En mugglisberättelse (SV)
Forum > Fanfiction > En mugglisberättelse (SV)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Luna.Lovegood
Elev |
LeeGordan: Är du frivillig? Det vore bra om du var det. Man kommer inte så långt på tre tjejer (utgår jag från, även om en inte skrivit det på profilen) från gryffindor, två tjejer från hufflepuff och en från ravenclaw. (sistnämnda vill jag inte ska vara en stor karaktär, om man kan undvika det. Det skulle verka som skryt, då det jag själv.)
-------------------------------- Mine var jätterädd. Hon stirrade på meddelandet som Bombarda hade skickat. Hennes ögon var fyllda med tårar, och hon skakade i hela kroppen. "Annars vet du vad jag kan göra." stod det. Hon hade snackat lite med Bombarda på mugglis det senaste halvåret. Efter ett tag hade mine litat helt på henne, och det hade råkat komma ut att hon visste hur man hackade sidor. De hade skojat lite om att det vore så lätt att vinna elevhemspokalen, och få pengar till kvastar, och allt möjligt annat. Till slut hade det börjat verka som att Bombarda tog de här skämten på allvar, och det började bli läskigt. Mine hade försökt dra sig ur. När Bombarda märkte det kom brevet som ändrade allt. Ett hotbrev kom till mine från Bombarda med mugglepost. Där hade Bombarda skrivit om den perfekta hållhaken, och en order att radera brevet direkt när hon läst det. Mine hade berättat en hemlighet för Bombarda. Mine trodde inte hon skulle klara av om folk fick reda på det. Och gjorde hon det minsta som inte följde Bombardas idéer så skulle den ut i forumet med alla detaljer. Om det hände skulle nog mine aldrig våga prata med någon igen. Det fick inte hända. Hon loggade ut, och direkt efteråt kom tårarna som en störtflod. 4 nov, 2011 16:37 |
|
mine
Elev |
Alltså vad har jag för hemlighet som jag inte vill att ngn ska veta ;o♥
Bombarda det här är inte snälltD:^ skiitbra meera 4 nov, 2011 16:47 |
|
Bombarda
Elev |
hahahah oooojahh det här är bra
sorry Mine,, mohAHAHAHA^^ Kärlek till alla! 4 nov, 2011 16:53 |
|
Luna.Lovegood
Elev |
Skrivet av mine: Alltså vad har jag för hemlighet som jag inte vill att ngn ska veta ;o♥ Bombarda det här är inte snälltD:^ skiitbra meera Jag lovar, jag ska inte avslöja hemligheten. Iaf inte än. Jag vet inte riktigt själv vad det är för något. Det var ju inte mig du berättade för... ---------------------------------------------- Nästa dag när MoonChild loggade in på mugglis hade det kommit ett meddelande från någon som hette mine. Det var ovanligt, för hon fick nästan bara övervakningsbrev från forumet, och komunicerade därifrån. Det var kort, och verkade desperat. Hej! Jag vet att vi aldrig har haft kontakt innan, och inte känner varandra, men jag behöver hjälp. Jag skrev bara till första bästa gryffindorare, eftersom jag vet att ni också har problem. först vill jag be om ursäkt. Det var jag som hackade sidan, och tog era poäng. Jag har fått ett hotbrev om att göra det, och inte berätta för staff. Kan du hjälpa mig. Och radera gärna meddelandet när du har läst det. Jag vill inte att någon får veta att jag har skickat det. Tack på förhand. //mine MoonChild blev riktigt chockad av brevet. Ett hotbrev! Hot om vad då? Hon skyndade sig att svara. Hej! Självklart ska jag hjälpa dig. Har du verkligen fått ett hotbrev? Av vem? Någon på mugglis? Om du vill kan jag kontakta staff och berätta om den som skickade brevet, och säga att en anonym har bett mig säga det. Eller vet du ett bättre sätt? Svara gärna snart. //MoonChild MoonChild hade mugglis uppe i datorn hela kvällen, men det kom inget svar. Inte förrän hon hade somnat blev brevikonen röd, för att visa att mine försökt nå henne igen. Bra/Dåligt? Mera? Jag har en känsla av att det här kan ta slut ganska snart, så jag är öppen för förslag på vad som kan hända efter de stulna poängen. 4 nov, 2011 17:06 |
|
Bombarda
Elev |
meega bra!
Kärlek till alla! 4 nov, 2011 17:10 |
|
Borttagen
|
Mera! Om du behöver någon extra så finns jag här...! ;D
4 nov, 2011 17:12 |
|
mine
Elev |
4 nov, 2011 17:17 |
|
Borttagen
|
Va? Vilken Spoiler: Tryck här för att visa! (du spoilade, så jag gör också det xP) 4 nov, 2011 17:32 |
|
mine
Elev |
jag tänkt det att det kunde vara till nästa eller att det kunde fortsätta med det eller något sånt för hon ville ha ett förslag på vad man kunde skriva om efter som den här kommer ta slut ganska fort och hon ville ha ett förslag och mitt förslag var en mystisk gubbe som skulle komma fram när man kör snape...... e.e
4 nov, 2011 17:36 |
|
Katla
Elev |
Bevakar stenhårt, grym story och helt underbar idé med Mugglister som karaktärer! ;D
Får man fortfarande vara med..? ♏︎ 4 nov, 2011 17:37 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen