@ Intresseklubben antecknar
Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
L'Amour et Psyché
Elev |
Idag har jag gjort chokladkalendrar, en till min syster och en till mig själv! Det var kul och pyssligt. Hade beställt en tom "DIY" chokladkalenderform med omslag. Smälte ner två sorters mörk choklad (90% och 86%), och varierade topping med: rostad mandel, torkade tranbär, rispuffar, kokos, pepparmynta, kaffe. Hon ska få sin i födelsedagspresent imorgon tillsammans med en liten tekalender med 24 olika tepåsar..
Jag vet inte hur julaftonen blir för oss, om hon och jag får sitta själva hos henne som de flesta högtider, eller inte.. ? Jag bryr mig inte så mycket för egen del, men jag tänker ta mig tusan se till att det blir en mysig juletid i år för henne åtminstone. Hur det än blir. 15 nov, 2021 19:28 |
|
Lazarus
Prefekt |
Förlåt men måste bara skryta typ?
Backstory: Så, det går sådär med vår lilla hbtq+ -grupp då en av grundarna verkligen inte engagerar sig alls, så vi tänkte ta upp det med henne och fråga över fika, så det inte känns extra formellt, om hon helt enkelt känner att hon för tillfället inte klarar av det. För då kan jag och den andra ta över så får hon ta ett steg tillbaka och andas lite, och inte må dåligt över att hon eventuellt inte klarar av det. För just nu faller allt på mig. Alla kontakter med organisationer, med svenska kyrkan, allt. Varje gång hon säger "vi måste mejla x och x, och höra av oss till y och y" brukar det betyda "Alex du måste göra såhär". Vilket är sjukt frustrerande. MEN!!!!!! Min kusin i Polen pratade med mamma om hbtq+ då han jobbar på en tidning och hjälper till med just hbtq+ i den lilla staden där jag föddes, och nu har jag fått kontakt med den gruppen där? För båda är intresserade av samarbete?? Like... här kommer hon som grundade gruppen, och klarar inte av att ens prata med dem som gav oss lokaler. Och min mamma åker till Polen och fixar kontakter, haha. Vill inte kritisera personen, men jag hoppas att hon kan förklara varför det inte gått så bra för henne. Och ifall hon mår för dåligt så kan hon berätta, och vi blir inte arga eller så. Men aaaaahhhh livet går så bra just nu??? och så ska jag på dejt med en supersöt kille på torsdag?? that's all from me today
15 nov, 2021 20:14 |
|
Fjalar
Elev |
Skrivet av mitchan: Skrivet av Fjalar: hahaha throwback till när jag smygfotade en främling på stationen för jag ville kunna zooma in på bilden och bättre kunna avgöra om det var du eller ej.... turns out he was just some dude minding his own business and i'm incredibly creepy Ändå lite gender euphoria när nån främling kommer fram på dansgolvet o ba "hej oj jag trodde du va nån annan, du är SÅ lik en snubbe jag känner" (Jag frågade vem han tänkte på och det råkar vara någon som jag känner till, and I can admit vi är ganska lika. Världen är liten ♥) Haha wow men det var ju ett fredligt syfte i alla fall... 15 nov, 2021 20:29 |
|
mitchan
Lärare |
16 nov, 2021 18:54 |
|
theLilyPotter
Elev |
Skrivet av mitchan: hjälp vad händer med internet varför är mugglis det enda som funkar omg panik mugglis supremecy ![]()
16 nov, 2021 20:54 |
|
Solkatten
Elev |
Jag kollar igenom alla Twilight filmerna den här månaden (började med den första filmen under filmvisningen på mugglis) och jag har bara den sista kvar nu (den bästa). Jag tror nog aldrig att jag någonsin har sett "extra slutet" på Breaking Dawn part 1 genom alla dessa åren som den funnits?! Kanske någon gång men det är verkligen inte något jag har något som helst minne av då jag inte kände igen det alls. Det är så många filmer som man alltid missar något om man stänger av filmen precis när den slutat som dom flesta gör. Nu när jag kollar på en film så har jag en vana att kolla om det finns några mer klipp efter att en film är slut. Ibland är det inget slut alls, ibland är det bara ett klipp men vissa filmer har flera klipp i slutet mellan texterna. Minns en gång på en biograf som folk typ stannade upp halvvägs ut då dom visade ett extra klipp lol. Sitt alltid kvar även under texterna... kände att jag bara behövde skriva detta haha. Känns ju alltid konstigt att upptäcka något nytt om en film man inte har märkt tidigare.
"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 17 nov, 2021 00:55 |
|
LunaLovegood1
Elev |
17 nov, 2021 09:06 |
|
Newt's Niffler
Elev |
En tycker ju att en borde förstå när trolljakten är över och att det inte är lönt att klicka runt över hela mugglis i hopp om fler troll...
-Nej 17 nov, 2021 09:16 |
|
imok
Elev |
Skrivet av Newt's Niffler: JAG GÖR SAMMA SAK hahahahEn tycker ju att en borde förstå när trolljakten är över och att det inte är lönt att klicka runt över hela mugglis i hopp om fler troll... -Nej ![]()
17 nov, 2021 09:40 |
|
molnbär
Elev |
sitter på lektionen och kollar på the swedish shortsnouts spelning på dobbyconline igen. det är faktiskt viktig research
17 nov, 2021 10:41 |
Du får inte svara på den här tråden.










Mugglarportalen