@ Intresseklubben antecknar
Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Lazarus
Prefekt |
Händelserik vecka á la Lazarus. Har knappt haft tid att skriva, och så har internet vägrat samarbeta...
Spoiler: Tryck här för att visa!
16 maj, 2022 16:55 |
|
mitchan
Lärare |
Skrivet av Lazarus: som någon som har konsumerat varenda minut av ylvis-content available on this earth, lyssnat på deras musik i 8+ år, rewatchat alla säsonger av i kveld med ylvis typ.... lite för många gånger... och sett dom live i osloAlltså älskar Norge? Är också 99% säker det är Ylvis så måste jag säga: nej absolut inte and here's my ted talk: först och främst: rösten är Absolut inte varken bård eller vegard. in any way. varken rösten eller tonläget eller sättet dom sjunger stämmer med ylvis, och även om dom skulle ha redigerat rösten för att dölja sina identiteter så hade det inte kunnat bli THAT different. plus att både bård och vegard har typ väldigt speciellt engelskt uttal a lot of the time (especially bård vars röst är mer lik subwoolfer än vegards) and subwoolfer dont! förstår jämförelsen mellan ylvis the fox och subwoolfers give that wolf a banana (klä ut sig till vilda europeiska hunddjur liksom. i get it!! i get where people are coming from!!) MEN the main part for me är att ... ylvis är så mkt roligare? hahahaha förlåt like om vi kollar på ANY ylvis-låt including the fox (som imo är deras tråkigaste låt lol) så är dom usually filled to the brim with either jokes eller typ a very specific brand of parodi .... like lets take the fox for example egentligen inte många straight up jokes, men låten har en silly setup och en genomgående story som går ~utför~ the further in the song u get och fortsätter bygga på typ the previous verse and just make it dumber and dumber genom hela låten (går från att beskriva en actual räv sakligt, till att kalla räven "beautiful, like an angel in disguise", till att presentera räven som ett "ancient mystery", till att återigen lägga personal values och kalla räven för "my guardian angel, hiding in the woods") it just gets progressively dumber genom hela låten, och det kan vi se i typ ca varenda ylvislåt någonsin!! ta typ massachusetts, som är en låt som börjar med typ actual (although sarkastisk) uppskattning för massachusetts, then progresses to felaktig info, spelling the name wrong, och med en subplot of typ being a repressed homosexual som spårar ju närmre slutet av låten man kommer eller work it, som börjar som en parodi på rap music always being about sex, så dom gör en låt som är väldigt literal and straight up about sex istället för full of innuendos ("you gotta work it - again he's talking about sex - you gotta work it - we're not talking about a traditional employment situation") och just när man tror att that's what the song is gonna be så spårar den till en full on jacuzzi ad ♥ för att inte tala om the entire thing that is "da vet du at det er jul" eller "someone like me" (tycker för övrigt otroligt synd om alla som inte sett someone like me live mvh vi fick muffinsbitar thrown at us) medan give that wolf a banana har Nothing going for it in the "progressing parody/joke" department, det är typ same lyrics eller iaf similar lyrics och definitivt på samma nivå, genom hela låten ylvis does not have a single låt som är så repetitive* (inte ens the fox som gets around the repetitive part genom att byta ut the fox sounds every time) och frankly tycker jag inte att give that wolf a banana är in any way funny enough to be ylvis? det är inte deras humor at all, det finns no actual jokes, no progressing of the parody.... its very flat och hade det vart ylvis hade jag vart OTROLIGT besviken på mina grabbar hahahaha (but its not) *okej "ytterst på tissen" är typ that repetitive MEN ytterst på tissen är a god damn masterpiece with an origin story that more than makes up for it what im saying is ylvis would never write that song, dom har a way of songwriting that Works for them och deras humor, och give that wolf a banana är SÅ far from that.... they would never be that bad :-/ (skit jag kmr må om det visar sig att det är ylvis nu HAHAHAHA ... like im sure its not men fyfan 8 år of being a fan down the drain) furthermore, ena snubben i subwoolfer är significantly and noticably taller än andra bård är SLIIGHTLY längre än vegard men absolut inte that much i rest my case obs lovar det här är inte riktat mot dig HAHAHAHHAHA du var ba den som råkade write it at a time när jag hade energi att go on a rant about it ♥ ♥ ![]()
16 maj, 2022 18:14 |
|
Emmi
Prefekt |
gjorde min första föreläsning av 3 idag. Jag HATAR att prata och berätta inför grupp. Jag skulle hålla 40 föreläsning och 40 pulshöjande. Jag körde 60/20 men känner de sa åt mig jag får göra vad och hur jag vill So I did.
Äldkar att dra gruppträningar? Är verkligen så befriande. Blir så LYCKLIG av att göra det det ♥ bästa delen är ju att ha riktigt, riktigt tungt och det bara bränner ♥
16 maj, 2022 21:38 |
|
Parva Fortemque
Elev |
okej så jag har precis flyttat hemifrån (yay!!) och tar med min katt. problemet är att han nu går ifrån att bo med fyra personer i ett stort hus och vara utekatt till innekatt i en etta med bara mig. är det någon som har tips på hur jag kan se till att han har det kul och några kul leksaker jag kan köpa till honom?
www.kulturforeningennimbus.com 17 maj, 2022 16:38 |
|
Scorperion
Elev |
Hade zoom möte idag med Performing arts School och andra som också ansökt dit och honestly. Jag har en ganska positiv känsla. Sure jag vill ju inte ha för höga förväntningar ifall jag inte blir antagen men chansen är ändå fifty fifty. Blev förra veckan nekad andra året i rad från teaterlinjen på skolan jag studerar allmän linje på just nu. Har ansökt två skolor till också och min största rädsla just nu är att bli nekad från alla och kanske aldrig ha möjlighet att flytta tillbaka till Göteborg där jag precis har startat ett nytt liv
17 maj, 2022 20:25 |
|
Shapiro
Elev |
Putin är bara 2cm längre än Napoleon Bonaparte var...
Vart är alla skämt om att han är kort? Four score and seven years ago... 17 maj, 2022 22:27 |
|
danaykro
Elev |
Skrivet av Shapiro: Putin är bara 2cm längre än Napoleon Bonaparte var... Vart är alla skämt om att han är kort? Men Napoleons längd var ju medellängd på den tiden, så Putin är inte kort, bara gammaldags ![]()
18 maj, 2022 07:34 |
|
Igelkottten
Elev |
Skrivet av Parva Fortemque: okej så jag har precis flyttat hemifrån (yay!!) och tar med min katt. problemet är att han nu går ifrån att bo med fyra personer i ett stort hus och vara utekatt till innekatt i en etta med bara mig. är det någon som har tips på hur jag kan se till att han har det kul och några kul leksaker jag kan köpa till honom? Kanske en tunnel? Eller typ bygg ett slott av flyttkartonger Lycka till! 18 maj, 2022 10:09 |
|
Parva Fortemque
Elev |
Skrivet av Igelkottten: Skrivet av Parva Fortemque: okej så jag har precis flyttat hemifrån (yay!!) och tar med min katt. problemet är att han nu går ifrån att bo med fyra personer i ett stort hus och vara utekatt till innekatt i en etta med bara mig. är det någon som har tips på hur jag kan se till att han har det kul och några kul leksaker jag kan köpa till honom? Kanske en tunnel? Eller typ bygg ett slott av flyttkartonger Lycka till! yay tack!! www.kulturforeningennimbus.com 18 maj, 2022 12:37 |
|
Lazarus
Prefekt |
Snart har jag videomöte med kuratorn på Akademiska, hoppas det går bra. Annars rullar livet på för en gångs skull, sökt till komvux, imorgon har jag möte med kyrkan om eventuell sysselsättning och att hjälpa till som tolk, nästa helg bär det av till Cambridge, och i slutet av juni blir det England igen och se Rammstein! Förutom måendet (skyller på månen) så kan jag ju verkligen inte klaga ♥ ♥
18 maj, 2022 12:42 |
Du får inte svara på den här tråden.








Mugglarportalen