@ Intresseklubben antecknar
Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Frivolt
Elev |
Inte nog med att jag just blivit frisk från covid, nu ska jag ha den där jäkla tröttheten också som kommer efter
29 jul, 2022 12:19 |
|
Meowsy
Elev |
hurrrr hittar jag fast anställning utan erfarenheter.. vill börja komma igång och investera i en egen lägenhet det kommande året.. har varit sjukskriven i flera år pga anorexia.. är fortfarande svag och sjukskriven men vill sluta vara i den här bubblan, plus så bor jag hemma hos min killes mamma och det känns jobbigt och att jag tränger mig på, sigh.. lite råd hade varit mycket hjälpsamt
30 jul, 2022 11:35 |
|
Frivolt
Elev |
Skrivet av Meowsy: hurrrr hittar jag fast anställning utan erfarenheter.. vill börja komma igång och investera i en egen lägenhet det kommande året.. har varit sjukskriven i flera år pga anorexia.. är fortfarande svag och sjukskriven men vill sluta vara i den här bubblan, plus så bor jag hemma hos min killes mamma och det känns jobbigt och att jag tränger mig på, sigh.. lite råd hade varit mycket hjälpsamt Det jag först hade rekomenderat hade varit praktik eller arbetsträning, så du hade kommit ut och göra nånting och du hade fått erfarenhet utan att stället hade behövt anställa dig. Dock vet jag inte om du får nå pengar för att vara sjuk, tror du kan få sjukersättning eller aktivitetsersätning eller liknande via försäkringskassan. Dock kan det bli problem om du är över 30, men är du under 30 så kan det gå. Jag gick via arbetsförmedlingen först, de har något som kallas ungdomstorg som hjälpte mig att få arbetsträning först (finns även vuxentorget, tror det är för de över 25 troor jag. Kan ha fel) . Sen fick jag praktik och nu har jag haft turen att ha fått anställning där. Men annars kolla jobb som inte kräver så mycket, städa är ett av dem men det kanske inte är optimalt för dig : / ! Eller kolla runt med släktingar/kompisar som vet nån eller har själv nått ställe som du kan få jobb på? : ) Hoppas du ska hitta nått ♥ 30 jul, 2022 12:27 |
|
Solkatten
Elev |
Mamma har legat på sjukhus i ca två dagar men kom hem idag. Hon sa att en gång så hade en sjuksköterska kommit in och frågat om hon inte ville kolla på fotboll då hon hade tv:n avstängd. Mamma sa nej och jag tror hon sa att det är det sista hon vill kolla på eller något liknande och då blev tydligen sjuksköterskan helt chockad och förstod sig inte på det alls hahaha. Själv förstår jag mig inte på varför alla verkar älska att kolla på fotboll så mycket. xD Blir uttråkad verkligen direkt.
"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 30 jul, 2022 18:13 |
|
L'Amour et Psyché
Elev |
Skrivet av Solkatten: Mamma har legat på sjukhus i ca två dagar men kom hem idag. Hon sa att en gång så hade en sjuksköterska kommit in och frågat om hon inte ville kolla på fotboll då hon hade tv:n avstängd. Mamma sa nej och jag tror hon sa att det är det sista hon vill kolla på eller något liknande och då blev tydligen sjuksköterskan helt chockad och förstod sig inte på det alls hahaha. Själv förstår jag mig inte på varför alla verkar älska att kolla på fotboll så mycket. xD Blir uttråkad verkligen direkt. Haha. Jag gillar inte heller fotboll/sport. Men, när jag låg på sjukhus, på intensiven ville jag ha fotbollen på min TV för att det kändes lugnande- ett tryggt och vardagligt bakgrundsljud att ha, i en främmande situation. x) (Sen fanns det typ tre kanaler och den ena var det konstant nyheter, och på den andra var det jämt ett extremt torrt trädgårdsprogram, så jag valde fotbollen). 30 jul, 2022 19:01 |
|
Newt's Niffler
Elev |
Känslan när en skriver "m" och sen enter i adressfältet för att det alltid lett till mugglis, men nu tydligen går till mail eftersom en hänger här alldeles för sällan numera...
30 jul, 2022 22:30 |
|
L'Amour et Psyché
Elev |
Skrivet av Newt's Niffler: Känslan när en skriver "m" och sen enter i adressfältet för att det alltid lett till mugglis, men nu tydligen går till mail eftersom en hänger här alldeles för sällan numera... Jag råkar ibland hamna på muminmuggar.se, haha <\3 30 jul, 2022 22:59 |
|
Solkatten
Elev |
Mugglarportalen kommer alltid upp för mig när jag skriver m.
"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 30 jul, 2022 23:06 |
|
mixMartina
Elev |
Idag har jag varit medlem här i hela 11 år!
Grattis till mig, men även till Harry Potter som blir 42 år idag Like sand through the hourglass, so are the days of our lives 31 jul, 2022 13:55 |
|
Salem
Lärare |
Detta är mitt försök till att skriva 2500 inlägg så jag kan bli master of mugglis det börjar bli pinsamt nu efter 12 år här
31 jul, 2022 18:58 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen