__________________________________________
2.'Hufflare' på förbjudet område
__________________________________________
"Blaise. Vad tror du att du håller på med?", frågade Draco när chocken över att Blaise's huvud poppat upp i elden så hastigt, lagt sig. Han besvarade Blaise's flin med ett fånigt leende. "Jag tror, att jag nyss offrade att stoppa in mitt huvud i levande eld, för min polares skull.", svarade Blaise och gav ett falskt besvärat leende. "Ja men..", Daco bytte position och satte sig i skräddar ställning framför kaminen. "Du kan väl i alla fall berätta vad du har fått flampulvret ifrån, och varför du valde att bara skicka hit ditt huvud?", Draco höjde lätt på ena ögonbrynet. Blaise gjorde ett misslyckat försök att härma honom, så Draco var tvungen att hålla sig för skratt när Blaise rynkade hela pannan i överdriven konsentration, i sitt sätt att låtsas vara allvarlig. Efter ett tag gav Blaise upp med sin Draco-lyfta-på-ögonbrynet imitation. "Måste du alltid göra så där? Min intelligenta panna känner innerlig smärta.", sa han och låtsas tjurade, medans han hade gjort ännu ett misslyckat försök. Nämligen att låta smart och poetisk i sin senaste mening. "Är din panna intelligent? Det var ett lustigt ställe att vara 'intelligent' på.", Draco fnyste lätt, samt retsamt, också försöket till snobbigt. "Nej, men.. Du förstår vad jag menar. Flampulvret har jag förresten snott från Trelawney-tanten.", Blaise log nöjt, även om det var en sak han ofta gjorde, 'lånade' saker utan att fråga.
"Aah, var det det som du stoppade innanför kalsongerna?"
"Nej, vad tror du dumass?", muttrade Blaise innifrån elden. Draco gav honom en menande blick.
"Käft. Jag har ingen ficka på de byxorna, och det vet du..!", muttrade Blaise ännu tystare, knappt örbart. Draco skrattade nöjt, men blev avbruten av plötsliga röster som kom bortifrån Slytherin's sällskapsrum. Blaise drog ur huvudet från brasan i alarm, så elden framför Draco nu var 'Blaise-fri'. En plötslig nyfikenhet fyllde Draco. Några röster var bekanta, vissa inte. Han lyfte staven för att kalla på närmsta flampulver. En lite påse ovanpå eldstaden flög ner i hans knä, och han blev lite förvånad att de fann så nära. Han skyndade att kasta in en näve pulver i den när på slocknade brasan, stoppade in huvudet ( elden hade nu blivit grön ), och yttrade tydligt; "Slytherins sällskapsrum.". Vant stängde han ögonen när den obehagliga känslan han alltid fick när han reste med flampulver ersatte nyfikenheten, som fortfarande fanns kvar. När hans huvud väl befann sig i brasan till sällskapsrummet, öppnade han ögonen, och kände fortfarande ett stänk av illamående. Blaise upptäckte på en gång Draco's huvud, och skyndade att skymma det från de övriga eleverna i rummet. De var tydligen inne i en konversation, och ingen, förutom Blaise, verkade ha märkt Draco's ankomst.
"Vad gör du vid brasan, anyway, Blaise?", frågade en röst Draco inte kunde bekräfta vem det var, men kanske kunnat gjort om inte Blaise satt framför honom. Han drog efter andan, men som tur var visste han att Blaise var bra på att slinka sig ur, få folk att hamna på 'förvirrelse-spår', ljuga, and so on.
"Ehm.. Spanar på tjejerna i sovsalen.", svarade Blaise självsäkert.
"Hur vet du att de har en brasa där?", grymtade någon från ett hörn, som Draco kände igen som Goyle's röst. Goyle log nöjt i självsäkerheten att han 'avslöjat' Blaise. De som var därs ögon föll på Blaise, vilket Draco inte såg, men kunde känna av.
"För jag har varit där.", sa Blaise lugnt. Draco slapp ut ett lätt och besvärat stön. Hade Blaise helt glömt bort vad som hände om en kille försökte sig på att komma upp till tjejernas sovsalar?
"Sure, Blaise. Och hur klarade du det?", frågade den obekanta rösten stöddigt. Än en gång hörde han Goyle's förtjusta grymtning, och Crabbe som gav ifrån sig et liknande ljud vid hans sida.
"Jag blev kanske inbjuden. Hur vet ni att det inte funkar då?", Blaise flinade nätt.
"I've got the power!", tjöt Blaise gällt, och vid detta gav 'gänget' sina sista blickar, och började att släpa sig upp till till sovsalarna. Blaise följde dem med blicken tills de försvann helt, sedan brast både han och Draco ut i tysta skrattmängder. "Well. You really got the power, mate.", Draco flinade stort, och de båda bestämde att de skulle pratas vid imorgon. Klockan var halv fyra, när Draco en halvtimme senare kommit till sängs.
__________________________________________
Vad tycks? Tycker själv att det blev lite långtråktigt. Jag tror ni anar vad de ska 'pratas vid' om nästa dag.

♥ Tack för att ni orkar läsa! ♥