Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Begravningar

Forum > Harry Potter > Begravningar

1 2 3 4 5
Användare Inlägg
Severus10
Elev

Avatar


Pygmepuffen

17 jan, 2012 21:05

LeeJordanhjärta
Elev

Avatar


Skrivet av Train:
Nergrävda i jorden..?


Instämmer...

17 jan, 2012 21:13

Pygmepuffen
Elev

Avatar


Skrivet av Severus10:
Pygmepuffen

Ville bara säga min åsikt...

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fcfile3.uf.tistory.com%2Fimage%2F110A254B4E50013E0E2908

18 jan, 2012 15:41

grodan-boll
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Jag måste säga att jag gillar tanken på att de flesta begravdes vi Hogwarts. De offrade sina liv för Harry, skolan och hela trollkarlssamhället, och jag tycker att det är bra om framtida elever kan läsa namnen på gravstenarna och veta vad dessa enastående modiga trollkarlar och häxor har gjort för dem.


^ ThisThisThis!

Exakt så tänker jag också, det hade varit väldigt fint!

SpellHallow44 @ Pottermore http://spellhallow.tumblr.com/

18 jan, 2012 16:40

BlondaHermione
Elev

Avatar


Jag tycker alla hade fått bli begravda ute på ön där Dumbledore är begravd. Snape och Dumbledore borde få lite extra fina gravar. Dumbledore för att han var otrolig i livet och Snape för att han kämpade intill slutet och var modig och rättvis.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi44.tinypic.com%2F2mmcund.jpg

18 jan, 2012 17:41

Lokix
Elev

Avatar


Snape borde bli begravd bredvid Lilly.

Todeledo

18 jan, 2012 17:45

Pygmepuffen
Elev

Avatar

+1


Skrivet av BlondaHermione:
Jag tycker alla hade fått bli begravda ute på ön där Dumbledore är begravd. Snape och Dumbledore borde få lite extra fina gravar. Dumbledore för att han var otrolig i livet och Snape för att han kämpade intill slutet och var modig och rättvis.


Fast alla som begravs riskerade sina liv ju? Det är som att säga att Fred borde begravas allra finast för att han är rolig . Alla borde få lika fina begravningar på de ställen de själva vill bli begravda på.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fcfile3.uf.tistory.com%2Fimage%2F110A254B4E50013E0E2908

18 jan, 2012 17:48

EpicFaiil
Elev

Avatar


FREEEED :'(

20 jan, 2012 21:55

superdupermikaelah
Elev

Avatar


Skrivet av BlondaHermione:
Jag tycker alla hade fått bli begravda ute på ön där Dumbledore är begravd. Snape och Dumbledore borde få lite extra fina gravar. Dumbledore för att han var otrolig i livet och Snape för att han kämpade intill slutet och var modig och rättvis.

Kan inte påstå att "rättvis" är ordet jag skulle använda för att beskriva Snape.
Däremot skulle jag gärna se honom begravd på ön, men inte de andra. Deras gravar behöver vara mer lättåtkomliga för deras anhöriga

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi44.tinypic.com%2F11cdq2t.gif

5 feb, 2012 14:41

Borttagen

Avatar


Jag hoppas de begravdes på Hogwarts allihopa

5 feb, 2012 15:45

1 2 3 4 5

Forum > Harry Potter > Begravningar

Du får inte svara på den här tråden.