@ Intresseklubben antecknar
Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Parva Fortemque
Elev |
Ursäkta men vem i hela världen bestämde att vi skulle bo i ett kapitalistiskt samhälle där en behöver jobba åtta timmar om dagen för att kunna överleva? Jag började precis plugga på 50% och håller på att drunkna alltså herregud jag vill också ha ett liv. Det kan inte vara hälsosamt för våra hjärnor att aldrig riktigt få en paus. Hur i hela världen pluggar folk OCH jobba? Det här kan vara min utbrända hjärna som pratar men ah jag vill inte leva i det här samhället längre jag vill bara bo i en skog och plantera min egen mat är det verkligen så mycket att begära?
www.kulturforeningennimbus.com 11 aug, 2022 20:29 |
|
PansyMalfoyParkinson
Elev |
Skrivet av Parva Fortemque: Ursäkta men vem i hela världen bestämde att vi skulle bo i ett kapitalistiskt samhälle där en behöver jobba åtta timmar om dagen för att kunna överleva? Jag började precis plugga på 50% och håller på att drunkna alltså herregud jag vill också ha ett liv. Det kan inte vara hälsosamt för våra hjärnor att aldrig riktigt få en paus. Hur i hela världen pluggar folk OCH jobba? Det här kan vara min utbrända hjärna som pratar men ah jag vill inte leva i det här samhället längre jag vill bara bo i en skog och plantera min egen mat är det verkligen så mycket att begära? Eller hur. Jag är i tjugoårsåldern nu och har inga planer till hösten eller något för jag vet inte vad jag vill "bli" eller "göra" än, och alla blir så stressade för min skull och frågar vad eller om jag ska jobba med nått "så länge" men det är verkligen min mardröm. Gå runt någonstans flera timmar om dagen bara för att man SKA och man SKA bara för att man MÅSTE och det är det värsta jag varit med om! Jag är så rädd att hela mitt liv nu ska gå åt att bara jobba bara för att livet ska gå runt, det är sån skit. Man ska väl leva. 11 aug, 2022 20:45 |
|
Emmi
Prefekt |
att jag sitter på båten hem om 2 veckor efter att ha studerat min första vecka? får STRESS på tanken men samtidigt blir jag taggad av allt jag har framför mig. Första veckorna blir iallafall bra ska vi tro!
11 aug, 2022 22:03 |
|
Kattbjörn
Prefekt |
Skaffa inte barn om ni vill behålla ryggen intakt. Allt vaggande på en snart 5-kilosklump gör ontontont
12 aug, 2022 00:12 |
|
Solkatten
Elev |
Inatt ska det vara många stjärnfall.
"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 12 aug, 2022 22:52 |
|
mixMartina
Elev |
Nu går jag också på semester!
Är det förresten någon som vet om det är något särskilt man kan göra runt Söderköping och Västervik? Ska åka dit i nästa vecka, har redan siktet inställt på glasscafét Smultronstället! Like sand through the hourglass, so are the days of our lives 12 aug, 2022 23:15 |
|
Daphne
Elev |
det känns så märkligt och tomt att vara tillbaka i sin egen lägenhet efter att ha bott med sin familj i en hel månad. är så van vid att ha rörelse och liv runtom mig och nu är det bara jag & min lilla radio
13 aug, 2022 00:16 |
|
Salem
Lärare |
13 aug, 2022 12:59 |
|
Leoney
Elev |
börjar gymnasiet på måndag, det är OTROLIGT läskigt men herregud vad taggad jag är också. tre år rolig skolgång here i come!!
Amicis
13 aug, 2022 14:40 |
|
Salem
Lärare |
Skrivet av Leoney: börjar gymnasiet på måndag, det är OTROLIGT läskigt men herregud vad taggad jag är också. tre år rolig skolgång here i come!! SÅ AVIS
13 aug, 2022 15:07 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen