Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Snape!

Forum > Harry Potter > Snape!

1 2 3 4 ... 10 11 12
Användare Inlägg
accioron
Elev

Avatar


Skrivet av Severus10:
accioron: Snape har har visst varit på goda sidan sen han lämnade Voldemort så sluta upp med sånt.
Dessutom så misshandlade han aldrig eleverna


Han ''ställer'' sig på den sidan ja. Men han gör det bara för Lily. Om inte hon hade funnits med i bilden hade han inte brytt sig om varken de goda eller de ondas ''sida''. Och jag sa aldrig att han misshandlade elever fysiskt, utan verbalt - det vill säga med ord. Han var en vuxen mobbare.

11 dec, 2011 13:33

Mahoqny
Elev

Avatar


Jag ogillar Snape starkt. Nästan så jag hatar honom.

~Toujours pur~

11 dec, 2011 14:41

t i l d a
Elev

Avatar


Han va så himla obehaglig i de första filmerna, men i den sista, Gud! Ville att han skulle dö av ålder... :'(

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F38.media.tumblr.com%2Fa1cb808c4181f502357ade18c8175ae3%2Ftumblr_nc2etcPGDp1rbfrlpo1_500.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F33.media.tumblr.com%2F5ec62a6af057b3b9996646b34d34dad7%2Ftumblr_n3wz22HeEq1ty9crco1_500.gif

11 dec, 2011 15:04

Mill Goodness
Elev

Avatar


Jag tycker han är ganska läskig och har aldrig förstått om han är ond eller god!

Förresten du har smuts på näsan.

11 dec, 2011 15:54

Borttagen

Avatar


Jag avskydde Snape i de två första böckerna. I den tredje så började det märkas att det fanns någonting till som hade betydelse i bakgrunden. I femte boken fann jag att jag kände medlidande med Snape när han blev mobbad i skolan och förstod precis hur han kände det. Han är en fantastisk person.

Jag tror han var god från början. Men när Lily lämnade honom så slutade han bry sig. Hade Lily inte lämnat honom så tror jag inte att han någonsin hade blivit Dödsätare till att börja med.

11 dec, 2011 17:24

confundo
Elev

Avatar


Det är ju meningen att han ska vara läskig, men jag gillar ändå, oavsett vad han har gjort/inte gjort.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F27.media.tumblr.com%2Ftumblr_lxyqkrngyI1r17150o1_500.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F29.media.tumblr.com%2Ftumblr_lxyqkrngyI1r17150o2_500.gif

11 dec, 2011 17:33

Borttagen

Avatar


nae, inte direkt. :3

11 dec, 2011 17:36

Rowena
Elev

Avatar


Aaaa, men Snape är bäääst ♥

Forumsignaturen kan inte visas just nu. Försök igen senare.

11 dec, 2011 17:57

Severus10
Elev

Avatar


Han har inte alls alltid varit ond.
Han har fram till några veckor/månader innan Lilys och James död varit ond men sen blev han god och var alltid god sen dess.

11 dec, 2011 20:10

Borttagen

Avatar


Skrivet av Severus10:
Han har inte alls alltid varit ond.
Han har fram till några veckor/månader innan Lilys och James död varit ond men sen blev han god och var alltid god sen dess.


Nää han har alltid varit ond, kanske inte i början, men under hans vuxna tid så var han ond. Det var bara det att han stod på de godas sida för Lilys skull. De enda han var god mot var Lily och Dumbledore.

11 dec, 2011 20:13

1 2 3 4 ... 10 11 12

Forum > Harry Potter > Snape!

Du får inte svara på den här tråden.