Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

(prs mellan mig & luna_rav) Kickin it

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > (prs mellan mig & luna_rav) Kickin it

1 2 3 ... 27 28 29 30 31
Användare Inlägg
Kola
Elev

Avatar


Vi tittade noga på matchen men jag såg att Mika sneglade mot Colin då och då. När Eddies match var klar ställde vi oss upp och klappade händerna. Han hade vunnit över en kille med grönt bälte. Eddie gick och satte sig bredvid Jack och Rudy, som var de enda i vår dojo som var ombytta. Milton och Jerry hade inte kommit än. Några andra tävlade och jag gick ner till killarna.
"Snyggt gjort Eddie" sa jag och gav honom 'give me five'.
"Tack" flinade han och drack lite vatten. Jack satt nervöst och skakade med benet (om du fattar hur jag menar, liksom som man gör när man är nervös..). Jag satte mig bredvid honom.
"Du kommer vinna, ta det lugnt" sa jag och tog hans hand.
"Det är inte det" sa han och tittade bort mot Frank. "Honom är jag inte rädd för"
"Så vad är det?" frågade jag och tittade bort mot publiken när jag fick syn på det. "Det är den där killen som har en egen karateskola!" utbrast jag. Rudy avbröt mig och satte sig bredvid oss.
"Jag ringde honom! Han ska kolla på Jack, och han kanske tar in honom på sin skola" sa Rudy stolt. Jack suckade.
"Grejen är.." han tittade på mig. "Att skolan ligger i Japan.."
"VA?! Ska du..."
"Nej" svarade Jack lugnt, nu var det Rudys tur att flämta.
"VA?!" utbrast han. "Men det är din stora chans"
"Jag vet.." suckade Jack. Mika kom bort till oss och Jerry och Milton som hade kommit följde efter.
"Tjena" sa de i mun på varandra. Rudy ställde sig upp och berättade för de direkt.
"VA?!" nu var det deras tur att bli förvånade. De grattade Jack, men man såg hur ledsna de var. Jag ställde mig upp.
"Jag måste.. Gå" sa jag och sprang ut ur dojon med tårar i ögonen.
"Kim!" ropade Jack efter mig.

that's all I got to say

27 dec, 2013 16:12

Borttagen

Avatar



Det ända jag kunde tänka på att skolan låg i Japan... JAPAN!
Men samtidigt kände mig mig väldigt ledsen för Kims skull. När Kim gick ifrån oss sprang jag snabbt efter henne.
"Kim, ta det lugnt, jag är rätt säker på att han inte åker." sa jag lugnt till henne och hon stanna upp. Man kunde se att hon gråtit.
Men jag måste få prata med honom som kommit från Japan.
"Jag lovar, han stannar."

27 dec, 2013 17:15

Kola
Elev

Avatar



"Det vet du inte!" utbrast jag. Mika suckade och satte sig bredvid mig. Plötsligt kom Colin gående.
"Tjena.. Åh.." sa han när han fick se mig. Jag torkade bort tårarna och ställde mig upp. Jag log svagt och såg Colin i ögonen.
"Hej" sa jag och försökte att inte darra på rösten. Colin tittade mot Mika och sedan tillbaka på mig.
"Eh.. Jag ville bara kolla vad som hade hänt" sa han ursäktande och Mika ställde sig upp bredvid mig.
"Ingenting, eller hur Kim. Ingenting kommer i alla fall att hända" sa hon menande. Jag suckade och satte mig ner igen. Colin satte sig bredvid mig och Mika satte sig på min andra sida.
"Så vad är det som inte kommer hända?" frågade han mig men Mika svarade ändå.
"Jack har blivit erbjuden att börja på en skola i Japan. Bara han vinner denna matchen mot Frank, vilket han kommer." sa Mika. Colin stirrade på henne och sedan på mig.
"Du måste verkligen vara förkrossad!"
"Colin!" väste Mika och han tog upp händerna i luften.
"Förlåt då.. Jag menar bara att jag vet hur det känns när någon man bryr sig om flyttar ifrån en"
"Vem flyttade ifrån dig?" frågade jag och torkade bort en tår som rann nerför min kind.
"Min pappa.." suckade han. "Fast jag vet inte om jag brydde mig om honom, på riktigt liksom. Han slog både mig och mamma."
"Vad synd.." sa jag och tittade upp på honom. Han ryckte på axlarna.
"Äh, jag har lärt mig leva med det..."

that's all I got to say

27 dec, 2013 19:09

Borttagen

Avatar



Jag suckade djupt och ställde mig upp.
"Jag måste ringa upp någon..." mumlade jag.
"Vem?" frågade Kim och tittade upp på mig.
"Det är personligt...." sa jag tyst och sprang bort från dom. Jag sprang in till en gränd och tog snabbt upp mobilen. Jag tryckte mig mot väggen och ringde upp mamma.
"Hallå!!" sa jag när jag hörde att mobilen var på.
"Vem är det?" sa någon i andra änden..det var inte mamma.
"Vart är min mamma?!" frågade jag och jag hörde någon skratta.
"Hon sitter på förhör, du kan inte prata med henne just nu." sa rösten och stängde av.
Jag suckade tungt och tänkte på hur Colins pappa hade försvunnit.
Nu var det min mamma.
Jag gick tillbaka och mina ögon var mörka.
"Mika!" ropade Kim när hon såg mig. Jag ignorerade henne och Colin helt.
Jag gick in till dojon och stängde dörren med en smäll så att några i publiken tittade på mig. Jag tittade på dom med mörka ögon och satte mig ner på golvet.

27 dec, 2013 19:26

Kola
Elev

Avatar


Jag tittade mot henne och såg hur hon smällde igen dörren till dojon. Där Jack slogs mot Frank. Colin reste sig och sträckte fram en hand mot mig.
"Kom nu" sa han och jag reste mig upp med hjälp av hans hand. Jag gick in i dojon och en tår rullade ner för min kind när jag såg hur Jack slog ner Frank mot golvet. Publiken reste sig upp och klappade händerna. Jack såg både glad och ledsen ut när mannen från Japan kom fram till honom med en broschyr om skolan. Jack tackade och Rudy och killarna omgav honom i en gruppkram. Jag stod där och såg på.
"Jack kommer åka" sa jag och Colin tittade på mig.
"Ja." sa Colin. Jag kände hur tårarna strömmade ner för kinderna och sprang fram till Jack.
"Jag vill inte att du åker!" skrek jag och kramade honom hårt och gömde mig i hans famn. Han suckade.
"Kimmie.."
"När du kommer tillbaka går vi i gymnasiet." sa jag och backade från honom.
"Jack, du kommer vara där i flera år." sa jag sakta och han såg på mig. "tänker du verkligen lämna mig? Oss alla?" frågade jag och pekade på Jerry, Milton, Eddie och Mika. Jerry och Milton var tårögda och en liten, knappt synbar tår rann nerför Eddies kind. Mika stod några meter bort, men jag såg att hon tittade mot oss. Rudy stod en bit bak med broschyren i handen. Han såg väldigt ledsen ut.
"Kim jag.."
"Du vad? Lämnar mig? Sticker, går, försvinner"
"Nej."
"Va...?"
"Jag åker inte" sa han. Jag stirrade på honom och ännu en tår rann nerför min kind. Killarna tittade på mig, jag grät nästan aldrig inför folk. Nu satt hela publiken och tittade, plus Black Dragon dojon. Jack suckade och gick mot mig och kysste mig, länge. Publiken jublade och jag grät, den här gången glädjetårar.

that's all I got to say

27 dec, 2013 21:20

Borttagen

Avatar



Jag log för mig själv och gick ut ur dojon med blicken ner i golvet.
Jag hörde hur dörren öppnades bakom mig.
"Allvarligt, man märker att det är något fel." sa Colin och kom mot mig. Jag tittade ilsket på honom.
"Nej, det är inget, okej!" sa jag och sprang där ifrån.
Jag sprang snabbt hem... även om det var några kilometer...jag ville inte vara vid andra människor just nu.
Jag öppnade dörren och smällde den bakom mig.
Jag tog en clementin och gick in i mitt rum och kände hur en tår rann ner från min ena kind.

27 dec, 2013 23:17

Kola
Elev

Avatar


Jag såg hur Mika sprang ut ur dojon och hur Colin gick efter henne. De sa något till varandra och Mika sprang därifrån. Colin satte sig på en bänk utanför dojon. Jag såg på killarna.
"Jag tror jag måste sticka" sa jag och de tittade ut och såg Mika springa. De nickade förstående och jag vinkade åt killarna och gav Jack en sista kram. Jag sprang ut till Colin och ställde mig framför honom med armarna i kors.
"Så vad hände?" frågade jag och han tittade upp på mig.
"Jag vet inte. Jag frågade vad som var fel och hon skrek ingenting" suckade han.
"Sen stack hon bara?"
"Ja.."
"Okej, tack" sa jag och sprang mot bussen. Jag tog bussen hem, jag ville inte springa och jaga Mika. Det var bättre att vi träffades hemma, alla behöver lite egen tid ibland. Jag satte mig på busstationen och tog fram mobilen och öppnade appen som visade när bussarna går. Om tjugo minuter... Jag suckade och gick in i kiosken som fanns intill. Jag köpte en läsk och gick sedan ut till bussen igen. Jag kröp ihop på bänken och väntade bussen. Små regndroppar började sila ner genom skyn. Jag öppnade min cola och drack en klunk. Jag tog upp mobilen ur fickan och började kolla igenom Tumblr. Jag hade fått några nya SMS från mamma och pappa.
*Hej gumman! Hur mår du? Jag har sett att dina betyg har ökat, vi är så stolta över dig :]* stod det. Jag suckade när jag tänkte på att anledningen till att mina betyg hade blivit bättre var för att jag hade skrivit av Milton på de flesta läxor och prov. Jag tänkte tillbaka till då mamma bodde hemma och jag var dålig i skolan, men fuskade i alla fall inte. Jag hade aldrig skolkat och Mika och jag bodde inte tillsammans. Jag kan inte direkt säga att jag saknade den tiden. Mitt i mina tankar kom bussen och jag hoppade på. Jag drog upp mobilen och skickade någon slaga SMS-biljett. Jag satt mig ganska långt bak och stoppade ner mobilen i fickan. Jag tittade ut genom fönstret och såg Colin åka på sin moped på vägen lite längre bort. Han var på väg mot skolan, han bodde väl antagligen där någonstans.

Jag hoppade av bussen och gick mot lägenheten. Det börjat regna ganska mycket nu så jag småsprang. Jag öppnade dörren och gick in. Jag tog av mig skorna och gick in i vardagsrummet. Mika låg i soffan med en filt omkring sig och en tekopp i handen.
"Hej, hur är det?" frågade jag och satte mig bredvid henne. En tår rann nerför hennes kind.
"Åhh.. Mika" suckade jag och kramade henne hårt.

that's all I got to say

28 dec, 2013 12:28

Borttagen

Avatar



"Vad?" suckade jag och ställde koppen på bordet.
Kim tittade förvånat på mig.
"Vadå 'vad', man märker att du är ledsen." sa hon och fortsatte att krama om mig. Jag var tyst ett tag och ännu en tår från min ena kind. Just nu var det som att bara det ända ögat funkade... Kim kramade mig ännu hårdare när hon såg den åka ner på soffan."Så, vad var det?" log hon.
"Ibland måste man ha ett privatliv..." mumlade jag svagt. Jag ville berätta, men jag ville inte att de skulle bli en sådan där stor sak om det. "Jag har varit en idiot..." sa jag tyst och tittade henne i ögonen.

29 dec, 2013 19:54

Kola
Elev

Avatar


"Det är jag säker på att du inte har varit!" utbrast jag och såg på henne. Hon nickade sakta.
"Jo" sa hon och drack en till klunk av chokladen. Jag tittade på henne och försökte avgöra vad som var fel.
"Det är familjeproblem va?" frågade jag efter en stund. Man kunde märka det på hur hon betedde sig, hon ville inte att andra skulle ha med hennes familj att göra. Hon suckade och himlade med ögonen.
"Kim, privatliv" sa hon och tittade ner i muggen. Jag nickade svagt. Det kanske var något med hennes pappa och Mrs Brewer, tänkte jag när hon avbröt mina tankar med att ställa sig upp och gå fram till spegeln.
"Du behöver inte oroa dig för mig." sa hon medan hon torkade bort sminket som hade runnit nerför kinden. Jag nickade och ställde mig upp.
"Precis när mitt liv känns perfekt blir det skit för dig.." sa jag och la en hand på hennes axel. "Men du vet väl att jag alltid kan hjälpa dig?"
"Inte just med det här, tyvärr" sa hon och vände sig om mot mig. "Det här är något som ingen kan lösa"
"Säg inte så!" sa jag och tittade på henne, men hon vände bara bort blicken. "´Mika, man kan alltid lösa saker" sa jag men hon bara tittade bort från mig.

that's all I got to say

30 dec, 2013 12:52

Borttagen

Avatar



"Man kan inte lösa det här om man inte vill hamna oss den *** F polisen och ha ännu en F förhör." sa jag tyst. Kim höjde på ögonbrynen.
"Säg mig, vad har du på hjärtat?" sa hon och log.
"Prata inte som någon vuxen... det stör mig bara ännu mer." muttrade jag och tittade på henne.

30 dec, 2013 17:54

1 2 3 ... 27 28 29 30 31

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > (prs mellan mig & luna_rav) Kickin it

Du får inte svara på den här tråden.