Släktingar
Forum > Off Topic > Släktingar
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Min gammelfarmor är one of a kind. När hon blev tagen på en flygplats i Iran så hotade hon vakterna med att klä av sig och börja skrika. Vakterna lät henne gå.
True story som alltid berättas vid matbordet. En annan av mina kusiner. ![]() Hon heter Vinaros uttalas Vinah-Rose är släkten rebell. Blev misshandlad av poliser på en öppen gata för hon vägrade fixa till sin slöja. Dom bröt armen på henne och hennes näsa. Hon var 12 år. Pappa säger att vi ska tänka på henne och hur grym vårt lands regering här. Familjens gulleplutt och revolutionär ♥ 27 nov, 2011 19:20 |
|
Kintsugi
Prefekt |
childhoodlight: Jag är alltid lika avundsjuk och imponerad på stora släkten som håller god kontakt fastän avstånden är flera länders mellanrum. Det är fascinerande. Och kusinen som du är lik. JISSES, ni är riktigt jäkla lika
Jag har nio kusiner, farmor, farbror, faster, mormor med Lasse (inte morfar men har hängt med mormor sedan innan jag föddes), två mostrar och en morbror. Sedan har ett par kusiner tre barn tillsammans, det finns sex nuvarande styvsyskon (två av dess har varsin unge), sex fd. styvsyskon runt om i landet och ingifta tokar till några utav alla som precis nämnts. Men jag talar med bror och mor ofta. Talar sällan med far och ibland med farmor. Saknar mormor och hela mammas sida av släkten som alla är bosatta i Luleå (när skilsmässan blev av önskade jag att mamma skulle flytta upp så att jag fick kommit till ett nytt, fint område). ☽ Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name ☾ 27 nov, 2011 19:29 |
|
Borttagen
|
Jag har nästan ingen kontakt med någon släkt utanför familjen. Ser inte poängen med att ha kontakt med människor bara för att man råkar ha blodsband till varandra, men i övrigt inte har någonting gemensamt.
27 nov, 2011 19:30 |
|
childhoodlight
Elev |
Skrivet av Kintsugi: childhoodlight: Jag är alltid lika avundsjuk och imponerad på stora släkten som håller god kontakt fastän avstånden är flera länders mellanrum. Det är fascinerande. Och kusinen som du är lik. JISSES, ni är riktigt jäkla lika Jag har nio kusiner, farmor, farbror, faster, mormor med Lasse (inte morfar men har hängt med mormor sedan innan jag föddes), två mostrar och en morbror. Sedan har ett par kusiner tre barn tillsammans, det finns sex nuvarande styvsyskon (två av dess har varsin unge), sex fd. styvsyskon runt om i landet och ingifta tokar till några utav alla som precis nämnts. Men jag talar med bror och mor ofta. Talar sällan med far och ibland med farmor. Saknar mormor och hela mammas sida av släkten som alla är bosatta i Luleå (när skilsmässan blev av önskade jag att mamma skulle flytta upp så att jag fick kommit till ett nytt, fint område). Hihi tack!
27 nov, 2011 19:40 |
|
Borttagen
|
Fast jag kan ju prata lite om min familj:
Min lillasyster är Harry Potter-nörd så det bara smäller om det. Hon kan typ allt som går att få reda på, men vägrar fortfarande att se filmerna. Hon bor i Göteborg med sin man och dotter. Min lillebror är två meter lång och jobbar som bonde på Öland. Han kan helt vansinnigt många olika språk och är allmänt sjukt beläst och intelligent. Han gillar rollspel och lajv precis som vi andra syskon. Min mamma älskar att läsa fantasy och bor ensam i en liten stuga på landet. Hon lagar fantastisk mat och tycker om att resa utomlands. Mamma är en av de viktigaste personerna i mitt liv, och det kommer hon alltid att vara. Min pappa är död, men han älskade naturen, djur, att ha sin bondgård, att fiska och jaga och praktiskt arbete överlag. 27 nov, 2011 19:48 |
|
lillamymin
Elev |
Usch jag gillar inte ämnet släkt. men here we go.
jag har hela min släkt i Sverige^^ Eller i alla fall den närmaste. Vi är tyvärr ganska få. Min pappa har bara två syskon och min mamma har bara ett. Jag har tre levande kusiner, och en som har dött. Min två små gulliga flickor på min mammas sida är jättesöta, de är 8 och 9 månader ♥ Det är min mosters två små söta barn. På min pappas sida har jag bara en kusin. Han är 24 år äldre än mig och har en jättesöt liten flicka, som jag dock inte träffat så mycket. Det jobbigaste är att min andra kusin på pappas sida inte längre lever. Vilket är grymt sorgligt. Vad som nästan känns värre är att min ena farbror inte heller lever. Annars har jag en farbror och en faster till. Resten av släkten är annars mormor. Min älskade fantastiska mormor. Farmor, farmor, farfar och morfar. Vila i frid. Det finns mitt i skogen en oväntad glänta som bara kan hittas av den som gått vilse. 27 nov, 2011 19:53 |
|
Borttagen
|
Jag har faktiskt över 30 kusiner :3
27 nov, 2011 19:54 |
|
childhoodlight
Elev |
27 nov, 2011 19:55 |
|
Borttagen
|
27 nov, 2011 19:57 |
|
Margaret
Elev |
Jag har släkt lite överallt, även om det flesta bor här runt Stockholms-trakten.
Jag har en kusin i Norge, två stycken i Värmland, 4 i Stockholm, två stycken i Helsingborg och två till som bor i en förort. Men både min mamma och min pappa har väldigt många kusiner och så som jag aldrig träffat, och därmed har jag sjukt många sysslingar som jag heller aldrig träffat. Men den närmaste släkten har jag kontakt med. ![]()
27 nov, 2011 20:09 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen