Bryter mönstret, haha
Forum > Off Topic > Bryter mönstret, haha
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Solkatten
Elev |
Har också velat säga det här på något sätt men aldrig inte riktigt ' vågat '. Visste inte hur så det var skit bra gjort
"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 11 dec, 2011 01:03 |
|
IamAK
Elev |
jag håller med. men samtidigt känns det inte som att man kan göra mycket åt det... även om trådens syfte är något annat kommer några ändå känna sig utanför om man aldrig får en komplimang, eller får det väldigt sällan. sen är det ju lite störande att det nästan alltid är samma personer som blir nämnda, då känner man lite, eller i alla fall jag... att vad ska man göra för att bli som dom? varför gillar alla dom? vad är det för fel på mig? personligen känner jag mig ofta utanför i det verkliga livet också, så att bli påmind om det genom internet är inte så kul.
11 dec, 2011 11:13 |
|
childhoodlight
Elev |
Skrivet av IamAK: sen är det ju lite störande att det nästan alltid är samma personer som blir nämnda, då känner man lite, eller i alla fall jag... att vad ska man göra för att bli som dom? varför gillar alla dom? vad är det för fel på mig? personligen känner jag mig ofta utanför i det verkliga livet också, så att bli påmind om det genom internet är inte så kul. Oj, det där kändes lite pik mot de som blir nämnda ofta. :-/ Jag respekterar absolut att du känner dig utanför, det är inte kul alls - men att däremot men att däremot ifrågasätta varför folk nämner dem... De som är mest aktiva är de som folk ofta känner igen; det är inget konstigt med det. Personligen har jag upplevt att de som är mest aktivast är de som blir mest nämnda i tråden, och jag finner inte heller något fel med det för det kommer naturligt. Sådana som syns mest är ju sådana som människor får mer kontakt med, via inlägg och diskussioner det vill säga. Även om det är otroligt svårt så får man lära sig att se det med ett kritiskt öga; "ska JAG ta det personligt om någon nämner andra men inte mig?" Som sagt så är jag nästan säker på att de som skriver komplimanger inte menar något illa mot de som de inte nämner. Jag tycker att det är synd att du, samt ett flertal andra, känner som ni gör - men jag vill bara klargöra att jag inte tror att någon vill frysa ut någon annan.
11 dec, 2011 12:41 |
|
IamAK
Elev |
^jag menade inte det på något taskigt sätt. har verkligen inget emot dom som ofta blir nämnda. och blir faktiskt ganska ledsen och irriterad över att du kände så eftersom jag aldrig vill någon annan nåt ont. men det blir lite som att ett få tal personer är populära... och ja, det kanske beror på att dom är aktiva, men det finns många andra som också är aktiva som inte får samma "gillande" eller vad man än ska kalla det. och då känner kanske vissa, inklusive mig att man på nåt sätt inte duger. att jag måste skriva bättre inlägg, vara mer social osv för att känna mig mer sedd. och man kanske inte riktigt vet hur man ska göra det. och jag tar det egentligen inte så personligt, och skulle säkert inte bry mig alls om det inte var så att jag lever med den känslan överhuvudtaget nästan hela tiden. det är bara vad jag känner, det har i sig inget att göra med någon annan så ta inte illa upp. och jag vet att ingen menar något illa mot någon, men ja... som trådskaparen sa finns det ändå baksidor.
11 dec, 2011 13:03 |
|
DeathDownAlex
Elev |
Jag är så van att bli glömd, på min första skoldag var jag inte med på listan över klassen tex.
Jag tycker så klart att det känns jobbit när man vet att så många blir glömda, men med tanke på att det finns hur många medlemmar som helst vågar jag inte ens tänka på hur jobbit det skulle vara att skriva något om alla. Det är så klart inte roligt att bli glömd men man kan ju tänka sig att de som gör dessa bilder/texter bara tar med folk de känner/tycker om. Jag tycker förövrigt att mugglis har en skön stämmning, man kan säga vad man vill (även om någon biter av ens huvud ibland 11 dec, 2011 13:22 |
|
childhoodlight
Elev |
Skrivet av IamAK: ^jag menade inte det på något taskigt sätt. har verkligen inget emot dom som ofta blir nämnda. och blir faktiskt ganska ledsen och irriterad över att du kände så eftersom jag aldrig vill någon annan nåt ont. men det blir lite som att ett få tal personer är populära... och ja, det kanske beror på att dom är aktiva, men det finns många andra som också är aktiva som inte får samma "gillande" eller vad man än ska kalla det. och då känner kanske vissa, inklusive mig att man på nåt sätt inte duger. att jag måste skriva bättre inlägg, vara mer social osv för att känna mig mer sedd. och man kanske inte riktigt vet hur man ska göra det. och jag tar det egentligen inte så personligt, och skulle säkert inte bry mig alls om det inte var så att jag lever med den känslan överhuvudtaget nästan hela tiden. det är bara vad jag känner, det har i sig inget att göra med någon annan så ta inte illa upp. och jag vet att ingen menar något illa mot någon, men ja... som trådskaparen sa finns det ändå baksidor. Då förstår jag. Som sagt är jag ledsen över att du känner så. Du behöver absolut inte känna dig tvungen till att skriva mer inlägg och vara mer social för att känna att folk ser dig - men jag menar att de som ofta blir nämnda i tråden är sådana som ofta skriver inlägg och är otroligt aktiva. Jag har klargjort att jag, och många andra, anser att alla är lika värda som nästa medlem på den här sidan och det är någonting alla ska komma ihåg och inte bara du. Jag instämmer alltså med DeathDownAlex. ^^
11 dec, 2011 13:47 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen