Platt hår :/
Forum > Harry Potter > Platt hår :/
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Skrivet av prongs: men vadå? måste hon ha det hela livet för att hon hade det i början? hon kanske platta det med nån enkel formel Inget har väl sagt att hon måste ha det hela livet för att hon hade det från början? J.K Rowling har ju själv skrivit i böckerna att Hermione har yvigt hår och buskiga ögonbryn. Däremot så är det ju jätte-svårt att få en film likadan som en bok som childhoodlight nyss påpekade.) 10 dec, 2011 21:26 |
|
Rawenclaw98
Elev |
Här i Harry Potter och Halvblodsprinsen har hon väldigt yvigt hår
![]() _______________________________________ ![]() ![]() ................
Proud Ravenclaw................Newtina trash
10 dec, 2011 21:53 |
|
themarauder
Lärare |
Haha
=) - just like themarauder 10 dec, 2011 21:55 |
|
mionee
Elev |
Skrivet av LoonyMe: Jag håller med, men tycker att Emma är så fin att det inte gör något. håller med!
10 dec, 2011 21:57 |
|
Dini99
Elev |
I böckerna beskriver dom också Hermiones långa framtänder... Vart är dom i filmerna??:/
Men det är ju inte "jätte viktigt" . "What do you mean? Do you wish me a good morning, or mean that it is a good morning whether I want it or not; or that you feel good on this morning; or that it is a morning to be good on?" 10 dec, 2011 22:19 |
|
mionee
Elev |
Skrivet av Dini99: I böckerna beskriver dom också Hermiones långa framtänder... Vart är dom i filmerna??:/ Men det är ju inte "jätte viktigt" . hon förminskade dem sen men innan vet jag inte
10 dec, 2011 22:33 |
|
themarauder
Lärare |
Skrivet av mionee: Skrivet av Dini99: I böckerna beskriver dom också Hermiones långa framtänder... Vart är dom i filmerna??:/ Men det är ju inte "jätte viktigt" . hon förminskade dem sen men innan vet jag inte Tror inte de förminskade dem i filmerna, haha! Jag tkr dock ändå att Hermiones "fulhet" hade en poäng i sig. Just det där hur vacker hon blir sedan! =) - just like themarauder 10 dec, 2011 23:12 |
|
accioron
Elev |
^ Fast hon blir väl inte direkt mycket ''vackare'' än vad hon var innan? Hon vågar bara göra lite mer med sitt utseende (sen kommer ju Ron in i bilden mer och mer) än tidigare. I övrigt så bryr hon sig ju knappast om smink och hår och allt sånt?
10 dec, 2011 23:17 |
|
themarauder
Lärare |
Skrivet av accioron: ^ Fast hon blir väl inte direkt mycket ''vackare'' än vad hon var innan? Hon vågar bara göra lite mer med sitt utseende (sen kommer ju Ron in i bilden mer och mer) än tidigare. I övrigt så bryr hon sig ju knappast om smink och hår och allt sånt? Förvandlingen sker väl i samband med julbalen? Sen kanske hon har sitt lite rufsiga hår som vanligt. Men det hade varit bättre att låta henne vara ful tills julbalen, sen kunde de fixa henne lite mer efter det. Tyckte att hon inte blev så chockerande vacker som jag hade önskat i filmen nämligen =) - just like themarauder 10 dec, 2011 23:19 |
|
childhoodlight
Elev |
Skrivet av themarauder: Skrivet av accioron: ^ Fast hon blir väl inte direkt mycket ''vackare'' än vad hon var innan? Hon vågar bara göra lite mer med sitt utseende (sen kommer ju Ron in i bilden mer och mer) än tidigare. I övrigt så bryr hon sig ju knappast om smink och hår och allt sånt? Förvandlingen sker väl i samband med julbalen? Sen kanske hon har sitt lite rufsiga hår som vanligt. Men det hade varit bättre att låta henne vara ful tills julbalen, sen kunde de fixa henne lite mer efter det. Tyckte att hon inte blev så chockerande vacker som jag hade önskat i filmen nämligen Saken är ju att Hermione aldrig beskrivs som ful, inte indirekt heller; hon beskrivs att ha tjocka ögonbryn, stora framtänder och yvigt hår, ja. Men detta är ingen metafor till ful. Precis som accioron skrev vågade hon bara göra lite mer med sitt utseende. Det handlar inte om en övergång från ful till snygg, det handlar mer om hur en karaktär ändras under seriens gång - och här gör Hermione det genom att ta tag i saker och prova på ting som hon förut inte hade viljan eller modet att göra.
10 dec, 2011 23:35 |
Du får inte svara på den här tråden.







Mugglarportalen