig som han minns att man var tvungen att göra för att komma till ministeriet. Men Andy gick inte mot toan. Han gick fram till en tom vägg mellan toan och handfatet. Han sparkade undan papperkorgen och trampade ner något som såg ut som en knapp på golvet. Plötsligt kom ett hål upp på den tomma väggen. Andy stoppade in nyckeln och vred om. Sen backade han och väggen började röra sig. Andy stoppade snabbt tillbaka papperskorgen över knappen. Sen lyftes väggen upp, drog ut sig en bit och sen åt sidan. Det blev en stor öppning. Men allt som dom såg var en liten gränd som var mörk. Alla fyra gick ut från toaletten och ut i gränden. -Tom! ropade Andy och mannen från kassan kom snabbt in i toaletten. -Ha det bra. Knacka tre gånger som vanligt när ni ska ut. sa Tom och drog tillbaka väggen. -Är det bara jag eller var den här gränden inte speciellt stor. sa Ron och kollade sig omkring. -Men herregud, det här är inte gränden. Kom nu. sa Andy och började gå längs den smala vägen. När dom kommit till slutet av vägen så ställde sig Andy längs väggen. -Välkommna till korp gränden. sa han och log. Harry, Ron och Ginny gick förbi Andy och en gränd lika stor som diagon gränden var framför deras ögon. -Wow! sa Ron när han såg alla godis affärer. Det var fullt med människor, barn sprang skrattande runt och kollade i alla skyltfönster. Harry kände glädje när han hörde barn skratt och blev glad att Manchester också var en magi stad. Alla tre log och även Andy log nu. -Men nu måste vi börja med arbetet. Jag känner en del folk här ifrån som kan veta något. sa Andy och började gå igenom gränden. Ron, Harry och Ginny var helt förstummade. Att ingen berättat om den här gränden för dom. Men snabbt kom Ron tillbaka till verkligheten. Hans Hermione var borta. Men plötsligt kom hoppet tillbaka, glädjen. Det var tur att dom hade Andy. Annars hade dom nog inte haft en aning om vart dom skulle börja leta. We're all wizards, even Ron. 19 dec, 2010 11:48
Detta inlägg ändrades senast 2010-12-20 kl. 13:56
|
|
Heonp.
Elev |
wow, MER!
"what the hell is a hufflepuff?" 19 dec, 2010 12:34 |
|
Borttagen
|
Oh shit följer den to the end ju
19 dec, 2010 13:31 |
|
Ron
Elev |
Tack, kul att ni gillar den!
Nu kommer det ta en liten stund men jag försöker skynda mig med nästa kapitel We're all wizards, even Ron. 19 dec, 2010 15:49 |
|
Luna Potter
Elev |
Bra skrivet!
I'm a Witch! Fear me! 19 dec, 2010 16:21 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen