Saker som man inte bör skämta om men som är sjukt roligt ändå.
Forum > Off Topic > Saker som man inte bör skämta om men som är sjukt roligt ändå.
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Schizofreni, för andra som möter en människa med schizofreni är att personen har en personlighetsstörning men en schizofren kan väl börja prata med något som inte existerar för personen hallucinerar? Eller har jag fel? Deras hallucinationer, vanföreställningar och deras sätt att yttra sig beteendesmässigt får väl folk TRO att dom har en personlighetsstörning?Det där stämmer inte på något sätt. Den psykiska sjukdomen schizofreni är en hallucinationssjukdom, inte en personlighetsklyvning. Vi kan jämföra schizofreni med drogen LSD som är en hallucinogen, det vill säga att det framkallar hallucinationer i både ljud- och bildform. Schizofreni handlar nästan bara om att du hallucinerar och har tecken på paranoia. Jag är väl medveten om att detta är en skämttråd, men man behöver inte skämta om saker som är totalt felaktiga. 20 nov, 2011 19:59 |
|
DeathDownAlex
Elev |
^jo men så är det, så båda har rätt.
jag tycker i alla fall att det skämtet är jävligt roligt... ---------- ![]() I shouldn't have, I'm sorry I had to... 20 nov, 2011 20:04
Detta inlägg ändrades senast 2011-11-20 kl. 20:13
|
|
Borttagen
|
"Saker som är för allvarliga för att skämta om är inte värda att ta på allvar" sa en vän till mig en gäng. Det håller jag med om.
20 nov, 2011 20:12 |
|
DeathDownAlex
Elev |
Spoiler: Tryck här för att visa! Jag har bytt lite till, "saker jag tycker är otroligt roligt men som andra inte tycker är roligt" men men Sorry 20 nov, 2011 20:17
Detta inlägg ändrades senast 2011-11-20 kl. 20:24
|
|
expelliarmus
Elev |
20 nov, 2011 20:19 |
|
IamAK
Elev |
jag tycker inte att det här är roligt alls. mest sorgligt och hemskt. bilderna får det nästan låta som att det är okej att t.ex skära sig... eller jag vet inte hur jag ska förklara men tycker bara det känns så oseriöst när såna problem faktiskt är allvarliga. men det är bara min åsikt... har aldrig gillat när folk skämtar om sånt, känns så fel. och även om ingen tar illa upp så ser jag bara inte vad det är som är så roligt.
20 nov, 2011 20:19 |
|
Borttagen
|
^
^ ^ omg...Iaf spoiler...Jag spydde kaffe över hela mig själv .____. 20 nov, 2011 20:20 |
|
Borttagen
|
Skrivet av IamAK: jag tycker inte att det här är roligt alls. mest sorgligt och hemskt. bilderna får det nästan låta som att det är okej att t.ex skära sig... eller jag vet inte hur jag ska förklara men tycker bara det känns så oseriöst när såna problem faktiskt är allvarliga. men det är bara min åsikt... har aldrig gillat när folk skämtar om sånt, känns så fel. och även om ingen tar illa upp så ser jag bara inte vad det är som är så roligt. Fast det är ju ditt problem. Man kan inte ta hela livet på allvar, det är tillräckligt mycket jobbiga saker i det ändå. ♥ 20 nov, 2011 20:20 |
|
childhoodlight
Elev |
Skrivet av IamAK: jag tycker inte att det här är roligt alls. mest sorgligt och hemskt. bilderna får det nästan låta som att det är okej att t.ex skära sig... eller jag vet inte hur jag ska förklara men tycker bara det känns så oseriöst när såna problem faktiskt är allvarliga. men det är bara min åsikt... har aldrig gillat när folk skämtar om sånt, känns så fel. och även om ingen tar illa upp så ser jag bara inte vad det är som är så roligt. Håller med faktiskt! : /
20 nov, 2011 20:20 |
|
DeathDownAlex
Elev |
^
^ ^ ^ Jag förtår vad du menar, men det är inte riktigt så att det kommer från folk utan erfarenhet om vi säger så. Jag skämtar om allt, och tro mig eller ej det är faktsikt riktigt härligt att kunna skämta om sånna här saker. 20 nov, 2011 20:21 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen