@ Intresseklubben antecknar
Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Leoney
Elev |
mitten är också ganska ful mvh bor i sjöbo
Amicis
13 jul, 2022 11:05 |
|
TheFifthMarauder
Elev |
13 jul, 2022 11:20 |
|
Bokhyllan
Elev |
Skrivet av mitchan: Skrivet av Emmi: HAHAHA ja jag reflekterade över det när jag skrev inläggetSkrivet av mitchan: skrattar, sjukt ändå att mitchan av alla människor visste detta Skrivet av scarhead det finns ju en gullig liten finsk matbutik på druvefors i borås som säkert har ditt finska favvobröd and if they dont är dom GARANTERAT willing to köpa in det :jag må snacka mycket skit om finland men i slutet av dagen så finns mitt favoritbröd (som är det bästa jag vet utan överdrift jag kan äta farliga mängder av det) här och den vinsten är oslagbar dom verkar jättegulliga väntar på bussen precis utanför varje morgon och brukar kolla in och ba. aw. like gav JAG just MATILDA tips om en FINSK butik I BORÅS ? tbf så är ju borås ett finskt förvaltningsområde för att många från finland flyttade hit efter andra världskriget för att jobba i textilindustrin, men ändå!
13 jul, 2022 11:50 |
scarhead
Lärare |
ok måste make a correction här: jag tkr inte skånska är fult jag gillar skånska!!! (har förövrigt också fått uppfattningen om att det är den norra skånskan som är värst mvh jag o min kille kollade upp olika skånska dialekter?) jag sa ful dialekt för att jag vet redan nu att min egna dialekt kmr blandas så mkt med andra dialekter o bli skitful hahahaha
13 jul, 2022 12:50 |
|
mitchan
Lärare |
Skrivet av Bokhyllan: poängen var att mattis är en finne som bott i borås hela sitt liv and im neither så om ngn av oss två borde ha koll på butiken så är det mattis hahahah Skrivet av mitchan: Skrivet av Emmi: HAHAHA ja jag reflekterade över det när jag skrev inläggetSkrivet av mitchan: skrattar, sjukt ändå att mitchan av alla människor visste detta Skrivet av scarhead det finns ju en gullig liten finsk matbutik på druvefors i borås som säkert har ditt finska favvobröd and if they dont är dom GARANTERAT willing to köpa in det :jag må snacka mycket skit om finland men i slutet av dagen så finns mitt favoritbröd (som är det bästa jag vet utan överdrift jag kan äta farliga mängder av det) här och den vinsten är oslagbar dom verkar jättegulliga väntar på bussen precis utanför varje morgon och brukar kolla in och ba. aw. like gav JAG just MATILDA tips om en FINSK butik I BORÅS ? tbf så är ju borås ett finskt förvaltningsområde för att många från finland flyttade hit efter andra världskriget för att jobba i textilindustrin, men ändå! ![]()
13 jul, 2022 13:31 |
|
Fjalar
Elev |
Skrivet av Leoney: Skrivet av Solkatten: åtminstone sen jag blev medlem 2019 ahahahaha Skrivet av Leoney: på dator är de vita, och på mobil är de röda! Jag lade märke till det nu! Är inne på datorn nu och nu ser det ut som det var innan. Har det alltid varit så eller när ändrades detta? Har aldrig tänkt på detta innan...... man lär sig fortfarande nya saker om mugglis tydligen haha. Jag har för mig att emojis inte funkade på mugglis förr, men nu när de magically funkar så blir < 3 till hjärtemojis på mobil ??? jag föredrar de små vita haha 13 jul, 2022 13:38 |
|
Atira
Elev |
Skrivet av Minihäst: Skrivet av Atira: det är jättefint men! inuti ser det ut som ditt local linoleumbibliotek (fast stort) Skrivet av Bokhyllan: Skrivet av Atira: KAN vi bara alla inse hur otroligt fint Lunds Universitetsbibliotek är!!! nej men åh vad fint! känns som att jag borde ha gått förbi det när jag var där i april men minns faktiskt inte Jaa! ♥ Jag tror det är en del av universitets bibliotek, kan finnas fler byggnader och några mer moderna? Skulle bo på det biblioteket om jag pluggade där! Aha.. jag hade hoppats på lika cool insida som utsida, med lite känsla av att vara på Hogwarts bibliotek typ.. men aja. Utsidan är iaf fin! x) 13 jul, 2022 15:52 |
|
Wistful
Elev |
Skrivet av Atira: Skrivet av Minihäst: Skrivet av Atira: det är jättefint men! inuti ser det ut som ditt local linoleumbibliotek (fast stort) Skrivet av Bokhyllan: Skrivet av Atira: KAN vi bara alla inse hur otroligt fint Lunds Universitetsbibliotek är!!! nej men åh vad fint! känns som att jag borde ha gått förbi det när jag var där i april men minns faktiskt inte Jaa! ♥ Jag tror det är en del av universitets bibliotek, kan finnas fler byggnader och några mer moderna? Skulle bo på det biblioteket om jag pluggade där! Aha.. jag hade hoppats på lika cool insida som utsida, med lite känsla av att vara på Hogwarts bibliotek typ.. men aja. Utsidan är iaf fin! x) Gå in i Tegnérsalen för Hogwartskänsla! Jag gillade under min studietid också att åka några våningar upp, våning tre tror jag? Där kunde man sitta i fåtölj vänd utåt och se murgrönan runt fönstren (eller blåregn på senvåren) och alla därute som tog bilder på UB haha. Särskilt på hösten när murgrönan blev röd, eller på våren när hela gräsmattan utanför var översållad av scilla så halade folk fram mobiltelefonerna för att fota (jag var inget undantag). Tegnérsalen ![]() Tror min favoritstudieplats var på mittersta delen av byggnaden högst upp, vänstra fönstret. ![]() UB i höstskrud ![]() Scillan utanför UB ![]()
13 jul, 2022 16:44 |
|
Atira
Elev |
Skrivet av Wistful: Skrivet av Atira: Skrivet av Minihäst: Skrivet av Atira: det är jättefint men! inuti ser det ut som ditt local linoleumbibliotek (fast stort) Skrivet av Bokhyllan: Skrivet av Atira: KAN vi bara alla inse hur otroligt fint Lunds Universitetsbibliotek är!!! nej men åh vad fint! känns som att jag borde ha gått förbi det när jag var där i april men minns faktiskt inte Jaa! ♥ Jag tror det är en del av universitets bibliotek, kan finnas fler byggnader och några mer moderna? Skulle bo på det biblioteket om jag pluggade där! Aha.. jag hade hoppats på lika cool insida som utsida, med lite känsla av att vara på Hogwarts bibliotek typ.. men aja. Utsidan är iaf fin! x) Gå in i Tegnérsalen för Hogwartskänsla! Jag gillade under min studietid också att åka några våningar upp, våning tre tror jag? Där kunde man sitta i fåtölj vänd utåt och se murgrönan runt fönstren (eller blåregn på senvåren) och alla därute som tog bilder på UB haha. Särskilt på hösten när murgrönan blev röd, eller på våren när hela gräsmattan utanför var översållad av scilla så halade folk fram mobiltelefonerna för att fota (jag var inget undantag). Tegnérsalen ![]() Tror min favoritstudieplats var på mittersta delen av byggnaden högst upp, vänstra fönstret. ![]() UB i höstskrud ![]() Scillan utanför UB Tegnérsalen ger faktiskt hogwartskänsla! ^^ Min favorit är nog när det är höst och murgrönan blir röd. Men det var jättefint med alla blommor på våren också! Synd att jag bor strax norr om Sthlm haha.. lite långt till Lund men en dag ska jag dit och beundra det biblioteket! Är utbildad bibliotekarie haha, så jaa… ;P det är lite annorlunda att besöka bibliotek nu. Som att se potentiella arbetsplatser! 13 jul, 2022 22:17 |
|
L'Amour et Psyché
Elev |
Campar i minibuss högt uppe på (parkeringen till) en stor klippa och inatt stormar det satan. Vinden riktigt dånar, sliter och drar i trädtopparna jag ser utanför fönstren och jag känner hur bilen rycker mjukt, av och an när vindbyarna griper tag i den. Skönt att man inte sover i tält här hahah...
14 jul, 2022 03:25 |
Du får inte svara på den här tråden.

:











Mugglarportalen