Bakom väggarna av Ravenclawtornet
Forum > Fanfiction > Bakom väggarna av Ravenclawtornet
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Dramione99
Elev |
Wiiiiiihiii! Du e ju asgrym!!!! Meeer! ♥
27 mar, 2012 14:54 |
|
Borttagen
|
SUPER!
Enda som du skulle kunna titta på är denhär meningen: Alex var näst längst i gänget, den enda som var längre var Dan Det stämmer inte om de var sex stycken i gänget... 27 mar, 2012 16:35 |
|
Savi
Elev |
Skrivet av Borttagen: SUPER! Enda som du skulle kunna titta på är denhär meningen: Alex var näst längst i gänget, den enda som var längre var Dan Det stämmer inte om de var sex stycken i gänget... ? Det gör det väl? Förstår inte vad den meningen har med antalet att göra?
27 mar, 2012 23:39 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Savi: Skrivet av Borttagen: SUPER! Enda som du skulle kunna titta på är denhär meningen: Alex var näst längst i gänget, den enda som var längre var Dan Det stämmer inte om de var sex stycken i gänget... ? Det gör det väl? Förstår inte vad den meningen har med antalet att göra? kanske jag är lite virrig, men... (Se upp för flummig och lång förklaring) Om Alex var näst längst och de var sex stycken, finns det fyra stycken som är kortare än Alex. Om han var den enda som var längre än Dan betyder det att Dan är kortare än Alex, men han kan inte vara den enda som är längre än Dan om han är näst längst. Möjligtvis skulle du kunna svängt om det, alltså att det ska vara "Alex var näst längst i gänget, Dan var den enda som var längre än Alex" Fattar du? Eller är jag helt roddig i bollen=? 28 mar, 2012 16:39 |
|
Dramione99
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Savi: Skrivet av Borttagen: SUPER! Enda som du skulle kunna titta på är denhär meningen: Alex var näst längst i gänget, den enda som var längre var Dan Det stämmer inte om de var sex stycken i gänget... ? Det gör det väl? Förstår inte vad den meningen har med antalet att göra? kanske jag är lite virrig, men... (Se upp för flummig och lång förklaring) Om Alex var näst längst och de var sex stycken, finns det fyra stycken som är kortare än Alex. Om han var den enda som var längre än Dan betyder det att Dan är kortare än Alex, men han kan inte vara den enda som är längre än Dan om han är näst längst. Möjligtvis skulle du kunna svängt om det, alltså att det ska vara "Alex var näst längst i gänget, Dan var den enda som var längre än Alex" Fattar du? Eller är jag helt roddig i bollen=? Inget stort fel direkt, men ja, jag förstår hur du tänker Valmo! Det är det där den ende som var längre än Dan, för det talar om att dan var näst längst och Hanlängre eftersom den ende som var längre... eller,vi kasnke är ute och cyklar bägge två? Strunt samma tycker jag. Dte är bra som det är, tycker jasg! 28 mar, 2012 16:46 |
|
Victoire Weasly
Elev |
^ Men det står inte den enda som var längre än Dan. Det står den enda som var längre var Dan. Alltså är det rätt.
~MY TUMBLR~ 28 mar, 2012 17:06 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Victoire Weasly: ^ Men det står inte den enda som var längre än Dan. Det står den enda som var längre var Dan. Alltså är det rätt. Va, nu fattar jag inte... 28 mar, 2012 17:17 |
|
Victoire Weasly
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Victoire Weasly: ^ Men det står inte den enda som var längre än Dan. Det står den enda som var längre var Dan. Alltså är det rätt. Va, nu fattar jag inte... Om jag förtydligar lite. "De enda som var längre (än honom) var Dan." Alltså att Dan är längre än Alex som är näst längst ~MY TUMBLR~ 28 mar, 2012 18:58 |
|
Borttagen
|
Ah, jag var nog bara tillfälligt borta.
29 mar, 2012 17:23 |
|
Dramione99
Elev |
Skrivet av Victoire Weasly: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Victoire Weasly: ^ Men det står inte den enda som var längre än Dan. Det står den enda som var längre var Dan. Alltså är det rätt. Va, nu fattar jag inte... Om jag förtydligar lite. "De enda som var längre (än honom) var Dan." Alltså att Dan är längre än Alex som är näst längst Skrivet av Borttagen: Ah, jag var nog bara tillfälligt borta. Jag läste kapitlet utan att lägga märke till något som skulle kunnat vara fel, sedan så när Valmo sa det ^^. Så tänkte jag, ja hon kanske hade rätt......utan kolla igen..så jag var väl oxå lite ouppmärksam! Aja, vi kan glömma det nu tycker jag. No big deal! 29 mar, 2012 18:32 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen