Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Barnie och coolingen, prs

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Barnie och coolingen, prs

1 2 3 ... 28 29 30 ... 149 150 151
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Cornelia och jag byter samtalsämne helt efter den obekväma stämningen efter min 'han är bara blyg' kommentar.

7 nov, 2013 10:40

Borttagen

Avatar


Maxwell dyker upp framför mig.
"Redan klar med läxorna?"
Shit, jag hade helt glömt att jag tänkt göra läxor!!!
Jag hämtar läxorna och fortsätter med dem i soffan.

7 nov, 2013 12:23

Borttagen

Avatar


Cornelia går på min order och sätter sig bredvid Brian.
- Jag har redan gjort det där, vill du ha hjälp? Frågar hon honom blygt.

7 nov, 2013 13:47

Borttagen

Avatar


"Tack! Jag fattar inte ett dyft av vad jag gör", jag ler och drar fram boken så att vi båda kan se.
"Mmmh... Jag är på uppgift 154, k."

7 nov, 2013 15:38

Borttagen

Avatar


- Åh! Inget att tacka för! Ler Cornelia och ger mig en tacksam blick.
- 154 K? Superlätt ju! Utbrister hon sedan stolt.

7 nov, 2013 16:02

Borttagen

Avatar


"Jag fattar nada", jag ler mot henne och ser sen på uppgiften. Plötsligt känner jag två händer på mina ögon, allt blir svart.
"Vem är det?", personen viskar med en ljus röst i mitt högra öra. Helt klart inte Cornelia, och då blev det lätt.
"Hej Tess, jag behöver se när jag ska plugga", hon drar bort sina händer och vi båda skrattar.

7 nov, 2013 16:16

Borttagen

Avatar


Jag flinar åt Cornelia som stirrar avundsjukt på Tess.
- Tess, kom! Säger jag åt henne. Hon sätter sig vid mig med frågande blick och jag ser bakom henne att Cornelia suckar lättat och börjar förklara något för Brian.

7 nov, 2013 16:30

Borttagen

Avatar


Jag ler en sista gång mot Tess. Egentligen kände jag att det var hon, hennes händer är alltid så kalla...
"Så nu behöver du bara vet vad....-"
Jag nickar och börjar skriva ner det Cornelia säger.
"Cornelia? Hur kan du allt det här?"

7 nov, 2013 16:35

Borttagen

Avatar


Jag pratar med Tess om quidditch.

(It's jår tajm tu shajn Cornelia 8D)

7 nov, 2013 16:38

Borttagen

Avatar


(shajn?! bra staving idag )
"Äsch, om man hänger med på lektionerna och läser sidorna i boken går det rätt så bra, faktiskt."
Jag ler mot henne.
"Önskar att jag kunde göra sånt, men jag är lite väl... okoncentrerad", vi skrattar, för det är faktiskt helt sant. Efter ett tag är vi klara.
"Tack för hjälpen, det behövdes", jag kramar om henne och rester mig sen upp.
"Jag ska bara prata lite med Tess, ses snart."
Jag går fram till Pling och Tess och ställer mig bakom henne.
"Vem är det?"
"Dålig Brian, det är ju The King!", hon vänder sig om och kramar om mig.
"Hej Tess, hur var lovet?"

7 nov, 2013 16:43

1 2 3 ... 28 29 30 ... 149 150 151

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Barnie och coolingen, prs

Du får inte svara på den här tråden.