Vadet
Forum > Fanfiction > Vadet
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
ginnyw123
Elev |
5 jan, 2012 19:04 |
|
Solkatten
Elev |
Hoppas
"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 5 jan, 2012 23:47 |
|
onlyoliviaa
Elev |
6 jan, 2012 00:49 |
|
melle-hjrta
Elev |
Här kommer ett ganska kort kapitel.
_________________________________________ Kapitel 4 Fake vänskap? Draco blänger en stund på Pansy men vänder sig sen mot Hermione, ”Vad vill du Malfoy?” säger Harry som står höger om Hermione. Draco kämpar med att inte slänga ut sig något elakt, utan ger Hermione ett svagt leende. ”Skulle jag kunna få prata själv med Hermione” säger han och spänner ögonen i Harry och Ron, Harry ger ifrån sig ett lågt skratt ”ja såklart, för vi skulle ju verkligen låta Hermione prata ensam med en Slytherin” spottar Ron fram. Draco ser sig om efter Pansy och Blaise, de kanske kunde hjälpa honom. Men Pansy bara skakar på huvudet, medan Blaise ger Draco en medlidande blick. ”Snälla,, Harry och R,, Ron skulle jag kunna få prata ensam med Hermione” upprepar han men med en lite vänligare ton. Alla fyra vänder sig snabbt om och ser Pansy, som just fått ett skratt anfall. Draco rynkar på pannan åt henne, han vet mycket väl varför hon börjat skratta. ”Bry er inte om henne,,, och nu, kan jag få prata ensam med Hermione” säger han, Harry och Ron tittar på varandra sen nickar de ”okej, Malfoy” säger de och vänder sig om. ”Hörni, snälla..” säger Hermione, hon ville helst inte prata ensam med Draco. ”Hörde du att han kalla henne för Hermione” ”Ja, och mig för Harry, och dig för Ron” ”Malfoy är skum” Hör man Harry och Ron viska till varandra när de går upp för trappan till första våningen. Innan det försvinner in runt ett hörn, vänder sig Harry om och mimar förlåt till Hermione. Hon bryr sig inte om Harry, utan vänder sig om mot Draco. ”Vad vill du?” säger hon irriterat, egentligen hade hon tänkt att bara gå därifrån, och springa ikapp Harry och Ron. Men Draco hade ställt sig för öppningen till trappan, ”ja jag ville bara prata” säger han och suckar. Att han hade gått med på det här. ”Om vad?” säger Hermione, ”nja jag vet inte, allt möjligt, kanske bara umgås” säger Draco och biter sig i läppen, det här skulle bli ett fiasko. Att han prata med Hermione som om hon vore hans vän, när han hatat henne i fem år, och fortfarande hatar henne. ”Jag går nu” säger Hermione och går förbi Draco upp mot trapporna. ”Nej vänta!” ropar Draco efter henne, han kunde inte fatta att han skulle säga det han just var på väg att säga, men han var tvungen för att få vadet att gå i verk. ”Förlåt Hermione!” skriker han och springer efter henne, hon vänder sig om och hennes mun har formats som ett O. ”Förlåt Hermione, för allt” säger Draco och ställer sig så att han står på samma trappsteg som hon. Hermione rynkar pannan och vänder sig om för att gå upp för de sista trappstegen, ”vänta! Jag menar det verkligen, förlåt” säger han och tar tag i hennes arm, när hon inte ser låtsas han spy. Han höll i en smutskalles arm! ”Snälla, det ända jag har velat, är att vara din vän” säger han och himlar med ögonen, ”synd, för du har inte visat det på det sättet” säger Hermione och sliter sin arm ur Dracos grepp. Han tar tag i den igen, ”snälla, ge mig en chans” säger han och går upp några trappsteg till. Hermione tänker efter en stund, ”du menar det eller hur?” säger hon. Hon kunde inte fatta det, men en del av henne ville ge honom en chans. Även om hon mycket väl visste att hon inte kunde lite på Draco, så var hon väl tvungen att säga ja. För alla förtjänade en chans, även… Draco. ”Ja, jag menar det” säger han, Hermione tvekar för en stund men tittar sen ner på Draco, ”låt mig tänka på det” säger hon och drar tillbaks sin arm. ”Okej?” säger hon, ”okej, när?” säger Draco och höjer på ögonbrynen åt Hermiones svar. ”När vadå?” säger Hermione och suckar, hon kunde verkligen inte fatta vad hon just gjort, och hon ville genast spola tillbaks tiden och ta tillbaks det. ”När får jag ett svar?” förklarar Draco och ler ett falskt leende, men det verkar övertyga Hermione ”imorgon efter Trolldryckskonstslektionen” säger hon och springer upp för trappan. Draco står kvar och ser henne försvinna in bakom ett hörn, sen vänder han sig om och går ner för trappan igen. När han kommer ut till fängelsehålornas korridor möter han Pansy och Blaise, han nickar åt deras frågande miner. Och ger de båda en high five. ________________________________________ hoppas ni tycker att kapitlet blev bra 6 jan, 2012 18:30 |
|
carro78
Elev |
6 jan, 2012 18:57 |
|
ginnyw123
Elev |
6 jan, 2012 19:39 |
|
onlyoliviaa
Elev |
6 jan, 2012 21:32 |
|
MissFniss
Elev |
7 jan, 2012 16:34 |
|
Borttagen
|
Bra
7 jan, 2012 17:35 |
|
Maa
Elev |
Åsum.
"Weasley is our king." 7 jan, 2012 19:06 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen