Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Smeknamnet Mione

Forum > Harry Potter > Smeknamnet Mione

1 2 3
Användare Inlägg
AlvaRawenclaw
Elev

Avatar


MiONE! ahmen. Låter så fel...

speech!

23 jan, 2012 22:15

superdupermikaelah
Elev

Avatar


Mione funkar bara för mig om det är Ron som säger det, för det känns logiskt att man har något speciellt namn på sin partner. Men när Harry, Ginny eller någon annan säger det så blir det ett stort no-no!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi44.tinypic.com%2F11cdq2t.gif

31 jan, 2012 21:47

dani
Elev

Avatar


^Ah jag förstår din poäng. Det skulle också vara rätt in character av Ron att ge henne sådant smeknamn... 'Mione. Ja, ja. Har dock aldrig stött på någon fanfic där det är fallet.

5 feb, 2012 22:36

Racelly
Elev

Avatar


jag avskyr det. precis som jag avskyr "Siri" för Sirius, och "Remi" för Lupin. JAG AVSKYR SMEKNAMN! argh Dx

You don't have to call me sir, professor

5 feb, 2012 22:44

Ida S
Lärare

Avatar


Skrivet av superdupermikaelah:
Mione funkar bara för mig om det är Ron som säger det, för det känns logiskt att man har något speciellt namn på sin partner. Men när Harry, Ginny eller någon annan säger det så blir det ett stort no-no!

Detta håller jag med om! Om någon ska kalla Hermione för Mione, då ska det nästan vara Ron...

Skrivet av Racelly:
jag avskyr det. precis som jag avskyr "Siri" för Sirius, och "Remi" för Lupin. JAG AVSKYR SMEKNAMN! argh Dx

Jag fullkomligen älskar "Remi" för Lupin haha så gulligt bara :3

"we live together, and harry does all the cooking."

5 feb, 2012 22:53

MizzNina
Elev

Avatar


Jag tycker Mione låter lite gulligt.
Och med gulligt menar jag som, "Litet barn som inte kan prata ordentligt" gulligt..

Jag föredrar Herm som smeknamn på henne.. ^_^

"I'm not arguing, I'm just explaining why I'm right." - Anonymous

11 feb, 2012 08:53

Loveleen
Elev

Avatar


Tyckte inte om det i början direkt...

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi48.tinypic.com%2Fo06y3m.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi49.tinypic.com%2Fdgmh03.gif

11 feb, 2012 09:13

1 2 3

Forum > Harry Potter > Smeknamnet Mione

Du får inte svara på den här tråden.