Smeknamnet Mione
Forum > Harry Potter > Smeknamnet Mione
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
AlvaRawenclaw
Elev |
MiONE! ahmen. Låter så fel...
speech! 23 jan, 2012 22:15 |
|
superdupermikaelah
Elev |
Mione funkar bara för mig om det är Ron som säger det, för det känns logiskt att man har något speciellt namn på sin partner. Men när Harry, Ginny eller någon annan säger det så blir det ett stort no-no!
31 jan, 2012 21:47 |
|
dani
Elev |
^Ah jag förstår din poäng. Det skulle också vara rätt in character av Ron att ge henne sådant smeknamn... 'Mione. Ja, ja. Har dock aldrig stött på någon fanfic där det är fallet.
5 feb, 2012 22:36 |
|
Racelly
Elev |
jag avskyr det. precis som jag avskyr "Siri" för Sirius, och "Remi" för Lupin. JAG AVSKYR SMEKNAMN! argh Dx
You don't have to call me sir, professor 5 feb, 2012 22:44 |
|
Ida S
Lärare |
Skrivet av superdupermikaelah: Mione funkar bara för mig om det är Ron som säger det, för det känns logiskt att man har något speciellt namn på sin partner. Men när Harry, Ginny eller någon annan säger det så blir det ett stort no-no! Detta håller jag med om! Om någon ska kalla Hermione för Mione, då ska det nästan vara Ron... Skrivet av Racelly: jag avskyr det. precis som jag avskyr "Siri" för Sirius, och "Remi" för Lupin. JAG AVSKYR SMEKNAMN! argh Dx Jag fullkomligen älskar "Remi" för Lupin ♥ haha så gulligt bara :3 "we live together, and harry does all the cooking." 5 feb, 2012 22:53 |
|
MizzNina
Elev |
Jag tycker Mione låter lite gulligt.
Och med gulligt menar jag som, "Litet barn som inte kan prata ordentligt" gulligt.. Jag föredrar Herm som smeknamn på henne.. ^_^ "I'm not arguing, I'm just explaining why I'm right." - Anonymous 11 feb, 2012 08:53 |
|
Loveleen
Elev |
11 feb, 2012 09:13 |
Forum > Harry Potter > Smeknamnet Mione
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen