Han/ Honom?
Forum > Off Topic > Han/ Honom?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
scarhead
Lärare |
gud ja vad jag stör mig på det xd
stör mig lite på när min bästis stavar fel ofta och rättar henne i skolan, men jag lyckas hålla inne det... 3 nov, 2011 14:13 |
|
Li
Biträdande rektor |
En av mina största pet peeves också.... Blääääää
without something there is no nothing 3 nov, 2011 14:14 |
|
Luna 1
Elev |
Jag säger det ibland skriver det någon enstaka, men på något bok på baksidan stod det typ;
Jag kunde inte höra HAN Men jag kunde se han Han försökte säga något men jag bara stirrade på han. Då blir man J;ABKFBAKVAKH eftersom det är en bok och ska vara otroligt seriös också..
Tumblr.
3 nov, 2011 14:17 |
|
Smile
Elev |
Stör mig oxå på det
Draco Malfoy+Julia Malfoy=Om några år gifta och har två barn! Rose och Justin :)<3
Glöm inte att läsa och kommentera min ff Jamie Mallow´s första år på Hogwarts [SV]
3 nov, 2011 14:18 |
|
Salazar1
Elev |
Jag stör mig också på det men det är oftast mig själv jag blir arg på hela tiden! Jag vet inte varför men om jag vet att det är honom jag borde skriva så skriver jag han ändån!!
Slytherin Pride 3 nov, 2011 14:18 |
|
Hotissue
Elev |
Haha alltså.. jag vet när det ska vara honom, men brukar säga han ändå. HAHA Det passar bättre in i min "dialekt".
http://loca.blo.gg/ || PotionSnitch169@Pottermore
3 nov, 2011 14:19 |
|
cannedcorn
Elev |
Skrivet av Hotissue: Haha alltså.. jag vet när det ska vara honom, men brukar säga han ändå. HAHA Det passar bättre in i min "dialekt". THIS so much. Jag säger han, för att det låter bättre när jag pratar.. för det mesta.
3 nov, 2011 14:22 |
|
Cinnamonagouti
Elev |
Alltså... Försöker att inte bry mig ifall någon säger 'fel', eftersom att det som sagt beror mycket på dialekt (typ att man säger 'vart' istället för 'var'/'blev' i vissa delar av norrland, (ex. 'det vart ju bra'
Klarar däremot inte av när folk särskriver och skriver fel på han/honom och de/dem. Är man osäker så är det MYCKET bättre att skriva 'dom', tycker jag. All that is gold does not glitter, not all those who wander are lost; the old that is strong does not wither, deep roots are not reached by the frost. 3 nov, 2011 14:58 |
|
Borttagen
|
Jag stör mig mer på det:o
3 nov, 2011 15:12 |
|
aggsih
Elev |
Hahahah jag tycker sånt är as drygt :c
You'd have to walk a thousand miles in my shoes just to see what it's like to be me. - Eminem 5 nov, 2011 14:17 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen