@ Intresseklubben antecknar
Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Lazarus
Prefekt |
Är med på en digital konferens med kristna transpersoner från runtom i världen, och känner mig som en impostor då jag inte är troende/kristen...
17 okt, 2021 12:30 |
|
Eckeltricity
Elev |
Skrivet av Lazarus: Är med på en digital konferens med kristna transpersoner från runtom i världen, och känner mig som en impostor då jag inte är troende/kristen... Det låter ju jättespännande! Jag är både troende/kristen och transperson "I have no idea where this will lead us, but I have a definite feeling it will be a place both wonderful and strange." - Dale Cooper, Twin Peaks. "Vi tänker leva la vida, sen får det bli vad det blir, va?" - Medina 17 okt, 2021 14:52 |
|
Nymphie
Elev |
17 okt, 2021 16:45 |
|
Daphne
Elev |
livet handlar om att köpa säsongsbundna frukter!
17 okt, 2021 16:46 |
|
Kintsugi
Prefekt |
TOTALT SOCIALT UTMATTAD
Först en veckas vandring med nya människor, sedan tillbaka på jobb hastigt följt av sustainable fashion week (där jag känner flera utställare och ansvariga samt andra besökare som hängt på det olika aktiviteterna). Skulle varit på en inflyttningsfest, men pga. akutförkylning fick jag istället sova ikapp och vila hjärnan... för att snabbt hänga med gamla klasskamrater och fd kollegor på loppis och brunch... för att på brunchen stöta på andra fd. kollegor som gärna tar en kaffe innan hemgång. Helt plötsligt känner jag mig otroligt icke-ensam i den här staden och gillar idéen av att stanna här t.o.m. april. Behöver bara hitta på hur jag ska maximera inkomst/fritid under januari-april för att det ska vara hållbart ![]() ☽ Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name ☾ 17 okt, 2021 18:23 |
|
lillamymin
Elev |
När man letar efter kvittot till sin dator men inte kan hitta det eftersom man letar i högen med ”oviktiga” kvitton och inte i pärmen med ”viktiga” kvitton (där det uppenbarligen ligger).
Det finns mitt i skogen en oväntad glänta som bara kan hittas av den som gått vilse. 17 okt, 2021 20:54 |
|
molnbär
Elev |
Sitter vid ett bord i skolan som också är kyrka och de spelar alltid peppig lovsång i högtalarna här
18 okt, 2021 10:25 |
|
Lazarus
Prefekt |
Skrivet av Eckeltricity: Skrivet av Lazarus: Är med på en digital konferens med kristna transpersoner från runtom i världen, och känner mig som en impostor då jag inte är troende/kristen... Det låter ju jättespännande! Jag är både troende/kristen och transperson Det var det! Vi pratade också med Ann-Christine Ruuth ♥ Är ganska säker att det var Svenska Kyrkan som anordnade det här, det är i alla fall så jag fick veta om det! Kan säga till om/när det blir nästa gång
18 okt, 2021 10:29 |
|
Fjalar
Elev |
för en gångs skull så är jag klar med seminariepreppen hela elva timmar innan seminariet börjar, istället för elva minuter innan?!
18 okt, 2021 23:16 |
|
L'Amour et Psyché
Elev |
18 okt, 2021 23:51 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen