ஓCharlie Weasleyஓ Den som visade sig
Forum > Fanfiction > ஓCharlie Weasleyஓ Den som visade sig
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Bra!
23 feb, 2012 19:49 |
|
Kattninen
Elev |
Förlåt om kapitlet blev lite. Sent, men det kom iallafall!
Kapitel 2: Hogwarts men ändå vilse Tåget hade stannat och alla nya, gamla och medelålders elever gick ut utan sitt bagage, det sa dem på tåget att de förs dit själva. Många hade redan skoluniformer på sig med vilket elevhem de tillhörde. Som Bill, han hade sin uniform på sig och ett glänsande rött märke på bröstet. Ett Gryffindor märke. Det elevhemmet passade perfekt på Bill, tyckte Charlie, och med lite tur kanske det skulle passa utmärkt på Charlie själv när de skulle sorteras. Charlie gick ut med sina nya vänner, Hugo, Sophie, Leo och Teo. Zoe, flickan med det honungsblonda håret, var tvungen att gå någon annanstans. Så Charlie gick med de två tvilling-paren. Han hörde en hög, skrovlig röst som ropade; ''Förstaårselever, förstaårselever! Kom hit allesammans!'' En jätte stor man, säkert dubbel så lång som en vanlig människa stog med en tänd lykta och höll mörkret borta. Många elever i samma ålder samlades kring den jätte stora mannen och även Charlie och de två tvillingarna. ''Ni ska vi allihopa gå till stranden där vi ska gå på båtarna som finns där. Följ bara efter mej!'' ropade mannen ännu en gång genom alla nya elever och i små rörelser började alla följa efter honom. Charlie hade bestämt, att ändå om mannen är stor och ser kraftfull ut ska han bli vän med mannen. Man ser bara på honom att han är en bra och snäll person. Charlie sprang fram till den jättelika mannen som gick i så stora kliv att Charlie var tvungen att små jogga. ''Hej! Jag heter Charlie Weasley och jag är ny elev här. Jag tänkte bara fråga, vad heter du och vad gör du här på Hogwarst?'' sa han artigt och mannen vände sitt huvud mot honom. Han hade så mycket svart hår och skägg att det var nästa omöjligt att se hans skalbaggssvarta ögon. ''Hum, huhm'', började han otydlig. '' Hej Charlie, mitt namn är Rubeus Hagrid'', det sista skrockade han mycket glatt och det kändes som om de redan hade fått en bra kontakt. Ja, det var det kapitlet. Kommer mera snart men nu blir det ; FORTSÄTTNING FÖLJER...
25 feb, 2012 00:07 |
|
Renn
Elev |
Love it! ♥
Läs gärna min FF http://www.mugglarportalen.se/forum.php?topic=12703&page=1#p623457
Blogg http://elinkarlstrom.blogg.se/
25 feb, 2012 01:18 |
|
Borttagen
|
Super bra!
25 feb, 2012 07:46 |
|
heddai
Elev |
28 feb, 2012 19:45 |
|
Kattninen
Elev |
Okej! Fortsättning:
Hagrid tog sin enorma hand in i sin jackficka och tog fram en litet ''frukt-drinks'' paraply! Han sköt iväg en grön stråle mot himlen och plötsligt öppnades molnen och blixtrar for ner mot eleverna!! Alla börjadde att skrika förutom Hagrid som hade en rakapparat i handen och rakade allt sitt skägg tills han bara hade mustache kvar! Flygande spindlar hoppade mot eleverna och alla skrek, men Hagrid skrattade med sitt lilla paraply i handen! '' MUHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAH!!!! :3D'' okej, lite oseriöst ska nog skriva det riktiga kapitlet imon. Men blev så glad av en ny läsare bara! :'D.
28 feb, 2012 23:02 |
|
Borttagen
|
Jättebra du är! *bevakar*
29 feb, 2012 14:16 |
|
Borttagen
|
Bra
29 feb, 2012 16:13 |
|
Kattninen
Elev |
29 feb, 2012 19:38 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Kattninen: Bara fråga, vad var så bra med det oseriösa kapitlet?? Kul med nya läsare också!! Nja,jag var nog ironisk där 1 mar, 2012 08:41 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen