Rykte eller what?
Forum > Harry Potter > Rykte eller what?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Solkatten
Elev |
Skrivet av jessipotter: Skrivet av Solkatten: Hon kan ju alltid skriva fler böcker, bara att det inte görs fler filmer? Ja, precis Eller hur ^^ Och böckerna är ju alltid bättre än filmerna "If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 22 dec, 2011 23:27 |
|
scarhead
Lärare |
jag hoppas faktiskt att hon inte skriver mer, kanske skolböcker som Quidditch Through the Ages, men själva historian är ''avslutad''.
22 dec, 2011 23:31 |
|
Solkatten
Elev |
Quidditch genom tiderna finns ju redan
"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 22 dec, 2011 23:34 |
|
jessipotter
Elev |
Ja, och fantastiska vidunder och var man hittar dom
Läs gärna min fanfiction " Emma Hamelton [SV] 22 dec, 2011 23:40 |
|
Josefin_Weasley
Elev |
Jag tror att det var det som scarhead menade. Att hon skulle kunna skriva andra böcker som likande "Quidditch genom tiderna".
Och det håller jag med om. Skulle jättegärna vilja läsa "Hogwarts, a History" eller någon av Gyllenroy Lockmans böcker. ^^
22 dec, 2011 23:40 |
|
annawpotter
Elev |
Jag tror nog aldrig att JK kommer skriva en till Harry Potter bok, men kanske en Albus Potter eller något liknande. Tror i alla fall inte att Harry kommer att vara huvudpersonen.
![]()
22 dec, 2011 23:42 |
|
cirklar
Elev |
På något sätt vill jag att Jo ska skriva mer, men ändå inte. Det känns som sagt som att historian är avslutad.
Men om hon skulle skriva mer vill jag nog ha böcker som "Hogwarts, A History" eller "The Life and Lies of Albus Dumbledore". Det skulle också vara spännande att läsa om Lily, Snape och marodörerna (en prequel kanske?). En bok om barnen vill jag dock inte ha. För om man inte vet vad som händer barnen, kan man själv hitta på! Men om hon skulle skriva en sådan bok ändå så skulle jag såklart köpa den
22 dec, 2011 23:42
Detta inlägg ändrades senast 2011-12-22 kl. 23:54
|
|
Ginny.:.Weasley
Elev |
Om hon skriver en ny bok hoppas jag att den ska handla om en annan otrolig sak för HP är HP och det blir bara jobbigt med mer att ta in när man redan kan allt om alla.
Hoppas iaf det kommer en sammanfattande film där dem avslöjar dem djupaste hemligheterna. And I will miss the train ride in and the pranks pulled by the twins and though its no where I have been I'll keep on smiling from the times I had with them 22 dec, 2011 23:45 |
|
Borttagen
|
Jag tror inte det kommer komma några nya böcker, men hade varit intressant om hon kunde berätta lite snabbt om Rose, Albus och Scorpius, vad som blev av med dem.
Eller en bok om Marodörerna, en bok om dem alla fyra, deras uppväxter och liv på Hogwarts. 23 dec, 2011 00:23 |
|
Solkatten
Elev |
Jag hoppas verkligen hon skriver en om Lily & Marodörerna :3 Det hade blivit väldigt intressant.
Sen - utan att hon skriver någon bok om det, typ berättar det i en intervju kanske - om hur det blir med Albus, Scorpius & co. "If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 23 dec, 2011 00:28 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen