Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

svenskt/engelskt

Forum > Harry Potter > svenskt/engelskt

1 2 3
Användare Inlägg
Solkatten
Elev

Avatar


Jag tittar alltid med engelskt tal <-- om det då är en engelsk film Daah.

"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed."

4 jan, 2012 22:57

Långstrumpa
Elev

Avatar


engelskt! på svenska så får man ju inte höra brittiskan och så låter alla som bebisar, iaf Hermione

4 jan, 2012 23:23

themarauder
Lärare

Avatar


Haha mina småsyskon ville alltid titta med svenskt tal, så jag tkr det är jättebra att det finns!! Då kan alla förstå etc. Men klart så är ju originalspråket, på en spelfilm som är otecknad, alltid bättre!

=) - just like themarauder

4 jan, 2012 23:35

childhoodlight
Elev

Avatar


Engelskt tal, definitivt. Dubbat förstör bara enligt mitt tycke!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2F1bf78e6b3d2d7300daeeb5216ee65cb0%2Ftumblr_mg61lr0KgA1rcru73o1_500.gif

5 jan, 2012 01:21

Borttagen

Avatar


Finns det överhuvudtaget någon som föredrar svenska? Förstår man inte engelska eller har problem med att läsa text kan jag dock förstå. Men tal som inte är synkroniserat med munnen uppfattat jag som väldigt jobbigt. Det märks inte lika mycket i tecknade eller animerade filmer, men originalspråk är så gott som alltid bäst.

5 jan, 2012 01:33

themarauder
Lärare

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Finns det överhuvudtaget någon som föredrar svenska? Förstår man inte engelska eller har problem med att läsa text kan jag dock förstå. Men tal som inte är synkroniserat med munnen uppfattat jag som väldigt jobbigt. Det märks inte lika mycket i tecknade eller animerade filmer, men originalspråk är så gott som alltid bäst.


Haha, håller med Förutom i Disneyfilmer. Sverige är väldigt duktiga på att sätta röster till dem, och personligen, tycker jag att vi har bättre sångröster också!

=) - just like themarauder

5 jan, 2012 01:36

Borttagen

Avatar


Engelska! Jag gillar inte dubbning, och dessutom stör jag mig på att röstskådespelarna inte växer med karaktärerna, de låter alltid likadant

5 jan, 2012 02:30

Inga
Elev

Avatar


Engelska såklart!!! bara irriterande på svenska

5 jan, 2012 02:40

1 2 3

Forum > Harry Potter > svenskt/engelskt

Du får inte svara på den här tråden.