(prs mellan mig & luna_rav) Kickin it
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > (prs mellan mig & luna_rav) Kickin it
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Kola
Elev |
Jag försökte lätta upp stämningen, men det verkade verkligen inte funka. Jag gick och satte mig på sängen igen och tänkte på vad det kunde vara.
"Det handlar alltså inte om pappa" sa jag och tittade på henne. "Hur vet du det?" "Jo, du sa att jag inte skulle vara orolig för dig och verkar mer ledsen och förtvivlad än arg. Hade det varit något med din pappa hade du varit väldigt arg istället." "Jag är arg" "Såklart, din mamma är ju hos polisen" sa jag och väntade på hennes reaktion. "Hur visste du det?" frågade hon och satte sig bredvid mig. "Det visste jag inte, men nu vet jag" flinade jag. Mika suckade och satte sig med ryggen mot mig. "Mika, det kan inte vara så farligt. Din mamma har väl inte precis vart hos polisen förr va?" frågade jag. Mika svarade inte, jag blev nervös. "Mika? Vad.. Vad har hon gjort förr?" that's all I got to say 30 dec, 2013 18:43 |
|
Borttagen
|
"Hon har börjat droga igen..." mumlade jag tyst och sneglade mot Kim. "Hon verkar inte bry sig om mig längre, fast vad förväntade jag mig egentligen?" frågade jag mig själv och tittade ut ur fönstret och en tår åkte ner för ena kinden. "I förrgår var hon på ett förhör. Och idag när jag fick reda på vad som hade hänt med Colins familj kände jag mig bara löjlig." mumlade jag. 30 dec, 2013 18:48 |
|
Kola
Elev |
"Åh, gud så sorgligt!" flämtade jag och hon nickade sakta. Jag tänkte efter på vad hon hade sagt. "Igen?"
"Ja.." "Så hon har drogat förut?" "Ja Kim, det är det som menas med 'igen'" suckade hon och vände sig äntligen mot mig och torkade kinden. "Mika, om jag bara får hjälpa dig.." "Nej!" "Men pappa skulle kunna betala så att hon slipper fängelse och fixa så att hon kan få en psykolog.." "Nej, hon får klara sig själv. Plus så kommer bara jag få behöva gå till den där jävla psykologen igen" sa hon och jag såg på henne hur hon rös av minnet av psykologen. Jag nickade sakta. "Men hur ska vi göra då?" frågade jag Mika och hon slog ut med armarna. "Enkelt! Vi bryr oss inte!" "Men vi kan ju inte bara skita i henne.." "Jo, det kan vi" sa Mika bestämt och reste sig och öppnade dörren. "Och det ska vi." sa hon bestämt innan hon gick ut. that's all I got to say 30 dec, 2013 19:12 |
|
Borttagen
|
Jag gick in till mitt rum och låste bestämt dörren efter mig. Jag drog ner persiennerna och släkte i rummet. Jag tände ett ljus och slängde mig i sängen. Här skulle jag stanna... för evigheter. Jag skulle bli kvinnan i ett övergivet hus tusen talls katter som stod på mina axlar och hängde på alla trasiga klänningar. Mitt jobb skulle vara att begrava alla som dött vid kyrkan och sedan skriva några fina ord till dom på gravarna. De ända jag skulle skriva var *Vi möts* eller *Jag kommer döda dig*. Det var som de sms jag brukade få. Jag skrattade till för mig själv när jag tänkte på hur allas ansiktsuttryck skulle vara när de tittade på deras nära kännas begravningar. 30 dec, 2013 19:24 |
|
Kola
Elev |
*OBS!
Du kanske inte gillar språket i detta kapitel då det kan finnas några svordomar* Jag suckade men nickade ändå. Jag gick in i köket och tog fram ett ägg ur kylskåpet. Jag tog framstekpannan och kläckte ägget. Jag stod och tänkte när jag hörde brandvarnaren. "Shit.." mumlade jag medan jag stängde av plattan och öppnade fönstret eftersom ägget hade bränts och det rykte som fan. Jag slängde ägget och stängde av brandvarnaren. Det hade slutat ryka och jag la stekpannan i diskhon. Mika kom aldrig så hon hade väl somnat. Eller bara stuckit ut genom fönstret, det skulle inte vara första gången. Jag diskade stekpannan och tog sedan en apelsin istället. Jag skalade den och tog med mig lite papper. Jag gick in på mitt rum och satte mig vid skrivbordet och loggade in på Youtube. Jag kollade igenom flödet och kollade på några videor medan jag åt mina apelsinklyftor. När jag var klar stängde jag av datorn och gick in i köket för att slänga pappret som var fullt av kladdig apelsinsaft. Klockan hade blivit halv sju och jag var ganska hungrig. Jag gick till Mikas rum och skulle just öppna när det ringde på dörren. Jag vände mig förvånat om och gick fram och öppnade. "Hej" sa Jack när jag öppnade. Jag log mot honom och kramade honom. "Hej.." sa jag och han kysste min kind. "Så, vad hände?" frågade han och stängde dörren. Han hade sina träningskläder på sig, matchen hade väl antagligen slutat. Men han hade såklart inte på sig sin gi, utan ett par mjukisbyxor och en t-shirt. "Mika.." jag stoppade mig själv. Mika hade inte velat berätta för mig, då skulle hon inte vilja att jag berättade för någon annan. Speciellt inte någon vars mamma är tillsammans med hennes pappa och kan berätta om.. Tragedin. "Det var bara en familjesak" sa jag istället och skakade på huvudet. "Inget viktigt" ljög jag och tog hans hand och drog med honom in i köket. Han rynkade på näsan och tittade mot disken. "Kim.. Vad har hänt här? Det luktar bränt" sa han och såg sig omkring. Jag rodnade och tittade ner på mina fötter. "Jo jag.." jag hostade lite och viftade med handen framför ansiktet, han hade rätt, det luktade väldigt äckligt. "Jag skulle steka ett ägg men det gick inte så bra" sa jag och Jack skrattade. "Seriöst Kim? Bara ett ägg?" flinade han. Jag tittade upp på honom och slog till honom, ganska löst. "Men det var inte mitt fel!" sa jag högt. Jack gav mig en 'Försök-inte-ljuga-för-mig-blick' och skrattade sedan igen. "Kimmie, Kimmie, Kimmie" suckade han och rufsade till mitt hår. Jag flinade och han gav mig en liten puss på näsan. that's all I got to say 30 dec, 2013 21:31 |
|
Borttagen
|
Jag log för mig själv och drog täcket över mig. Kim skulle nog jobba på någon stort företag. Jag hörde att hon pratade med Jack där utanför, men jag orkade inte göra något. Jag låg kvar i sängen och tittade upp i taket. När jag såg att klockan blev 22:00 suckade jag och ställde mig upp på golvet. Jag gick till fönstret och öppnade det. Innan jag gick ut ur rummet tog jag några pengar ur min plånbok och hoppade ut ur fönstret. Jag stängde det försiktigt för att Kim och Jack inte skulle höra. Jag var barfota och det snöade lite lätt, men jag orkade inte bry mig om det heller. Utan jag började gå mot ICA. Jag gick in genom dörrarna och gick mot frukterna. Jag tog två äpplen och började kasta med dom. Folk tittade på mina fötter. Det såg ut som att dom varit utestängda från värmen i flera år. Jag gick till kassan och gav killen där äpplena. Jag betalade snabbt och gick ut igen. 30 dec, 2013 22:27 |
|
Kola
Elev |
Jag fnissade och tog hans hand. Jag tog med honom in till vardagsrummet och puttade ner honom på soffan. Han log sitt gulliga kaxiga leende och klappade på sidan bredvid sig. Jag satte mig bredvid honom och satte på tv:n. Det var en gammal film om någon tjejspion och en skurk. Samma gamla kärlekshistoria; de vill inte erkänna att de gillar varandra så istället kämpar de mot varandra. *Lite som Colin och Mika* for det genom mitt huvud. Jag log ochvände mig mot Jack.
"Vet du vem de där påminner om?" frågade jag och han nickade. "Mika och Colin, alla vet att de gillar varandra. Eller ja i alla fall killarna." sa Jack och himlade med ögonen. Jag nickade och vände mig mot filmen igen. Jag kysste min kind och jag bet mig i läppen men fortsatte titta på tv:n. När han inte fick någon reaktion bet han mitt öra. "Aj!" fnissade jag och puttade ner honom från soffan. Han tog tag i mitt ben och drog med mig ner. Jag hamnade ovanpå honom och vi båda brast ut i skratt. Jag tystnade och böjde mig mot honom och kysste hans hals. "Kim.." stönade han och blundade. Jag njöt av hans rossliga röst och hans händer som drog längs med min rygg. Mitt hår gled ner i hans ansikte och jag fnissade nervöst. Han flinade mot mig och vände på sig så att han satte med ryggen mot soffan. Jag satte mig i hans knä med magen mot hans. Han kysste mig mjukt och jag kände hur hela världen flöt bort och jag brydde mig inte om något annat än honom just nu. that's all I got to say 1 jan, 2014 22:30 |
|
Borttagen
|
När jag var ute regnade det. Jag huttrade till och satte mig på en bänk nära affären. Jag fick syn på Colin. Vi fick ögonkontakt och han började gå mot mig. "Vad gör du här?" frågade han och satte sig bredvid mig. Jag tog en tugga av äpplet. "Jag vill inte vara hemma.." mumlade jag och tittade upp mot himlen. "Varför verkar du så himla arg för?" frågade han och höjde på ögonbrynen. "Om jag säger till dig kommer jag bara må ännu dåligare...." sa jag tyst och sneglade mot honom. "Det får mig bara att vilja veta det ännu mer." flinade han. Jag suckade och berättade hela historian. "Så din mamma sitter i fängelse..." sa han och sneglade mot mig. "Fattar hur det..." "Har din pappa eller mamma suttit i fängelset?" frågade jag och tittade på honom. Han skakade sakta på huvudet. "Nej, då vet du inte hur det är. Du har varit med om mycket värre, och de får mig bara att få dåligt samvete!" sa jag med håret för mina ögon och huvudet neråt. Jag såg hur förvirrad Colin var genom mitt rosa hår. "Det är inte du som ska ha dåligt samvete..." "Men jag har det i alla fall. Jag fattar inte vad det är för fel... Och jag har inte berättat för Kim fören några timmar sedan. Jag slår vad om att hon är sjukt arg på mig." sa jag och en tår rann ner från min ena kind. "Alltså, varför skulle hon bli arg? Man vill inte prata om det där med någon, jag fattar..." "Fattar du verkligen? För förut idag verka det himla enkelt för dig att berätta allt för Kim." sa jag och blängde på honom. Han öppnade munnen men jag ställde mig genast upp och slängde äpplet på marken. Mitt hår var svin blött nu. Jag sprang sedan bort från honom med mörka ögon. 1 jan, 2014 23:46 |
|
Kola
Elev |
Vi satte oss i soffan igen och filmen fortsatte. Jag hörde hur telefonen ringde och jag reste mig upp. Kola gick omkring med telefonen i munnen.
"Kola! Ge mig den" muttrade jag och svarade. "Det är Kim.." sa jag och väntade. Jag hörde någon hicka. "Hej *hick* jag letar efter Mikaela" sa en kvinnoröst. Kvinnan lät full och verkade förvirrad. Det måste vara Mikas mamma. Mika hette egentligen Mikaela. "Eh.. Hon är inte hemma, ska jag berätta att du ringde?" ljög jag. Mika ville antagligen inte prata "Oförskämda kossa.." mumlade jag för mig själv och Jack tittade upp på mig. "Ursäkta?" sa han frågande och rynkade ögonbrynen. "OFÖRSKÄMT" sa jag högt och tydligt och föll ner i soffan bredvid honom. Han tittade roat på mig och jag suckade och mumlade dumma saker om Mikas dumma mamma. "Vad?" muttrade jag irriterat åt Jack. Han höll upp händerna i luften. "Snälla döda mig inte" flinade han. Jag himlade med ögonen. "Mikas mamma är sjukt otrevlig, jag varnar dig för henne" sa jag och Jack skrattade. "Seriöst Kim?" frågade han. Jag nickade och han la en arm om mig. "Så vad gjorde hon?" "Hon la på" "Huh?" "Hon la på när jag pratade" muttrade jag och Jack började skratta. that's all I got to say 2 jan, 2014 11:54 |
|
Borttagen
|
Jag sparkade på en sten medan mitt hår bara blev blötare och blötare. *WOF WOF WOF WOF WOF!!* hörde jag att en hund skällde bakom mig. Jag vände mig argt om och tittade surt på hunden. "Vad?!" morrade jag till den. Ägaren kom fram mot mig. "Har du något problem med min hund?" Jag suckade djupt. "Nej, förlåt." ljög jag och la handen på min panna och vände mig om och gick igen. Jag gick upp till mitt och Kims hus och såg att fönstret att stängt ut av all vind. Jag gick fram till dörren, öppnade den och stängde den hårt. En kort stund tittade jag på Kim och Jack, sedan gick jag in på mitt rum igen och stängde min dörr med en smäll. 2 jan, 2014 12:48 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen