@ Intresseklubben antecknar
Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Lazarus
Prefekt |
"Tja... det är förjävligt" - prästen om kaoset i mitt liv. I agree.
Gillar att det sista han sa var "Ta hand om dig tills nästa gång" för vi båda vet att jag kommer dit för att gråta igen snart ♥ men det är otroligt skönt att ha någon att prata med, som dessutom har absolut tystnadsplikt. För då kan jag verkligen berätta allt och ingen dömer. Plus får alltid some reassurance att jag faktiskt inte är en hemsk person. How life changes. 10-åriga Alex som gömde sig från katolska präster bakom gardiner när de knackade på skulle aldrig tro 27-åriga Alex som säger att han går och pratar med en präst. Frivilligt. Also känns lite skumt att smsa prästen, och båda använder emojis. When did my life get so weird.
9 nov, 2021 15:53 |
|
mixMartina
Elev |
Solkatten jag förstår dig, det känns som en utmaning! Men jag brukar tänka efter vad jag vet att de tycker om, och i annat fall brukar jag kolla runt på partykungen eller coolstuff, presenterna därifrån brukar vara uppskattade! Och så kan jag titta i lugn och ro, utan att trängas bland en massa folk.
Like sand through the hourglass, so are the days of our lives 9 nov, 2021 16:14 |
|
L'Amour et Psyché
Elev |
Skrivet av Solkatten: Jag har verkligen ingen aning om vad jag ska köpa till familjen i julklapp. Jag är sämst på att komma på presenter till folk. Det står helt still i huvudet. Jag har ingen aning om vad folk vill ha eller behöver, förutom att det skulle stå på önskelistan men jag tycker det är tråkigt att varje år köpa det som står på listan. Personligen vill jag köpa något som inte står på listan men som som skulle kunna passa dom, men när man är dålig på att komma på presenter så är det nästan omöjligt känns det som. Dessutom brukar det inte stå jättemycket saker på just önskelistorna att välja mellan ändå. Förstår inte hur vissa människor är bra på sånt här? Tycker det känns tråkigt över huvud taget att leta efter prylar att köpa för köpandets skull. Det känns så materialistiskt, jag vill liksom ge nånting personligt.. Men brukar dra till med doftljus, fina teer, hudvård från tex weleda om jag har dålig fantasi. Men i år tänkte jag shoppa lite andliga prylar från min favorit new age-butik. Eftersom jag ska dit i december (det ligger i en annan stad än där jag bor). Ser fram emot att välja ut saker som jag verkligen vill ge. 9 nov, 2021 16:49 |
|
LunaLovegood1
Elev |
haha nä men alltså snälla NÅN jag ääääär så trött?? inte konstigt i och med att jag knappt sov inatt men så himla dålig planering av mig eftersom jag verkligen behöver tentaplugga men! så blir det inte
9 nov, 2021 16:54 |
|
MerlinsBeard
Elev |
Solkatten L'Amour et Psyché Kanske man kan ge sånt här DNA-test där man får veta rötter och om man har några släktingar och sånt? Det är ju ganska personligt, och det är inget materialistiskt. Men idk, sånt kanske är dyrt, aldrig kollat upp
9 nov, 2021 16:58 |
|
GinnyHermionePotter
Elev |
Alltså något ofattbart fantastiskt har hänt mig!!!
Jag har handlat tepåsar från Tehuset Java flera gånger och flera gånger har det stått att det är ett sorts te på förpackningen men i förpackningen har det varit ett annat te. Jag har varit hos dem flera gånger och påpekat problemet. I början var de lite tjärviga men sedan insåg de att jag hade rätt hela tiden. Idag var jag inne hos dem för att handla lite teer. När jag kom in i butiken kom ett butiksbiträde fram till mig. Hon berättade att de hade kontaktat alla leverantörer och att problemet med fel te i fel låda nu var löst. Som tack/förlåt för att jag hittat problemen och för att det hänt mig så många gånger fick jag en present från Tehuset Java, nämligen deras Te-adventskalender Deluxe!!!♥♥♥ Den är jättefin! Grön och guldig och som ett skåp med små lådor med löste i. Den kostar egentligen 699 kronor och jag hade knappt kunnat drömma om att ha en, men nu har jag det!!! Enormt tack till Tehuset Java för den fina kalendern och att ni lyssnar på era kunder!♥ 9 nov, 2021 17:43 |
|
Kattbjörn
Prefekt |
This will be fun. Men värt ändå!
9 nov, 2021 18:39 |
|
Bokhyllan
Elev |
Skrivet av Solkatten: Jag har verkligen ingen aning om vad jag ska köpa till familjen i julklapp. Jag är sämst på att komma på presenter till folk. Det står helt still i huvudet. Jag har ingen aning om vad folk vill ha eller behöver, förutom att det skulle stå på önskelistan men jag tycker det är tråkigt att varje år köpa det som står på listan. Personligen vill jag köpa något som inte står på listan men som som skulle kunna passa dom, men när man är dålig på att komma på presenter så är det nästan omöjligt känns det som. Dessutom brukar det inte stå jättemycket saker på just önskelistorna att välja mellan ändå. Förstår inte hur vissa människor är bra på sånt här? förstår verkligen att det känns tråkigt att köpa det de önskar sig, men eftersom du inte kommit på något annat är det väl inte en så dålig idé ändå? jag menar de blir ju garanterat glada eftersom de önskat sig det. alternativt pengar till välgörenhet och så nåt fint pysslat kort, bakverk eller liknande också, så får de inget onödigt
9 nov, 2021 22:32 |
|
Lazarus
Prefekt |
"Jag tänker ta det lugnt på tisdag" förvandlades till:
- mamma kom på frukost/fika - hade en hantverkare hemma först, en timme senare en annan - fick prata av mig ordentligt; varför har jag aldrig tidigare tänkt att jag kan gå och prata med en präst gratis medans min terapi som inte hjälpt ett skit kostade för mycket (min präst får extrapoäng för hbtq+ dessutom) - tog två promenader - en random snubbe kom fram till mig utanför kyrkan och började prata om vädret och allt (jag har verkligen någon sorts aura som får okända människor att prata med mig?) - var till fritidsgården, och pratade med S och R (en ny tjej som var där), och R trodde inte på att jag var 94:a? hon stod där helt förvånad och kommenterade flera gånger med "kolla, har du sett såna gener?" till S - jag ska på en sushi- och filmdejt om några veckor?? med en söt kille? Inte undra på att jag är extremt trött konstant, när det hela tiden händer nåt...
9 nov, 2021 22:39 |
|
Fridulf
Elev |
9 nov, 2021 23:16 |
Du får inte svara på den här tråden.








Mugglarportalen