Hermione utövar magi utanför skolan?
Forum > Harry Potter > Hermione utövar magi utanför skolan?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
grodan-boll
Elev |
Är inte helt säker på reglerna, men det är iallafall tillåtet att använda magi på Hogwartsexpressen
SpellHallow44 @ Pottermore http://spellhallow.tumblr.com/ 20 dec, 2011 20:17 |
|
Borttagen
|
det heter oculus reparo och på hogwartsexpressen så får man utöva magi å ja tror man får dä i diagongränden oxå
20 dec, 2011 20:18 |
|
Twix
Elev |
Skrivet av Borttagen: Har faktiskt tänkt på det jag jag antar att Hermione har en speciell tillåtelse eller så för att hon är så duktig jag menar hon fick ju tidsvändaren..:Emy:. Nja, det är ju liksom inget "stort prov" innan dom börjar skolan om vilka som är duktigast och får använda magi... 20 dec, 2011 20:38 |
|
Borttagen
|
Men de måste ju få använda magi på platser där det bara finns magiker tex Hogwartsexpressen, Diagongränden och Kings cross
20 dec, 2011 23:00 |
|
Borttagen
|
Det förklaras i någon bok att de inte kan kolla det ordentligt. De kan bara se om någon minderårig i ett område utövar magi, men de kan inte peka ut exakt vem. Men i vissa fall, t ex Harrys, så är han den enda trollkarlen som bor på det området och därför kan de peka ut exakt honom. I Hermiones fall gissar jag att det finns fler trollkarlar/häxor i närheten och magi utförs hela tiden så de kan inte peka ut exakt henne. Antingen det eller så gäller regeln helt enkelt inte innan de börjat på Hogwarts.
20 dec, 2011 23:52 |
|
Severus10
Elev |
I filmen är det Hermione som lagar Harrys glasögon i tvåan.
21 dec, 2011 05:51 |
|
BlondaHermione
Elev |
Vad jag har förstått så är Hermione ett år äldre än Ron och Harry då hon fyller år efter första september. Man måste vara elva då man åker till Hogwarts, man kan inte vara tio och snart fylla elva. Alltså hon blev myndig ett år förre...?
21 dec, 2011 06:43 |
|
blablablaa
Elev |
Skrivet av BlondaHermione: Vad jag har förstått så är Hermione ett år äldre än Ron och Harry då hon fyller år efter första september. Man måste vara elva då man åker till Hogwarts, man kan inte vara tio och snart fylla elva. Alltså hon blev myndig ett år förre...? Ja de blev hon, men det var i första boken och andra filmen vi snackar om tror jag, då hon inte var myndig annars kanske hon utöver magi i de senare böckerna också, utanför skolan, men jaa Följ min tumblr: www.prettymilkshake.tumblr.com :D 21 dec, 2011 06:50 |
|
MizzNina
Elev |
Hermione kunde använda magi, dels för att hon inte börjat på skolan än. Regeln gäller att när de har börjat skolan så får de inte använda någon magi utanför. Det är ju I skolan som de lär sig att kontrollera sin magi. Lily använde massa med magi innan för hon kunde inte riktigt kontrollera den. det bara händer för henne.
I tvåan är det Arthur Weasley som fixar Harrys glasögon, de har bara gjort fel i filmen. (Precis som i tredje filmen där Harry utövar magi under täcket) Och förutom Harrys uppblåsningsbesvärjelse i tredje boken och hans patronus i femte, så använder såvitt vi vet ingen av de magi utanför skolan innan de får. "I'm not arguing, I'm just explaining why I'm right." - Anonymous 21 dec, 2011 09:51
Detta inlägg ändrades senast 2011-12-21 kl. 15:43
|
|
kakan42
Elev |
Skrivet av Borttagen: Sen den där regeln är lite otydlig. Jag fattar den som att man inte får utöva trollkonst inför mugglare. smart jag håller med 21 dec, 2011 14:44 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen