Hogwarts första årselever med Essi99
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Hogwarts första årselever med Essi99
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
(förlåt, men har bestämt att komma tillbaka till sidan nu
"Jo… " , jag sneglar bort på Ginny innan jag bestämmer mig för att söka upp ett hörn för att vara ifred. Jag drar fram en bok och börjar läsa. 15 apr, 2014 14:39 |
|
Isse99
Elev |
(Lugnt, har själ varit ganska oaktiv på senaste tiden.)
Väl ute ur slottet sätter jag mig på en stenbänk och bara ser ut över skolområdet. Just nu är allt bara ett enda kaos i mitt huvud. Så mycket intryck, känslor och människor. Jag kommer inte ens ihåg hur länge vi har varit här på skolan. En vecka, en månad, tre månader? Herregud, vad är det som händer med mig? Jag stöttar huvudet i händerna och andas in det friska luften i djupa andetag. Plötsligt hör jag hur någon sätter sig bredvid och jag ser upp från marken bara för att möta Draco Malfoys bleka ansikte och sluga ögon. Instinktivt flyttar jag mig längre ut på bänken och blänger bara på honom. "Hej", säger han släpigt och vänder blicken mot himlen. Jag vägrar svara och kniper ihop läpparna i ren protest. "Jag tyckte inte att du skulle sitta ensam här" säger han och vänder sig mot mig med ett slugt leende. Jag fortsätter att blänga på honom. "Vem vet vad som kan hända en ensam förstaklassare. Och att förstaklassaren är vän med blodsförrädare och själv är ett smutsblod gör ju inte saken bättre heller." Han reser sig upp från bänken med en smidig rörelse och jag försöker att andas lugnt och stilla och inte flyga på honom. Han ska inte få vinna över mig. "Vi ses" han vinkar till mig som om vi nyss haft en trevlig stund tillsammans. "Det kan du ge dig på" fräser jag ilsket, reser mig upp och går åt andra hållet. "Jäkla idiot" muttrar jag ilsket för mig själv. skriver ord som mord i handen 15 apr, 2014 20:46 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen