Denices sjunde år tillsammans med Marodörerna [ SV ]
Forum > Fanfiction > Denices sjunde år tillsammans med Marodörerna [ SV ]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
melindaa
Elev |
24 aug, 2011 15:47 |
|
Borttagen
|
Mera.
25 aug, 2011 10:19 |
|
GinnyLongBottom.
Elev |
MEEEEEEER! :O
I'm a PROUD witch, Malfoy. Not like...you. - Hermione Granger. 25 aug, 2011 20:02 |
|
allealicia
Elev |
Tack för kommentarerna ♥
Kapitel 24: Söndag morgon vaknade jag av min lilla väckarklocka. Jag väckte Lily och Mathilda. - Måste jag upp..., sa Mathilda sömnigt. - Ja, det måste du, vi måste göra iordning oss, sa jag och skakade henne. Mathilda slog upp ögonen och hoppade ur sängen. - Kläder...kläder...jag har inga kläder! Hon gick fram och tillbaka genom rummet. - Äsch,kom igen, vi ska inte mötas förren ikväll, sa Lily som hade kommit upp ur sängen. - Jag vet men det var nog det ända sättet att få upp Mathilda, sa jag. Lily gjorde ett uttryck som betydde "Du har säkert rätt". Vi klädde på oss snabbt. Jag sa till Mathilda att vi skulle byta om senare men Lily lugn som hon var behövde inte få denna information. - Denice! Det var Sirius som ropade ända nerifrån. Vi var fortafarande uppe i tjejernas sovsal och våran dörr var öppen eftersom vi precis skulle gå. Vi skyndade oss ner. Där stod Sirius, AJmes och Remus. - Om du höjer rösten lite till så väcker du nog snart hela Hogwarts! sa jag åt Sirius och slog honom på låtsas på armen. Men han omfamnade mig istället. - Jag vet, sa han och kysste mig. Jag kysste tillbaka och när vi hade avslutat den sa han: - När var det senast du borstade tänderna? Jag himlade med ögonen. - Kom nu,sa jag och alla gick ner till frukosten. Under frukosten så gjorde jag ett tecken åt Remus att han skulle stanna kvar när vi skulle gå. - Gå i förväg ni, sa jag till de andra och de gick. - Vad vill du? sa han (låter oförskämt men han sa det vänligt) - Jo,Mathilda,hon är jätte nervös och hon brukar inte vara det,i och för sig har hon inte dejtat många andra,men iallafall, så...aa...ville bara att du skulle veta det, sa jag. - Jag älskar Mathilda, sa Remus och la en lugnande hand på min axel. - Bra,sa jag och andades ut. - Kom,nu går vi, sa han och vi sprang ikapp de andra. Klockan var nu fyra och vi skulle möta dem kl sex. Mathilda och Lily stod och speglade sitt hår och gjorde iordning det medan jag stod böjd över min koffert och försökte hitta något passande. Jag var faktiskt också ganska så nervös. Tills lut hittade jag en påse med en väldigt fin klänning. Jag antog att mamma hade packat ner den i smyg.(bild på klänning:http://demandware.edgesuite.net/aagb_prd/on/demandware.static/Sites-SE-Site/Sites-pim-catalog/sv_SE/v1314224294751/images/14005522_SOFTCLAY_310255_001_ProductLarge.jpg hehe,tyckte det var kul att hitta en fin klänning Jag tog upp den och tittade på den. Den skulle det definitivt vara. - Wow! Det var Mathilda och jag hörde att hon tappade kammen hon höll i handen. - Den där klänningen är ju superfin! Åhh, jag har typ ingenting som Remus kommer att gilla, sa hon sen. - Äsch,mamma packade ner den till mig. Och,du, Remus gillar inte dig för dina kläder, sa jag till henne. - Vadå? Skulle du ta på dig en sop-påse och forfarande tycka att din kille inte bryr sig om kläderna. Lite måste man faktiskt tänka, sa hon. - Men Tilda,du har jättefina kläder, sa jag och pekade på hennes koffert. - Sen när började du kalla henne för Tilda, sa Lily roat medan hon tittade sig i spegeln. - Jag vet inte,men det var fint eller hur? frågade jag Mathilda. - Ja,det var ganska okej, sa hon och ryckte på axlarna. Jag suckade av lättnad. Äntligen hade vi lämnat ämnet. - Men försök inte att byta ämne! sa Mathilda och pekade med ett finger på mig. Jag suckade igen men denna gång inte av lättnad. - Mathilda,du är jättefin som du är! sa jag vänligt. - Nej...,hörde jag henne mumla men hon gick inte vidare in på saken. Resten av tiden gjorde vi iordning oss och Mathilda hade en jättefin klänning så som Lily också hade. Jag hade plattat mitt rödbruna hår medan Lily och Mathilda hade lockat sitt. Klockan tio i sex gick vi ner till porten. Där stod tre stiliga killar men inte för stiliga. James hade inte direkt en kostym men nästan. Sirius såg ut som om han hade klätt upp sig men han hade ändå en vardaglig stil. Han hade en slapp t-shirt och jeans men hans hår var inte rufsigt utan prydligt kammat. Remus var uppklädd ungefär som James alltså inte kostym men nästan. De log och sträckte ut händerna så att vi skulle ta dem. Jag tog Sirius hand och vi följde efter Remus och James ut. - Vad fin du är, sa Sirius till mig. Jag rodnade.Tur att det var lite mörkare så han såg nog inte det. - Tack,mumlade jag. Vi gick allihoppa till Tre kvastar. När vi kom in såg vi att det var några par som satt här och var vid några bord. Vi slog oss ner vid ett stort runt bord. - Vad ska ni ha? frågade James oss tjejer. - Ehm...jag vet inte, sa jag och de andra verkade hålla med mig. - Inte jag heller,sa James. - Vad gör man om man inte dricker honungsöl? frågade Mathilda. - Det kanske finns någon...paj? förslog Remus. - Ja,eller tårta..., sa Lily. - Ja,jag tar iallafall en honungsöl,orkar inte hålla på att välja, sa Sirius. - Jag med, sa jag och Mathilda samtidigt. - Okej,då kan väll jag också köra till med en, sa James. - Jag med, sa Lily. - Då tar jag med, sa Remus. När bartendern kom fram till oss beställde vi och han såg lite förbryllad ut över att vi alla skulle ha honungsöl med tanke på att han såg att vi var uppklädda. Men tillslut blev vi serverade våra honungsölar. - Vet du Denice, jag pratade faktiskt med Dumbledore och han sa att vi kunde ha en julbal, sa Sirius och även om han nämnde mitt namn visste jag att han talade till alla. - Åhh,vad roligt! sa Lily. - Ännu två timmar under plåga nerböjd under sin koffert för att rota fram något passande, hörde jag Mathilda muttra men jag visste ändå att hon gillade balar. - Det kommer bli jätteroligt, sa jag och tog Sirius hand. - Ja det tror jag med, sa Remus och James. - Och Mathilda, jag tror nog att jag har hunnit köpa en klänning till dig innan dess, sa Lily. - Eller jag, sa Remus. Resten av kvällen gick alldeles för fort och och jag hade den roligaste stunden på länge. Vi hade nästan skrattat ihjäl oss och mysit. - Vi måste göra om det här, sa Sirius på vägen tillbaka till slottet Alla instämnde. När vi var framme uppe i Gryffindortornet skildes vi åt och jag tror att alla somnade bums. Det gjorde jag iallafall. ------------------------------------------------------------
25 aug, 2011 21:42
Detta inlägg ändrades senast 2011-08-26 kl. 17:01
|
|
GinnyLongBottom.
Elev |
MEEEEEEEEEER, SNÄLLLLLLLA!
I'm a PROUD witch, Malfoy. Not like...you. - Hermione Granger. 25 aug, 2011 21:48 |
|
marremusik
Elev |
meeen vilket fint kapitel! :o :'D Superfint!
En sak bara. "Okej,då kan väll jag också köra till med än, sa James" vill nog ha "en" där istället för "än" men den är verkligen superbra! :'D Fanfictions och marodörerna in my <3 26 aug, 2011 07:26 |
|
Borttagen
|
Mera som always
Håller med marremusik att 'en' skulle stå istället för 'än' men superbra 26 aug, 2011 07:38 |
|
allealicia
Elev |
26 aug, 2011 08:05 |
|
Lily Evans
Elev |
Mer =)
"A true friend is someone who says nice things behind your back." 26 aug, 2011 10:02 |
|
Borttagen
|
Mer!
26 aug, 2011 12:36 |
Forum > Fanfiction > Denices sjunde år tillsammans med Marodörerna [ SV ]
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen