svenskt/engelskt
Forum > Harry Potter > svenskt/engelskt
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Solkatten
Elev |
Jag tittar alltid med engelskt tal <-- om det då är en engelsk film
"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 4 jan, 2012 22:57 |
|
Långstrumpa
Elev |
engelskt! på svenska så får man ju inte höra brittiskan och så låter alla som bebisar, iaf Hermione
4 jan, 2012 23:23 |
|
themarauder
Lärare |
Haha
=) - just like themarauder 4 jan, 2012 23:35 |
|
childhoodlight
Elev |
5 jan, 2012 01:21 |
|
Borttagen
|
Finns det överhuvudtaget någon som föredrar svenska? Förstår man inte engelska eller har problem med att läsa text kan jag dock förstå. Men tal som inte är synkroniserat med munnen uppfattat jag som väldigt jobbigt. Det märks inte lika mycket i tecknade eller animerade filmer, men originalspråk är så gott som alltid bäst.
5 jan, 2012 01:33 |
|
themarauder
Lärare |
Skrivet av Borttagen: Finns det överhuvudtaget någon som föredrar svenska? Förstår man inte engelska eller har problem med att läsa text kan jag dock förstå. Men tal som inte är synkroniserat med munnen uppfattat jag som väldigt jobbigt. Det märks inte lika mycket i tecknade eller animerade filmer, men originalspråk är så gott som alltid bäst. Haha, håller med =) - just like themarauder 5 jan, 2012 01:36 |
|
Borttagen
|
Engelska! Jag gillar inte dubbning, och dessutom stör jag mig på att röstskådespelarna inte växer med karaktärerna, de låter alltid likadant
5 jan, 2012 02:30 |
|
Inga
Elev |
Engelska såklart!!! bara irriterande på svenska
5 jan, 2012 02:40 |
Forum > Harry Potter > svenskt/engelskt
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen