Hermione's tvilling (SV)
Forum > Fanfiction > Hermione's tvilling (SV)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Tack för alla berömmelser!♥
Jag uppskattar verkligen att ni läser min fanfiction, ni är bäst!♥ Men jag kan (tyvär) inte skriva ett nytt kapitel nu, har mycket läxor och så. Och på grund av alla läxor och så har jag bestämt mig för att bara skriva på lördagar, jag hoppas verkligen att det går bra för er och att ni fortsätter läsa denna fanfiction ändå! 22 nov, 2011 17:01 |
|
Borttagen
|
Det går jätte bra! Skriv när du har tid!
22 nov, 2011 17:29 |
Mintygirl89
Elev |
Mycket bra kapitel. Dock lite kort. Försök att skriva åtminstone en A4-sida.
Sedan var det bra att du beslöt dig för att skriva på helgen. Läs gärna Tårar från himlen :D <3
22 nov, 2011 20:11 |
|
Borttagen
|
Bra
22 nov, 2011 20:13 |
|
Borttagen
|
Jättbra! Mera♥ Bara en sak om dom är enäggstvillingar och går i samma skola borde dom ha precis samma kunskaper om det inte har hänt något i förlossningen förstås♥
27 nov, 2011 10:55 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Jättbra! Mera♥ Bara en sak om dom är enäggstvillingar och går i samma skola borde dom ha precis samma kunskaper om det inte har hänt något i förlossningen förstås♥ Tack, kusin!♥ Hermione och Maddie ligger på samma "kunskapsnivå", det är bara det att Hermione har mer vilja till att vara bäst i alla ämnen och m.m, förstår du/ni? Jag kanske skulle ha informerat lite bättre i början, men som sagt så kommer ni få veta mer om dem i dem kommande kapitlen. Och förlåt att jag inte skrev igår, ska försöka skriva idag istället!♥ Fast just nu ska jag på fotbollsträning så det får bli lite senare, hoppas att det är okej!♥ 27 nov, 2011 12:18 |
|
Bombarda
Elev |
Jätte bra!
Kärlek till alla! 27 nov, 2011 14:47 |
|
Borttagen
|
Nu kommer nästa kapitel:
____________________________________________ Maddie: Maddie skulle aldrig dagdrömma om Harry sådär igen, ALDRIG! Harry var ju Hermione's vän, tänke Maddie. Tänk om Hermione skulle förstå att hon var kär i Harry?! Maddie ruskade på huvudet för att stöta bort alla hemska tankar. Men det hjälpte inte. Nu kom en till bild av henne och Harry upp i Maddie's huvud, på bilden närmade sig Harry henne mer och mer.... Maddie suckade och hade lust att skrika. Kan inte den där bilden bara gå och dö!! tänkte Maddie irriterat. Men Maddie visste mycket väl att en bild inte bara kunde gå och dö och tog ut sin ilska på en tåg-kupé istället. Hon sparkade och sparkade på den tills hon fick en hemsk smärta i benet. - Hallå Mad! sa Ryse (en av Maddies kompisar). Sparkar du fotboll eller?! Maddie rodnade och sa surt tillbaks att Ryse kunde hålla klaffen. Maddie steg av Hogwarts-expressen åtföljd av sina kompisar. Sedan såg Maddie något mycket efterlängtat, hon såg Hermione, Ron och HARRY. - Ska vi ta en vagn Mad? sa Ryse. - Eh, va? svarade Maddie som om hon var från en annan planet. - SKA VI TA EN VAGN, ELLER?! skrek nästan Ryse. - Eh, jag måste bara göra en sak först, sa Maddie. Maddie styrde stegen mot Harry och brydde sig inte om att hennes kompisar tittade efter henne som om hon var en idiot. När hon kom fram till Harry, Ron och Hermione så log hon mot dem alla tre och vände sedan blicken till Harry. Utan att tänka sig för sa hon: - Ska vi sitta i en vagn tillsammas? Först tittade Harry lite överraskat på henne men sedan sprack han upp i ett stort leende. - Visst, sa han. Vilken vagn? Maddie var förvånad att han verkligen hade svarat ja på hennes fråga men log också. - Vilken som helst, svarade Maddie nöjt. - Ok, då är det väl bra att vi börjar leta efter en tom vagn då? sa Harry. Maddie nickade och förde över blicken till Hermione. Hermione såg ut som hon hade velat mörda henne. Varför var hon så sur? tänkte Maddie undrande. Hade hon också känslor för Harry, eller var det bara så att hon inte ville att någon annan skulle bli bättre vän med Harry än henne? Maddie fnös, hon kunde väl inte få bestämma vad hon skulle göra? - Kommer du eller? frågade en mjuk röst som tillhörde Harry. - Jag kommer, svarade Maddie och tog tag i Harrys lena, utsträckta hand. __________________________________________ Hoppas ni tyckte om kapitlet!♥ 27 nov, 2011 17:41
Detta inlägg ändrades senast 2011-11-27 kl. 18:57
|
Mintygirl89
Elev |
Mycket bra som vanligt. Tycker dock inte att Ryse verkar så där trevlig, jag menar skrika som en tok.
Lite kritik: Harry var ju Hermione's vän, tänke Maddie. Se det fetstilta. I USA/England skriver de som du gjorde nu. I Sverige skriver vi Hermiones. Det lilla tecknet (vad det nu heter) behövs alltså inte. Jag kommer, svarade Maddie och tog tag i Harrys lena, utsträckta hand. Sätt ett talstreck framför Jag, så vet läsaren när samtalet börjar. I övrigt bra. Läs gärna Tårar från himlen :D <3
27 nov, 2011 18:30 |
|
Borttagen
|
Skitbra!! Mera!♥
27 nov, 2011 20:03 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen