If the stars keep shining [Sv]
Forum > Fanfiction > If the stars keep shining [Sv]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
michmosch
Elev |
den är verkligen superbra, men så sorglig, jag tycker så synd om fred
30 aug, 2011 13:45 |
|
Vendela
Elev |
GEORGE!!!!!!!!!!!
Böcker. Böcker. Böcker! 30 aug, 2011 15:21 |
|
Borttagen
|
30 aug, 2011 15:22 |
|
Vendela
Elev |
alla skriver feeeeeeeeel
Böcker. Böcker. Böcker! 30 aug, 2011 15:22 |
|
Borttagen
|
30 aug, 2011 15:24 |
|
lillalollo
Elev |
Kapitel 19 -
Ginny Weasley Det hördes höga röster och rop inifrån vardagsrummet. Jag uppfattade bara vissa saker. Fångade upp dem. "...måste vara från byn.." "Är hon från mugglarsläkt?" Tillslut bestämde jag mig för att gå och titta. Så jag kravlade mig ur sängen och gick med tunga steg mot vardagsrummet. När jag kom fram stannade jag och bevittnade tyst scenen. En liten flicka gnuggade sig i ögonen. Sedan tittade hon sig omkring. Hennes blick svepte över rummet på ett annorlunda sätt. Hon iakttog det med kloka ögon. Granskade varje person och varje vrå noggrant. Ingen annan rörde sig. Ingen sade något. Tillslut stannade barnets blick på Hermione. Hennes blå ögon vidgades. "Mamma?", sa hon och tittade på Hermione, som fick tårar i ögonen när hon skakade på huvudet. "Mamma!" Flickans röst var bestämd. Hon lutade huvudet på Hermiones axel och drog en djup suck. "Vad heter du?", frågade George försiktigt. Barnet svarade inte med en gång. Istället såg hon ut att fundera. Hon rynkade ögonbrynen. "Beatrice. Mitt namn är Beatrice." På rösten lät det som om hon var förvånad över frågan. Som om hon trodde att vi visste. "Dricka?", frågade hon och pekade på vattenglaset. Hermione log milt och nickade. Beatrice drack i stora klunkar, och burrade sedan ner sig under täcket. Men istället för att somna började hon sjunga. Det var en märklig melodi som hon nynnade på. På ett annat språk. Jag kände hur ett lugn spred sig över alla när hennes ljusa röst ljöd över rummet. "Hic sum, amice. Ego semper tecum. Numquam ego te. Simul. Simul. Una in perpetuum." Hennes röst dog ut. Hon sov igen. "Nu vet vi att hon heter Beatrice.", sa Harry. Ron nickade. "Visst var det en vacker sång?", utbrast mamma och torkade sig i ögonen. "Ja.. Den liksom.. Fyllde mitt hjärta med ett lugn.", sa George lågt. De andra nickade. "Hon kallade mig mamma...", viskade Hermione. Jag såg att ögonen var blanka. "Hoppas att hon blir frisk." "Hogwarts will always be there to welcome you home" - J.K Rowling 30 aug, 2011 16:56 |
|
jullanbrullan19
Elev |
Åhhh JÄTTEBRA! ... som alltid ;D
Meeeeeeer! ♥ 23 september <3 30 aug, 2011 17:01 |
|
Theresia Joanné
Elev |
Mer!
<3 Harry Potter <3 30 aug, 2011 17:27 |
|
Ida S
Lärare |
Jeeeeez, människa, om du inte redan vet att du skriver som en Gud så säger jag det till dig nu!! Du skriver som en Gud! ♥
"we live together, and harry does all the cooking." 30 aug, 2011 17:29 |
|
Sky.
Elev |
Jätte bra, mer!
30 aug, 2011 17:50 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen