Varför lär man sig inte andra språk på Hogwartsh?
Forum > Harry Potter > Varför lär man sig inte andra språk på Hogwartsh?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Mikaela120
Elev |
Latin stöter man väldigt ofta på.
5 feb, 2012 17:36 |
|
Kitt
Elev |
5 feb, 2012 18:31 |
|
HarryPotterForever
Elev |
Jag tror att det är för att som många andra säger så har de fokus på att klara sig i magivärlden ^^ Men de borde kanske lära sig lite andra språk också
''It is our choices that show what we truly are, far more than our abilities. '' Albus Dumbledore. 5 feb, 2012 18:42 |
|
Train
Elev |
De läser säkert en massa saker som inte nämns i böckerna, nog av samma anledning som att det inte nämns att de går på toaletten och duschar - det vore inte så intressant att läsa.
5 feb, 2012 20:20 |
|
Lissie Loppy
Elev |
7 feb, 2012 19:04 |
Forum > Harry Potter > Varför lär man sig inte andra språk på Hogwartsh?
Du får inte svara på den här tråden.









Mugglarportalen