Solstorm ''planerad'' att inträffa runt 2012-2013
Forum > Off Topic > Solstorm ''planerad'' att inträffa runt 2012-2013
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Jag har tappat bort min mobil .___. But I have a laptop :3
Men allvarligt talat. Jag bryr mig inte ett skit om det här. Ska all kommunikation or whatever slås ut. Så får den göra det. 13 nov, 2011 13:59 |
|
Borttagen
|
Skrivet av childhoodlight: ^ Jag läste alltid sådana artiklar i BÖRJAN av året, men har inte hittat någonting om detta nu, alltså aktuella nyhetsartiklar om saken. NASA varnade om detta redan 2010... så 2006* hittade gamla online-tidningar där de också hade sagt runt 12-13. såg även i min "Världens farligaste faror"-bok att forskare tror att det kommer runt 11-12. 13 nov, 2011 13:59 |
|
GinnyOlivia
Elev |
Skrivet av Borttagen: Men där lät det ju som att det var väldigt osäkert när det skulle hända och då kanske det är troligt att det inte blir så farligt? Skrivet av childhoodlight: ^ Jag läste alltid sådana artiklar i BÖRJAN av året, men har inte hittat någonting om detta nu, alltså aktuella nyhetsartiklar om saken. NASA varnade om detta redan 2010... så 2006* hittade gamla online-tidningar där de också hade sagt runt 12-13. såg även i min "Världens farligaste faror"-bok att forskare tror att det kommer runt 11-12. ![]()
13 nov, 2011 14:00 |
|
childhoodlight
Elev |
För att forskare har alltid rätt också ^^
Haha nä finner ingen anledning att oroa mig över detta. Finns så många teorier om ALLT så man vet inte vad man ska tro på längre. : D
13 nov, 2011 14:01 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Twix: Jag hatar verkligen sånt här, blir alltid ihjälskrämd! Men jag tror ändå att det inte kommer hända, det känns som dom hela tiden håller på att varna för alla "katastrofer" som kommer hända. Det är faktiskt ganska liten chans att det verkligen händer.... Men nu behöver man tydligen inte bara behöva oroa sig för Jordens undergång 2012, nu ska man oroa sig för solstormen också....'-' alltså, det verkar som att alla fått det där om 2012 (domedagen) om bakfoten >_< Mayakalendern slutar- solen står i galaxens mittpunkt. Men nu kom en creepy tanke: tänk om det hänger ihop? solstormen med mayakalendern, det där med solen i mittpunkten. ser inte direkt något att hetsa upp sig för, det är ju ganska långt kvar som räknat ändå. 13 nov, 2011 14:03
Detta inlägg ändrades senast 2011-11-13 kl. 14:05
|
|
GinnyOlivia
Elev |
Skrivet av childhoodlight: Håller med dig där... Förra året var jag extremt rädd för 2012 för att jorden skulle gå under och blablabla. Det gjordes en film, vetenskapstidningar skrev om det, osv. Men det verkar inte särskilt aktuellt nu och vi har passerat många datum då "jorden skulle gå under". Inget har hänt, right? För att forskare har alltid rätt också ^^ Haha nä finner ingen anledning att oroa mig över detta. Finns så många teorier om ALLT så man vet inte vad man ska tro på längre. : D ![]()
13 nov, 2011 14:04 |
|
Katla
Elev |
Solstormar leder till norrsken. Hej, ville bara säga det.
♏︎ 13 nov, 2011 14:04 |
|
GinnyOlivia
Elev |
Skrivet av Katla: Om det blir solstorm och all kommunikation förstörs så måste du bo här Medea!!! D:Solstormar leder till norrsken. Hej, ville bara säga det. ![]()
13 nov, 2011 14:05 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Katla: Solstormar leder till norrsken. Hej, ville bara säga det. Wohoo, då får vi gå ut och titta på himlen! 13 nov, 2011 14:06 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Katla: Solstormar leder till norrsken. Hej, ville bara säga det. Har du sett filmen Polar Storm? Det blev norrsken varje gång en ny "våg" av något (kommer inte direkt ihåg vad?) och höll man i någon form av el ( en påslagen mobil, eller satt i en bil som var på och så vidare) så blev man stekt ... Det var också något om jordens förändringar, magnetiska polerna som flyttas eller något.. 13 nov, 2011 14:06 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen