Sveriges trollkarlsvärld
Forum > Harry Potter > Sveriges trollkarlsvärld
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
J-star Black
Elev |
6 feb, 2012 07:47 |
|
Weasleygirl98
Elev |
Oj, jag trodde det var i Bulgarien eftersom han dels spelar i Bulgariens quidditchlag och även att man hör på uttalet att det är lite utlänskt. Haha, då har jag tagit fel.
Winter is coming... 6 feb, 2012 08:05 |
|
ollham
Elev |
åfan.. hade ingen aning om detta
6 feb, 2012 20:40 |
|
juliaweasly
Elev |
Trodde också nåt sånt ställe men när man tänker efter så om det hade varit i bulgarien hade de kanske inte kommit i stora pälsar, isåfall kanske ryssland!
Couldent live whit out it.. Läs min ff: Hemlig Ugglepost! http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=10604&page=1
Läs min HP-pysselblogg http://harrypotterpyssla.blogg.se/
6 feb, 2012 22:24 |
|
Borttagen
|
Mitt andra alternativ som svar istället för Uppsala eller Gamla Stan i Stockholm blir nog ändå de äldre delarna utav Gotland. Det är magiskt tycker jag och jag älskar slottsstilen samt allt innanför ringmuren ^^
7 feb, 2012 10:04 |
|
beccie99
Elev |
Hoppas att det (dumstrang) ligger i Sverige.......
__________________________________________________ Jo...vi...vi... Det var allt jag hade att säga, men troligtvis var det ingenting vettigt... :/ 7 feb, 2012 14:18 |
|
Aaamy
Elev |
Yggdrasil ligger i alla fall "i närheten av uppsala", men det är aldrig sagt något om exakt var..
Magivarlden.se 5 mar, 2012 22:08 |
|
blablablaa
Elev |
Vart Durmstrang ligger är nog svårt att veta, för att:
Jag har för mig JK sagt att skolan ligger i Ryssland Men, skolan ligger typ i kyla och berg, vilket låter som Norge eller Sverige, och dom har ju pälsar på sig och sånt blabla Men Viktor Krum spelari Bulgariens quidditchlag HAHAH lite förvirrande, men ja (nu handlar ju inte tråden om durmstrang men några pratade ju om vart det låg så hihiih, jag kanske har fel men då kan nån rätta mig Följ min tumblr: www.prettymilkshake.tumblr.com :D 6 mar, 2012 10:30 |
|
Pumpkin99
Elev |
7 mar, 2012 11:22 |
|
Emme Lestrange
Elev |
Skrivet av blablablaa: Vart Durmstrang ligger är nog svårt att veta, för att: Jag har för mig JK sagt att skolan ligger i Ryssland Men, skolan ligger typ i kyla och berg, vilket låter som Norge eller Sverige, och dom har ju pälsar på sig och sånt blabla Men Viktor Krum spelari Bulgariens quidditchlag HAHAH lite förvirrande, men ja (nu handlar ju inte tråden om durmstrang men några pratade ju om vart det låg så hihiih, jag kanske har fel men då kan nån rätta mig JK har sagt att den ligger i Norge eller Sverige och tar in elever från hela världen ^^ Och, ni som inte läst Quidditch boken som JK gett ut, där står det om "Annual broom race of sweden" Ett stort quidditch-race varje år i Sverige som går från Kopparberg till Arjeplog(eller vad det nu hette ) C: 7 mar, 2012 11:33 |
Du får inte svara på den här tråden.







Mugglarportalen