Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Husalf

Forum > Mugglarportalen > Husalf

1 2 3 4
Användare Inlägg
Claus Ricardstone
Elev

Avatar


Och så kan man kanske spela spel med dem?

19 feb, 2012 19:09

Boba
Elev

Avatar


Ja, det vore kul att ha en husalf! Men som sagt, man kan ju vara snälla mot dem och ge dem lön, för annars skulle jag tycka att det var ganska elakt mot husalfen...

19 feb, 2012 19:17

ElvinLC
Elev

Avatar


Man kanske kunde välja om den var fri eller inte, men om den ska spela spel åt en så måste den nog få lön, annars kommer man tjäna för mycket.

Do not pity the dead, Harry. Pity the living. And above all those who live without love - Dumbledore

20 feb, 2012 09:39

kkkattie
Elev

Avatar


FISA märken hade varit kul så hade man kanske också kunnat ha de på sin forumsignatur så folk vet att man stöder FISA ;D

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fladda-upp.se%2Fdata%2Fxjlumpzaiyqpbn%2F

20 feb, 2012 10:47

Dramione99
Elev

Avatar


Jag tycker att idén är bra, det där med att man kan ha de på sin profil och betala de och så. Men vad skulle vara meningen med de egentligen? De skulle ju bara pryda ens profil så att man kunde stoltsera med att man är en tillräckligt fin person för att ha en egen husalf! (nu menar jag inte att vissa är "finare" än andra, men jag hoppas ni fatta vad jag menar ändå!)

20 feb, 2012 14:38

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:

Man borde få hitta Alferna sjelv. Dom borde få välja sjelva om dom vill eller inte.

skulle vi få alfer måste någon starta FISA som Hermione gorde.

Ja, som om man är inne i ett forum så kommer det upp en liten husalf helt plötsigt och så står det: Du har hittat en herrelös husalf blablablabla, eller nått. Så kan man typ klicka på ''tillfråga om att få bli herre/matmor''. ^^)

20 feb, 2012 15:51

EMELESEL
Elev

Avatar


Menar du här på Mugglis?

20 feb, 2012 17:52

Disa
Elev

Avatar


Kör som med Dobby? Man spelar spel, gör inlägg och om inläggen är särskilt bra eller vänliga eller om man hamnar på en topplista så får man en husalf - som vän?

http://www.gratisgodis.se/?r=138038 Gratis är gott, speciellt när det är godis B)

23 feb, 2012 09:16

Claus Ricardstone
Elev

Avatar


Skrivet av EMELESEL:
Menar du här på Mugglis?


Ja! Gillar du idèn?

22 mar, 2012 11:51

Lucy och Rose
Elev

Avatar


Vad ska man använda de till? xD

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fdata2.whicdn.com%2Fimages%2F22246073%2Flarge.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fmedia.tumblr.com%2Ftumblr_lj8ybet8xP1qc7554.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi.imgur.com%2FAllz7c4.gif

22 mar, 2012 13:22

1 2 3 4

Forum > Mugglarportalen > Husalf

Du får inte svara på den här tråden.