Vem ska dö i hp böckerna egentligen
Forum > Harry Potter > Vem ska dö i hp böckerna egentligen
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
childhoodlight
Elev |
Skrivet av Borttagen: Tycker Percy borde dött. Det hade passat så mycket bättre än att Fred dog. Varför? : D
4 dec, 2011 18:25 |
|
tite
Elev |
Skrivet av childhoodlight: Skrivet av Borttagen: Tycker Percy borde dött. Det hade passat så mycket bättre än att Fred dog. Varför? : D ^ Ja, varför? Han blev ju snäll i slutet! Why does the world, as I know it, keep on bringing me down? 4 dec, 2011 18:44 |
|
Lea Lovegood
Elev |
Jag skulle nog inte vilja döda någon för deras personlighet. Alla spelar ju en stor roll i hela serien.
Tänk om Ron hade dött i femman tex? Hur skulle sexan och sjuan se ut då? Skulle dom ens finnas? Men jag sörjer dock fred ♥
Förlåt för att jag suger.
4 dec, 2011 18:52 |
|
expelliarmus
Elev |
Jag lider faktiskt med J.K Rowling - tänk er själva att sitta och behöva bestämma vilka som ska dö? Tänk att sitta där och bestämma över vilka som ska få leva vidare i lycka och sorg, vilka som ska dö och lämna stora gropar i någon annans hjärta... Dessa karktärer är som hennes barn, föräldrar, kompisar och förebilder, hon har växt som person och levt sida vid sida med dessa karaktärer under så himla många år. Att då sitta och bestämma vilka som ska dö måste vara hemskt.
Det kanske låter dumt i mångas öron, eftersom att Harry Potter-serien bara är fiktiva karaktärer och inte riktiga människor. But that's not the case. Harry Potter-karaktärerna är baserade på riktiga personligheter, verkliga personer med olika erfarenheter. Dessa människor finns på riktigt någonstans ute i världen. J.K har skapat karaktärerna, hon har låtit dom växa upp, ta beslut, varit med om glädje och sorg - hon har levt med dessa människor genom ordens konst, skriften. Att då bestämma vilka som ska dö, ugh fruktansvärt.
4 dec, 2011 19:01 |
|
Borttagen
|
Skrivet av tite: Skrivet av childhoodlight: Skrivet av Borttagen: Tycker Percy borde dött. Det hade passat så mycket bättre än att Fred dog. Varför? : D ^ Ja, varför? Han blev ju snäll i slutet! Det är just därför han borde dö. Det visade sig att Severus var snäll och han dog. Slutet hade blivit djupare 4 dec, 2011 19:11 |
|
accioron
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av tite: Skrivet av childhoodlight: Skrivet av Borttagen: Tycker Percy borde dött. Det hade passat så mycket bättre än att Fred dog. Varför? : D ^ Ja, varför? Han blev ju snäll i slutet! Det är just därför han borde dö. Det visade sig att Severus var snäll och han dog. Slutet hade blivit djupare Snape var aldrig ''snäll''. Det är ju en del av hela budskapet ''we've all got both light and dark inside of us, what matters is the part we choose to act on''. Percy hamnade snett, men han var samtidigt väldigt modig och sen kom han tillbaka. Ett krig är ett krig, och det var det Rowling ville visa - det handlar inte om vem som förtjänar att dö, för i krig är det alltid oskyldiga som drabbas. 4 dec, 2011 19:15 |
|
Mill Goodness
Elev |
Varför hejjar du på de onda??? Ron är ju en av de bästa!!!!
I ♥ Ron Weasley!! Dessutom skulle inte hp böckerna ha kommit till om inte Harry Potter funnits!!! Förresten du har smuts på näsan. 4 dec, 2011 19:34 |
|
Borttagen
|
Skrivet av accioron: Skrivet av Borttagen: Skrivet av tite: Skrivet av childhoodlight: Skrivet av Borttagen: Tycker Percy borde dött. Det hade passat så mycket bättre än att Fred dog. Varför? : D ^ Ja, varför? Han blev ju snäll i slutet! Det är just därför han borde dö. Det visade sig att Severus var snäll och han dog. Slutet hade blivit djupare Snape var aldrig ''snäll''. Det är ju en del av hela budskapet ''we've all got both light and dark inside of us, what matters is the part we choose to act on''. Percy hamnade snett, men han var samtidigt väldigt modig och sen kom han tillbaka. Ett krig är ett krig, och det var det Rowling ville visa - det handlar inte om vem som förtjänar att dö, för i krig är det alltid oskyldiga som drabbas. Nää jag menade inte att Severus var snäll, men han var god för Lilys skull. Men jag tyckte att om någon Weasley skulle dö så borde de varit Percy. Men när någon huvudkaraktär dör så tycker jag att världen förstörs, visst vem som helst kan dö men en del av HP världen dör med dem. Fred/George, Ron, Ginny eller föräldrarna fick inte dö och då var det Percy, Charlie och Bill kvar. Bill tyckte jag inte skulle få dö eftersom han levde lyckligt med Fleur. Så då stod det mellan Percy och Charlie och då valde jag Percy. Just därför att han valde rätt väg tillslut och då kunde få dö. Dessutom har jag aldrig gillat honom. Iaf så tyckte jag att Percys död hade passat bättre än Freds. Visst, att Fred dör visar verkligen att vemsomhelst kan dö i ett krig men ändå. 4 dec, 2011 20:26 |
|
childhoodlight
Elev |
Alex96
Vadå, så Percy förtjänade att dö för att han gjorde ett snedsteg och hamnade på fel väg, för att sedan hitta rätt senare? Hm, okej. ;p
4 dec, 2011 20:28 |
|
Borttagen
|
Som expelliarmus sa så nkr vad hemskt det måste vara för Joanne
Spoiler: Tryck här för att visa! 4 dec, 2011 20:29 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen