JAG FÅR PANIK!!! Vi har BARA Harry Potter på engelska!
Forum > Harry Potter > JAG FÅR PANIK!!! Vi har BARA Harry Potter på engelska!
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Kintsugi
Prefekt |
Våga prova!
Min engelska är kass men tack vara film osv så har jag ändå förstått mig på språket på det viset istället - men be mig inte snacka och be mig inte svara snabbt för jag är så osäker man kan bli när det kommer till det grammatiska. Men första riktiga boken jag tog mig genom var just HBP och det var galet förvirrande i början. Två ministrar och en trasig bro. Min logik och min dåliga engelska fick mig att läsa om första kapitlet tre, fyra gånger innan jag tycktes få rätt uppfattning och gav nästa kapitel ett försök. xD Jag läste ut boken på två, tre dagar och var väldigt stolt över det! Låg hela dagarna ute i en sommarstuga och fick riktigt grepp om språket bara efter en sådan intensiv period. ...men jag har fortfarande inte läst CoS-OotP på engelska. xD jag har läst stycken och kapitel men jag har aldrig läst alla böcker från början till slut på engelska - har tänkt göra det om något år eller två när tid finns och det är dags för att vara nostalgisk. ☽ Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name ☾ 24 jan, 2012 02:05 |
|
Abrakadabra
Elev |
24 jan, 2012 07:48 |
|
Borttagen
|
Om du läser på engelska så lär du ju dig något samtidigt som du läser. De kanske är lite krånligt i början, men de är bättre än inget right?
24 jan, 2012 11:39 |
|
Diddaa
Elev |
Du tränar ju engelska då + att man kan kolla i en ordbok.
didda dadda uusna 24 jan, 2012 13:04 |
|
Emrie
Elev |
Med tanke på hur mycket bättre de blir på engelska så är det väl inte ens att tänka på att läsa dem på svenska? Om du nu dessutom inte har något val..?
Just sayin'. We did it, we bashed them, wee Potter's the one, And Voldy's gone moldy, so now let's have fun! 24 jan, 2012 13:26 |
Forum > Harry Potter > JAG FÅR PANIK!!! Vi har BARA Harry Potter på engelska!
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen