Häxa?Trollkarl?
Forum > Harry Potter > Häxa?Trollkarl?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
HermioneGranger
Elev |
Skrivet av Nox: Varför finns det ett ord för kvinna och ett för man. Det failar det med trollspön, dem är för fään inga älvor.. :O haha xD "I hope you're pleased with yourselves. We could all have been killed - or worse, expelled. Now if you don't mind, I'm going to bed." 2 dec, 2010 20:22 |
|
Lily Potter
Elev |
^^
~ You can't start the next chapter of life if you keep re-reading the last one ~ 2 dec, 2010 21:34 |
|
GredForge
Elev |
Jag tycker att trollkarl låter mycket bättr.. Häxa = Blåkulla och spetsig hatt och vårtor för mig :o
Neither one can live if the other survives 2 dec, 2010 22:08 |
|
Selena Sylvia
Elev |
Skrivet av Nox: Varför finns det ett ord för kvinna och ett för man. Det failar det med trollspön, dem är för fään inga älvor.. :O hahaha xD
2 dec, 2010 22:46 |
|
Hermione00
Elev |
Jag vet, men jag orkar inte skriva.
Sorry! Aja hej då! ________________________________________ Hermione Granger ♥ | Gryffindor for ever ♥ | Severus Snape, the bravest man we've ever knew.. One Direction <3 3 dec, 2010 12:24 |
|
Hermionie Granger
Elev |
För att det ska finnas ett ord för tjejer.
Man kan ju inte säga trollKARL till en tjej. Karl betyder ju kille. Snö. D: 3 dec, 2010 12:30 |
|
Selena Sylvia
Elev |
Skrivet av Hermionie Granger: För att det ska finnas ett ord för tjejer. Man kan ju inte säga trollKARL till en tjej. Karl betyder ju kille. Ja,är väl därför.
3 dec, 2010 12:35 |
|
Borttagen
|
Det är ju det här feminina och maskulina...och trollkvinna låter fult, men häxa låter ganska fränt tycker jag
3 dec, 2010 16:57 |
|
Lumos
Elev |
Jag tycker att allt det här låter mycket bättre på engelska
Om man försöker vara någon annan kan man inte bli bättre än en kopia. Om man är sig själv kan man bli ett orginal. 3 dec, 2010 17:03 |
|
HermioneGranger
Elev |
"I hope you're pleased with yourselves. We could all have been killed - or worse, expelled. Now if you don't mind, I'm going to bed." 3 dec, 2010 17:06 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen