Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Favorit film & bok? Varför?

Forum > Harry Potter > Favorit film & bok? Varför?

1 2 3
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Här kommer min lista, omöjligt att bara välja en bok och en film.

Favoritböcker:
1. Harry Potter och dödsrelikerna - Hallå?! Den stora upplösningen vi alla väntat på under serien är ju äntligen här! Nu får harry verkligen visa Voldemort vad han går för. Jag gillar också hela grejjen med dödsrelikerna, allting om Dumbledores bakgrund, striden på Hogwarts, Snapes minnen osv... Den är bäst!!
2. Harry Potter och halvblodsprinsen - Gillar alla kärleksproblem i denna, så rolig! Och så får man veta mer om Voldemorts bakgrund.
3. Harry Potter och de vises sten - Extremt stor nostalgi, det är ju trots allt minst 12 år sen jag läste den för första gången! Älskar den!

Favoritfilmer:
1. Harry Potter och dödsrelikerna 1 & 2 - Av samma anledning som sista boken är min favorit. Hela slutstriden och dom lyckas på något sätt ta med det viktiga i filmerna så hela historien får ett bra slut.
2. Harry Potter och fången från Azkaban - Älskar tidsresan! Och vingfåle! Hela filmen är dessutom väldigt vacker.
3. Harry Potter och de vises sten - Första filmen!!! Jättesöt. Jag minns att när jag såg den första gången så tyckte jag den var precis som jag hade väntat mig. Och det tycker jag fortfarande.



31 okt, 2012 17:06

Luna Lönn
Elev

Avatar


Film
Fenixorden och dödsrelikerna!

Bok
Fenixorden och dödsrelikerna!

Tycker samma om böckerna och filmerna, men det var svårt att välja!

_________________________________________________________ Läs -Sveket- av: Ursula Poznanski Läs -Legend- av: Marie Lu

31 okt, 2012 19:07

Borttagen

Avatar


Favoritbok: Deathly Hallows
Varför? Boken handlar till en stor del om Dumbledore och allting som händer i boken anknyter i princip till Dumbledore och hans förflutna. Dumbledore är min favoritkaraktär och delvis därför blir DH min favoritbok. Annars är det för att allt knyts samman där, man får svar på frågor och den är allmänt underbar.

Favoritfilm: Deathly Hallows part 2
Varför? Till största delen samma anledning som ovan

31 okt, 2012 19:49

Borttagen

Avatar


Utav filmerna är det nog "De vises sten", den är så musig och allting är så vackert.
Utav böckerna så skulle jag säga "Fången från Azkaban", "Den flammande bägaren" eller "Fenixorden". Fred och George bidrar mycket till att just de böckerna är mina favoriter, haha!

31 okt, 2012 20:25

LaylaCatcher
Elev

Avatar


Bok: The Deathly Hallows
För att den är underbar!


Film: The Goblet of Fire
För att den är spännande och har mycket känslor och balen!

Imagination and dreaming is my life

31 okt, 2012 20:35

captaiin
Elev

Avatar


fångaren från askaban, älskar sirius black!!

captaiin

8 jan, 2013 22:25

Hallonsaft
Elev

Avatar


Måste säga att min favoritbok är Halvblodsprinsen, den har nästan allt... dracos historia, Harry och Ginny beskrivs så fint.. quidditch, underbart bara allt nästan!..
film däremot är nog sista, tycker verkligen inte att 6:e filmen är den bästa... hela harry och ginny historian försvinner tyvärr... sista är dock mäktig! striderna främst aknske

Slytherinpride https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F2.bp.blogspot.com%2F-LbxjzPvXN5w%2FUW7o7CugNBI%2FAAAAAAAAFuc%2FGjm7JklPPmI%2Fs1600%2Fkhaleesi_by_fan_de_kirby-d4ygvh

8 jan, 2013 23:52

1 2 3

Forum > Harry Potter > Favorit film & bok? Varför?

Du får inte svara på den här tråden.