Grammatiken försämras framför skärmen
Forum > Off Topic > Grammatiken försämras framför skärmen
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
scarhead
Lärare |
jag formulerar mig väldigt dåligt, både i riktiga livet och vid datorn, och jag har väldigt svårt att argumentera för jag får aldrig fram några ord som förklarar vad jag tänker och tycker
blev kanske lite rörigt men ah. 3 nov, 2011 14:34 |
|
Borttagen
|
Det är hemskt när man går igenom en text en gång, man skriver den, postar och sedan läser man igenom. När man har läst igenom texten, så finns det mängder av jobbiga småfel. ._.
3 nov, 2011 14:37 |
|
Cinnamonagouti
Elev |
Skrivet av scarhead: jag formulerar mig väldigt dåligt, både i riktiga livet och vid datorn, och jag har väldigt svårt att argumentera för jag får aldrig fram några ord som förklarar vad jag tänker och tycker blev kanske lite rörigt men ah. Åh this so much All that is gold does not glitter, not all those who wander are lost; the old that is strong does not wither, deep roots are not reached by the frost. 3 nov, 2011 15:05 |
|
luckyBella
Elev |
Ja!
Förut kunde jag formulera mig mycket bättre. Nu blir jag jätte osäker på om det jag skriver är rätt och kan typ inte alls formulera mig! Skriver typ bara korta och ointresserande svar och slarvar mycket med stavningen. Det har även börjat märkas av på mitt svenska omdömme, eftersom att jag blir förvirrad om det jag skriver blir rätt eller inte. Det är så otroligt jobbigt
3 nov, 2011 15:16 |
|
DeathDownAlex
Elev |
Jag känner precis samma sak, framför allt för att jag blandar in så mycket engelska, det gör jag visserligen när jag pratar också..
Det kan också ha något att göra med att det är så enkelt att bara ta bort det man skriver när man skriver på datorn, när jag skriver för hand blir det så jobbigt att sudda och hålla på så man tänker efter lite. Fast och andra sidan så är det svårare att skriva fel bokstav när man skriver för hand, man brukar inte precis förväxla S och A då, villket händer ibland när man skriver på datorn. Internet har nog också försämrat gramatik och ordförståelse, man bryr sig nog lite mer om en uppsatts än om något någon kommer läsa lite snabbt och sen svara på (eller inte). 3 nov, 2011 15:42 |
|
hyperion
Elev |
Små slarvfel händer ofta när jag skriver på datorn, som att jag missar en bokstav (fast det händer även när jag skriver för fort för hand) men har rättstavning i min webbläsare (dock inte i mitt word...) så det är rätt lugnt. Problem att formulera mig tycker jag inte direkt att jag får, men who knows xD
![]()
3 nov, 2011 17:12 |
|
MonsterCookie
Elev |
Samma här, jag har jättesvårt att formulera mig nu för tiden O__o
wolfstar deserved better. 3 nov, 2011 17:13 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen