Fjortistider.
Forum > Off Topic > Fjortistider.
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Solkatten
Elev |
Skrivet av Borttagen: På grund av min fars språk blir det "fjortis",precis som Monica blir "Moonica" istället för "Månnicca".... Lite off topic därja. Jag säger fjortis, men de i min klass säger fjårtis o.O Låter helt sjukt. Man uttalar ju Monica med å "If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 13 dec, 2011 12:51 |
|
cannedcorn
Elev |
Jag säger fjåårtis
Fjortis är göteborg-språk x) EDIT: Checka in skillnaderna på mig. ![]() Hösten 2009 ![]() Sommaren 2010 Snacka om förändring på 7-8 månader, HAHA.
13 dec, 2011 13:12 |
|
LoonyMe
Elev |
Jag var aldrig direkt fjortis med allt puder m.m, m.m, m.m.
![]() ^^Jag såg ju inte ut sådar varje dag!!!!
13 dec, 2011 13:48 |
|
Ginnyy
Elev |
Jag var aldrig fjortis, mer wannabe-emo x) Hur svart som helst runt ögonen, mitt blonda fina hår blev också svart, och alla egobilder redigerade jag så att det skulle se ut som om jag var superblek..
13 dec, 2011 15:30 |
|
expelliarmus
Elev |
13 dec, 2011 15:44 |
|
hyperion
Elev |
Var never fjortis, haha. Var/är emo. Och innan det var jag jättetöntig </3 Okej, jag är fortfarande töntig och nördig, men på ett bra sätt haha
![]()
13 dec, 2011 16:01 |
|
Maharajah
Elev |
Fjortis och Fjårtiz är två helt olika saker för mig!
Den sorten ni syftar på i den här tråden (idomin, brunkräm osvosv) är den jag kallar FJÅRTIZ. En tjej som kör på för mycket av det goda och som oftast gillar urigning osv. En fjortis är snarare en fjortonårig tjej som lever ett typiskt ungt tonårsliv - smiter in på på 15/16 årsgränsplace, gör andra olydiga saker och är allmänt mycket 14åring. En fjårtiz däremot kan vara i de flesta åldrar, finns ju vuxna fjårtizar också! Hahah Okej det här kanske lät rasistiskt eller något. Men jag hoppas verkligen att ni förstår vad jag menar. Detta är liksom bara mitt syn på saken, och jag är verkligen emot rasiscm men ja. Nej usch det här lät bara fel. Men ni vet ju hur vissa tonåringar kan vara 13 dec, 2011 18:43 |
|
Borttagen
|
Jag har aldrig varit "fjortis". Eller "emo". Eller poppare, tönt eller någonting annat. Haha. Fett coolt.
13 dec, 2011 18:47 |
|
cannedcorn
Elev |
13 dec, 2011 18:55 |
|
ikka
Elev |
Jag var nog snarare vad folk kallade emo - eller i alla fall åt det hållet. Hade en period av svarta tjocktröjor, gärna med luvan uppe, och lugg i halva fejan. Gärna nitarmband också.
![]() [img]http://25.media.tumblr.com/cb4eaa8e97
13 dec, 2011 18:55 |
Du får inte svara på den här tråden.














Mugglarportalen