@ Intresseklubben antecknar
Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
LunaLovegood1
Elev |
Skrivet av Fjalar: Skrivet av Kintsugi: Kom hem från ett härligt äventyr för att direkt stressa över olika moment i studierna på ett sådant vis att jag undvikt grejerna tills... nyss. och allt löste sig fint på ca 1,5h (dvs. en veckas uteblivna studier). Love it! Vad använde du för trollformel? undrar också!!! har så himla mycket skolgrejer och är sååå stressad hahaha, teach me your ways!!!
12 okt, 2021 18:28 |
|
Kintsugi
Prefekt |
Skrivet av LunaLovegood1: Skrivet av Fjalar: Skrivet av Kintsugi: Kom hem från ett härligt äventyr för att direkt stressa över olika moment i studierna på ett sådant vis att jag undvikt grejerna tills... nyss. och allt löste sig fint på ca 1,5h (dvs. en veckas uteblivna studier). Love it! Vad använde du för trollformel? undrar också!!! har så himla mycket skolgrejer och är sååå stressad hahaha, teach me your ways!!! Hahahah sorry! Trollformeln är sådan att det jag studerar är typ sådant jag studerat för 5år sedan, så det går fort att läsa igenom texterna/svara på frågorna/göra klart inlämningsuppgifter. ☽ Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name ☾ 12 okt, 2021 19:09 |
|
Asked Calmly
Elev |
12 okt, 2021 21:19 |
|
Fjalar
Elev |
Kintsugi är glad för din skull iaf
Skrivet av Lazarus: Kan ni ibland känna som att helt plötsligt är det ett namn som "förföljer" er? Liksom, har inte känt en enda person med ett visst namn, och nu på kort tid är det minst fyra med just det namnet som dök upp i mitt liv?! Typ. Antalet Simon och Sofia är väldigt många just nu, det är lite jobbigt faktiskt + jag "känner" två på mitt uni som heter Birk och det är ju inte jättevanligt. trodde först att de var samma person... 12 okt, 2021 23:08 |
|
Daphne
Elev |
får för mig typ en gång om året att jag ska börja kurera min instagram och uppdatera regelbundet... sen kommer jag ihåg att jag negligerat mitt sociala liv i typ två år och har ingen som kmr se eller bry sig om mina små inlägg
13 okt, 2021 12:46 |
|
Atira
Elev |
Det har börjat en ny kollega på mitt jobb. En tjej som är några år äldre än mig bara. Rätt nice då många där är betydligt äldre. Jag känner egentligen inte henne speciellt väl, men vi brukar iofs snacka när vi ses. Och idag när jag skulle gå hem så hör jag mig själv säga: ”Om du vill luncha nån dag så gör jag gärna det!” Vem är jag ens?? Så social jag blivit..! :o x) Men hon är en sån där person som är så enkel att umgås med. Det blir liksom inte stelt.
13 okt, 2021 14:39 |
|
Lazarus
Prefekt |
Idag har jag handlat på loppis! Var evigheter sen jag gjorde det men behövde lite kläder till min Klaus-outfit till Halloween
Spoiler: Tryck här för att visa! Så har jag också haft en breakdown hos min präst; uppskattar alla hans ord tho. Dock kan jag inte komma över att han är yngre än jag. Men det kanske också är varför jag har så lätt att prata med honom. Anyway, på vägen dit hittade jag ett vackert löv och hade ingen väska så släpade med mig lövet till mötet... if that's not Alex then I don't know what is. Ikväll har vi vår hbtq+ -grupp också! Först var jag förvånad över hur accepterande alla i kyrkan är - vår grupp är i svenska kyrkans lokaler - men igår fick jag veta att prästen, kyrkoherden, och biskopen här är homosexuella. It makes sense now.
13 okt, 2021 15:23 |
|
LunaLovegood1
Elev |
hahah åh jag blir så himla stressad över att tiden går så snabbt!!! inte så mycket egentligen "wow i'm getting older" utan mer "det har gått fyra timmar sen jag gick hem från datalabben idag och jag får panik för jag har gjort exakt _ingenting_ sen dess"
13 okt, 2021 15:39 |
|
Fjalar
Elev |
Skrivet av Atira: Det har börjat en ny kollega på mitt jobb. En tjej som är några år äldre än mig bara. Rätt nice då många där är betydligt äldre. Jag känner egentligen inte henne speciellt väl, men vi brukar iofs snacka när vi ses. Och idag när jag skulle gå hem så hör jag mig själv säga: ”Om du vill luncha nån dag så gör jag gärna det!” Vem är jag ens?? Så social jag blivit..! :o x) Men hon är en sån där person som är så enkel att umgås med. Det blir liksom inte stelt. Kul ju!! Som när jag var på ett student-event och började snacka med en fellow queer person i typ fem minuter innan hen skulle gå därifrån. Det var förvånansvärt lätt att prata så jag letade upp hen på sociala medier efteråt och bara "tja vill du hänga med på det här eventet". Ofta är det svårt att vara social men ibland så, ibland behöver det tydligen inte vara så komplicerat. ^_^ 13 okt, 2021 16:55 |
|
Salem
Lärare |
Under höstfesten i år kommer vi ha 2 filmkvällar, en för yngre ögon och en riktad åt äldre publik - med Halloweentema på bägge såklart! Jag har fått in flera bra filmförslag, men tar fortfarande emot förslag! Oavsett om det är en "barnfilm" eller din bästa skräckis så skicka alla förslag till mig på uggla SNABBBBBT DET ÄR INTE LÅNG TID KVAR HALLLLÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!!!!!!!!!!!!
13 okt, 2021 20:00 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen