Sluta svära!
Forum > Off Topic > Sluta svära!
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Optic
Elev |
Skrivet av Borttagen: jag säger bitch, fucking, idiot & tönt hela tiden. Små som fan, jävlar, helvetet osv dom gills ju inte. Dom är som vanliga ord : ) Sa ALDRIG svärord förr, men sen bara kom dom. Ogillade att andra sa svärord. några ord jag dock fortfarande HATAR och allt kommer HATA är ord som mongo, damp, cp, adhd osv. Dom som säger såna ord, det är en SJUKDOM som andra lider utav & skulle göra allt för att få det lika bra som du. Instämmer helt! 1 dec, 2011 16:38 |
|
scarhead
Lärare |
Jag svär lite då och då, vill sluta helt och hållet, men jag och min bästa vän är typ beroende av att svära i varandras närvaro </3 jag hade blivit utslängd från Engelska Skolan här i borås, man får ju en varning om man svär och ja.... xd
säger ofta ''jävlar'' eller ''jävla'', t.ex. idag sa min kompis ''det snöar inte :c'' och jag sa ''ja, istälet regnar det så jäkla mycket''/''varför regnar det så jävla mycket?'' och jag använde alltid skit, t.ex. ''äh, skit it det'' ''SKIT'' ''jävla skitsko....'' (användes idag HAHA</3) men jag undviker att inte svära vid lärarna då man inte får svära överhuvudtaget i skolan (men ALLA gör typ det.) och jag är inte som killarna och svär hela tiden. 1 dec, 2011 16:39 |
|
Borttagen
|
Jag svär otroligt mycket, svor mycket mycket mer när jag bodde i Kiruna, har dock blivit bättre på att inte svära..
Hufflepuff(inget illa menat till er Hufflare, ni är underbara, men jag började säga det när jag läste fyran och blev så sjukt förbannad på Amos Diggory, eheheh), satans, fan, Gryffindor(samma sak som ovanför, ni Gryffindorare är också underbara, har bara hänt att jag sagt det och det har fortsatt), jäkla skit, helvetes jävla, gå och dö är ord jag använder när jag är arg o.o 1 dec, 2011 16:39 |
|
expelliarmus
Elev |
Jag älskar att svära! ♥
Nej, men jag brukar försöka att utbrista i andra fina fraser när jag är med människor som det inte är lämpligt att svära i närheten av. Några exempel: APAAAA, attans bananer, piiiiip... osv! En i min klass brukar säga köttbullar & lingonsylt istället för att svära, don't ask me why...
1 dec, 2011 16:52 |
|
Solkatten
Elev |
När de i min klass svär (några) så säger de fitta, kuk osv. o.O
"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 1 dec, 2011 16:55 |
|
Ladusvalan
Elev |
Jag svär inte så mycket men det händer ju helt klart att man gör det någon gång ibland när man blir riktigt irriterad. Då tycker jag att det är okej, så länge man inte går till personangrepp.
Personligen tycker jag att svordomar passar bäst när man är arg. Jag fattar inte vitsen med att svära när man är glad eller bara likgiltig, för då finns det så många andra ord att uttrycka sig med! När man är arg däremot, vill man bara få ur sig allt det som är jobbigt. Men man lär ju ändå svära med viss "måtta"... 1 dec, 2011 16:55 |
|
Solkatten
Elev |
Jag svär mest på internet
"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 1 dec, 2011 16:57 |
|
Borttagen
|
Jag brukar säga säga "fuck" eller "fucking" hela tiden, och svär jävligt (..) mycket i allmänhet, det förstärker liksom känslan
1 dec, 2011 16:57 |
|
Borttagen
|
"Förpillade apa" kan man säga istället O.o
1 dec, 2011 17:09 |
|
Solkatten
Elev |
"Fuck" brukar jag också säga, ja.
"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 1 dec, 2011 17:09 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen